МОДЕЛЮВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: ЕТАПИ, ВИМОГИ, ФУНКЦІОНАЛЬНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.26906/SUNZ.2025.2.116Ключові слова:
дистанционное обучение, компьютерные технологии, модульное программное обеспечениеАнотація
У статті розглянуто ключові аспекти організації та реалізації системи дистанційного навчання на сучасному етапі. Проаналізовано основні етапи впровадження дистанційної освіти – від планування до експлуатації системи. Представлено специфікацію вимог до функціонування системи, зокрема технічні, функціональні та організаційні аспекти. Надано характеристику основних груп користувачів, із визначенням їхніх потреб і ролей у системі. Особливу увагу приділено вимогам до інтерфейсу користувача, що має забезпечувати інтуїтивність, доступність та адаптивність. Розглянуто вимоги до структури бази даних для зберігання інформації про користувачів, курси, результати навчання. Визначено основні модулі системи, включно з модулем реєстрації, адміністрування, навчального контенту, тестування та аналітики. Запропонований підхід сприяє створенню ефективного та зручного середовища для дистанційного навчання, що відповідає сучасним освітнім потребам.Завантаження
Посилання
1. Bissell C. C. The Open University of the United Kingdom. Leadership in Science and Technology: A Reference Handbook. 2011. Vol. 2. 24–32.
2. А.A. Havrylyshyn, T.A. Dmytrenko, T.M. Derkach, A.O. Dmytrenko. Development of informational system for the electronic educational and methodical complex of the discipline. Системи управління, навігації та зв'язку. Полтава: ПолтНТУ, 2019. Т. 4 (56). 35-39.
3. Kalyanov G.N. Consulting in Enterprise Automation: Approaches, Methods, Tools. URL: http://www.businessprocess.ru/designing/methodology/dfd/dfd_theory_dfd.html
4. ISO/IEC 25000:2014 Systems and software engineering [Electronic source] – Available at: https://www.iso.org/obp/ui#iso:std:iso-iec:25000
5. Katernyak I. Guide to the preparation and organization of electronic education. К.: PLC “Farbovanyy lyst”, 2016. - 48 p. (in Ukraininan)
6. Kukharenko V.M., Rybalko O.V., Syrotenko N.H. "Distance Learning. Conditions of Application. Distance Course." Edited by Kukharenko V.M. Kharkiv: Torsing, 2001. 320 p.
7. Lomanchenko A., Khloponin O., Derkach T., Dmytrenko T. Technological characteristics of the e-learning systems development. Системи управління, навігації та зв'язку. 2021. Т 2 (64). 84-88.
8. Velychko V.Yu., Kamyshyn V.V., Stryzhak O.Ye. "Information Technologies for the Formation of Modern Knowledge Systems as the Basis for Innovative Development of Education" // Materials of the Interdisciplinary Scientific and Practical Conference "Innovative Teaching Technologies for Gifted Youth," December 08–09, 2010, in Kyiv. IOD. 2010. 168 p.
9. Деркач Т. М. Дистанційне навчання в сучасних умовах освітнього процесу. Наука та освіта. ХНУ, 2025. 46–49.
10. Дмитренко Т.А., Деркач Т.М., Ладатко Д.С. та ін. Модуль «система дистанціоного навчання» для Порталу кафедри ВНЗ. Математичне та імітаційне моделювання систем. МОДС '2016: тези доповідей 11 міжнар. наук.-практ. конф. Чернігів: ЧНТУ, 2016. 324 – 325.
11. Дмитренко Т.А., Дмитренко А.О., Деркач Т.М. Технологія розробки системи дистанційного навчання. Integration of scientific bases into practice: abstracts of IV th International scientific and practical conference. Stockholm, Sweden, 2020. 480-484. URL: https://isg-konf.com/uk/integration-of-scientific-bases-into-practice-ua/
Downloads
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Tetyana Derkach , Andrii Dmytrenko , Lina Klochko

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.