Удосконалення моніторингу експлуатаційно-технічного стану жорстких аеродромних покриттів

Ключові слова: злітно-посадкова смуга, перон, жорстке аеродромне покриття, обстеження, моніторинг, експлуатаційно-технічний стан

Анотація

Наведено аналіз вітчизняних та закордонних методик оцінювання експлуатаційно-технічного стану аеродромних покриттів. Викладено суть методу ACN-PCN при визначенні несучої спроможності аеродромних покриттів. Розглянуто можливості обмеження повітряних суден за масою та інтенсивністю польотів. Розглянуто і проаналізовано літературні джерела, присвячені питанням класифікації пошкоджень і дефектів аеродромних покриттів та дослідженню причин їх виникнення. Встановлено, що за тривалий час експлуатації аеродромних покриттів «Миколаївського міжнародного аеропорту» під негативним впливом природно-кліматичних та експлуатаційних факторів на покритті утворились руйнування, що характерні для кожного типу штучного покриття злітно-посадкової смуги, руліжної доріжки А (РД-А) та перону. Основними видами руйнувань на аеродромі є: викришування асфальтобетону, відображені наскрізні тріщини, сіткоподібні тріщини, поздовжні тріщини на місцях технологічних швів при укладанні асфальтобетонної суміші.
Наведено класифікаційні числа ACN літаків, які експлуатуються на аеродромі «Миколаївського міжнародного аеропорту. Визначено класифікаційні числа PCN покриттів перону, злітно-посадкової смуги та руліжної доріжки А.
За результатами проведеного моніторингу виконано прогноз експлуатаційно-технічного стану жорстких аеродромних покриттів «Миколаївського міжнародного аеропорту». Встановлено, що виконання злітно-посадкових операцій літака B737-900 з ACN=51 на злітно-посадковій смузі «Миколаївського міжнародного аеропорту» здійснюється з коефіцієнтом перевантаження 1,46. Обґрунтовано доцільність проведення капітального ремонту чи реконструкції аеродрому «Миколаївського міжнародного аеропорту». Надано пропозиції і рекомендації щодо відновлення експлуатаційно-технічного стану аеродромних покриттів на прикладі «Миколаївського міжнародного аеропорту».

Посилання

1. Tsykhanovsky V., Kozlovets-Talah S. & Koryak A. (2008). Calculation of thin plates on elastic Calculation of thin plates on elastic foundation by the finite element method. Kiev: Publishing House «Steel».
2. Talakh S., Dubyk О., Lysnytska K., Ilchenko V. (2019). Numerical simulation of hard airdrome coatings stress-strain state when interacting with weak ground base. Academic journal. Industrial Machine Building, Civil Engineering, 1(52), 124-132
https://doi.org/10.26906/znp.2019.52.1685
3. Air Code of Ukraine (2021). [Electronic resource] – Access mode https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3393-17#Text
4. SNiP 2.05.08.85.(1985). Airfields. Moskow. TsNTP Gosstroy USSR.
5. Annex 14 to the Convention on International Civil Aviation. Aerodromes. Volume 1. Aerodrome Design and Operations (2018). International Civil Aviation Organization.
https://www.bazl.admin.ch
6. Kulchitsky V.A., Makagonov V.A., Romankov N.I. (1999). Assessment of the technical condition of artificial airfield pavements. Airports. Progressive Technologies, 4, 12-16
7. Certification requirements for civil aerodromes of Ukraine 2020 (2020), Kyiv: State Aviation Service of Ukraine
8. Doc 9157-AN/90I. Aerodrome Design Guide. Part 3. Pavements (1983). International Civil Aviation Organization
9. Manual to SNiP 2.05.08-85 for the civil airfields design. Part IV. Aerodrome pavements (1988). Moscow: Aeroproject
10. Kulchitsky, V.A., Makagonov, V.A., Vasiliev, N.B. et al. (2002). Airfield coverings. Modern look. Moscow: Fizmatlit
11. Strubtsov V.I. (1999). Experience and problems of organizing repair work during the operation of airfield pavements. Airports. Progressive Technologies, 1, 26-27
12. Grošek, J., Chupík, V., Brezina, I., Janku, M. (2018). Analysis of concrete pavement deformations on the road test section, 18 th International multidisciplinary scientific geoconference SGEM 2018, 93-100
http://dx.doi.org/10.5593/sgem2018/2.1
13. Hodáková D., Zuzulová A., Cápayová S., Schlosser T. (2017). Impact of Climate Characteristics on Cement Concrete Pavements. 17th International Multidisciplinary Scientific GeoConference. Volume 17. Energy and Clean Technologies, 467-472
14. Bačová, K., Gschwendt I., Zuzulová, A. (2011). Diagnostics and Reconstruction of Transport Structures, STU Publishing in Bratislava
15. Belyatynsky A.O., Pershakov V.M., Talakh S.M., Dubyk O.M. (2020). Determination of the stress-strain state of rigid airfield pavements from multi-wheel loading of a superheavy aircraft. Bulletin of Kharkiv National Automobile and Road University, 89, 59-66
http://dx.doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2020.89.0.59
16. Talakh S., Dubyk O., Bashynska O., Ilchenko V. (2020). Some Technical Solutions for the Use of Aerodrome Pavements in the Soft Soil Conditions. Lecture Notes in Civil Engineering, 73,303-311
https://doi.org/10.1007/978-3-030-42939-3_31
17. Rodchenko O.V. (2017). Computer technologies for concrete airfield pavement design (Комп’ютерні технології проектування цементобетонних аеродромних покриттів). Aviation. Volume 21(3), P. 111-117. https://doi.org/10.3846/16487788.2017.1379439
18. Guo E., Pecht F. (2006). Critical gear configurations and positions for rigid airport pavements – observations and analysis, in Pavement Mechanics and Performance, GeoShanghai International Conference, 7-14.
http://dx.doi.org/10.1061/40866(198)2
Опубліковано
2022-09-16
Як цитувати
DubykОleksandr Удосконалення моніторингу експлуатаційно-технічного стану жорстких аеродромних покриттів / DubykОleksandr, Volodymyr Ilchenko, Oleksandr Stepanchuk, Hennadii Talavira // ACADEMIC JOURNAL Industrial Machine Building, Civil Engineering. – Полтава: ПНТУ, 2022. – Т. 2 (57). – С. 59-67. – doi:https://doi.org/10.26906/znp.2021.57.2586.