Чисельне моделювання напружено-деформованого стану жорстких аеродромних покриттів при взаємодії зі слабкою ґрунтовою основою

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26906/znp.2019.52.1685

Ключові слова:

метод скінченних елементів, слабка ґрунтова основа, жорсткі аеродромні покриття, чисельне моделювання, напружено-деформований стан

Анотація

Запропоновано методику і її числову реалізацію уточнених розрахунків жорстких аеродромних покриттів з ураху-
ванням їх взаємодії з неоднорідним багатошаровим слабким ґрунтовим півпростором. Чисельне моделювання на-
пружено-деформованого стану жорстких аеродромних покриттів здійснено на основі співвідношень нелінійної теорії
пружності за допомогою моментної схеми методу скінченних елементів. Розв'язана задача розрахунку реального бе-
тонного покриття на жорсткій штучній основі злітно-посадкової смуги Міжнародного аеропорту «Одеса».
Розроблено скінченно-елементну модель для розрахунку жорстких покриттів з використанням моментної схеми скі-
нченних елементів і універсального просторового оболонкового скінченного елемента. Чисельний розрахунок на-
пружено-деформованого стану жорстких аеродромних покриттів при взаємодії зі слабкою ґрунтовою основою вико-
наний на дію навантаження від літака В 767 -300. Розрахункова схема покриття побудована так, щоб було включене
колісне навантаження від всього шасі повітряного судна з урахуванням того, що основна опора літака розміщувалася
б на середній плиті розрахункового фрагмента. Аналіз отриманих чисельних результатів показує, що значення по-
гонного згинального моменту під лівим нижнім колесом основної опори літака В767-300 досягає величини -99,724
кН∙м/м, що відповідає напруженню в нижньому волокні умовної плити 950,88 кН∙м/м2
. Розглянута конструкція жор-
сткого аеродромного покриття задовольняє умовам граничного стану та забезпечена міцність на можливі допустимі
напруження. Розрахунок покриттів при колісному впливі крупно фюзеляжних повітряних суден при наявності вклю-
чень слабких шарів ґрунту необхідно виконувати тільки на основі чисельних досліджень. Максимальне значення
прогину при постійному коефіцієнті постелі становить 0,41 мм, а при змінному – 0,75 мм.

Посилання

SNiP 2.05.08.85.(1985). Airfields. Moskow. TsNTP

Gosstroy USSR.

SBN B.2.6-98:2009 (2011). Concrete and reinforced

concrete constructions. The main positions. Kiev: Ministry

of Regional Development of Ukraine, State Enterprise

«Ukrarchbudinform».

Goldstein, M.N. (1973). Mechanical properties of soils.

Moscow: Stroyizdat.

Tsykhanovsky, V.K., Kozlovets-Talah, S.M. & Koryak,

A.S. (2008). Calculation of thin plates on elastic foundation

by the finite element method. Kiev: Publishing House

«Steel».

Bazhenov, V.A., Sakharov, A.S. & Tsykhanovsky, V.K.

(2002). Moment scheme of the finite element method in

problems of nonlinear mechanics of continuous medium.

Applied Mechanics, 6, 24-63.

Shimanovsky, A.V. & Tsykhanovsky, V.K. (2005).

Theory and calculation of strongly nonlinear structures.

Kiev: Publishing House «Steel».

Bileush, А.І., Berezivskyi, М.V. & Serd, Y. (2002).

Patent of Ukraine 52548А.Method for determining bed coefficient

of soil base. Київ: SE «Ukrainian Intellectual Property

Institute».

Karpilovsky, V.S., Kriksunov, E.Z., Molyarenko, A.A.

et al. (2015). SCAD Office. Version 21. Computer complex

SCAD++. Moscow: SCAD SOFT.

Kulchitsky, V.A., Makagonov, V.A., Vasiliev, N.B. et

al. (2002). Airfield coverings. Modern look. Moscow:

Fizmatlit.

Harr, М.Е. (1966). Foundations of theoretical soil mechanics.

New York: McGraw-Hill.

Vynnykov, Y. (2000). Numerical Solutions of Nonlinear

Three-dimensional problems of Interaction of Compaction

Foundations with Soil. Proc. of the First Central

Asian Geotechnical Symposium «Geotechnical Problems of

Construction, Architecture and Geoenvironment on 339

Boundary of XXI Century».

Zienkiewich, О. (1971). Finite Element Method in Engineering

Science. New York: Wiley.

Zotsenko, N. & Vynnykov, Yu. (2015). Cast-in-situ

piles in punched holes design features. The special aspects

energy and resource saving. Oradea: Oradea University

Press, 4-34.

Zotsenko, N. & Vynnykov, Yu. (2016). Long-Term

Settlement of Buildings Erected on Driven Cast-In-Situ Piles

in Loess Soil. Soil Mechanics and Foundation Engineering,

(3), 189-195.

https://doi.org/10.1007/s11204-016-9384-6

Zotsenko, N., Klovanich, S., Sckola, A. & Vynnykov,

Y. (2003). Full-scale Tests and Numerical Simulation

of Interaction between Foundations with Tamped Rigid

Process Wastes Widenings and Soil Environment./ Proc. of

the XIIIth European Conf. on Soil Mechanics and Geotechnical

Eng, 1, 963-966.

Zotsenko, M., Vynnykov, Y. & Yakovlev, A. (2010).

Modern practice of determination of strength characteristics

of cohesive soils by penetration methods. Proc. of XIVth

Danube – European Conf. on Geotechnical Eng., 245-253.

Zotsenko, N. & Vynnykov, Yu. (1999). Rapid Investigation

Methods of Soil Properties and Interpretation of their

Results for Bridge Foundations Design. IABSE New Delhi

Colloquium reports on “Foundations for Major Bridges:

Design and Construction”, 19-24.

Downloads

Опубліковано

2019-10-27

Як цитувати

Talakh, S., Dubyk О., Lysnytska, K., & Ilchenko, V. (2019). Чисельне моделювання напружено-деформованого стану жорстких аеродромних покриттів при взаємодії зі слабкою ґрунтовою основою. Збірник наукових праць Галузеве машинобудування будівництво, 1(52), 124–132. https://doi.org/10.26906/znp.2019.52.1685

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.