Планування та реалізація стартапу в сучасному бізнес-середовищі
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2019.2(73).1625Ключові слова:
стартап, фудтрак, здорове харчування, ринок харчування, підприємництвоАнотація
Розглянуто поняття й різновиди стартапів. Обґрунтовано можливість реалізації стартапу із запуску фудтраку із пропозицією корисного харчування.
Сьогодні стартапи є однією з основних загроз для корпорацій. Невеликі молоді компанії здатні за короткий проміжок часу створити не менше глобальний продукт, ніж величезна досвідчена корпорація. Різні аспекти діяльності стартапів відображені в роботах багатьох зарубіжних дослідників, підприємців. У загальному розумінні стартапом є будь-яка нова бізнес-ідея, яка має теоретичне обґрунтування та практичне застосування, тобто ця бізне-ідея має приносити певну вигоду. На сьогодні в Україні термін «стартап» уживається щодо нових бізнес-проектів, створених з розрахунком на швидке їх зростання і високу, внаслідок цього, капіталізацію. Метою дослідження є визначення й аналіз результатів упровадження успішних стартапів та огляд законодавчих аспектів для їх розроблення й упровадження; обґрунтування можливостей для реалізації стартапу із запуску фудтраку з реалізацією страв здорового харчування. Попри те, що поняття «стартап» в Україні існує більше ніж 70 років, воно залишається достатньо специфічним явищем, яке викликає багато різноманітних зауважень і питань. Значна кількість неоднозначностей виникає під час процесу реєстрації та процедур пов’язаних з оподаткуванням такого бізнесу. Нормативно-правове регулювання господарської діяльності й порядок здійснення інвестиційної діяльності стає на заваді створення та реалізації стартапів. Наведено долідження на зразок SWOT-аналізу ринку здорового харчування в Полтаві. Так, у внутрішньому середовищі переважають слабкі сторони над сильними, що ж до зовнішнього середовища, що тут переважають можливості над загрозами. Важливим елементом слабких сторін є саме відсутність спеціалізованих закладів здорового харчування в Полтаві, проте слабкі сторони відкривають можливості для розвитку здорового харчування, вказуючи саме на ті сегменти, на які необхідно звернути увагу та створити певні умови для розроблення й реалізації стартапів.
Посилання
Bieraugel M. Managing library innovation using the lean startup method //Library Management. – 2015. – Vol. 36. – №. 4/5. – Р. 351-361.
Blank S. Why the lean start-up changes everything //Harvard business review. – 2013. – Vol. 91. – №. 5. – С. 63-72.
Chatterji A. et al. When does advice impact startup performance? //Strategic Management Journal. – 2019. – Vol. 40. – №. 3. – Р. 331-356.
Florida R. et al. The City as Startup Machine: The Urban Underpinnings of Modern Entrepreneurship //Urban Studies and Entrepreneurship. – Springer, Cham, 2020. – Р. 19-30.
Kim B., Kim H., Jeon Y. Critical Success Factors of a Design Startup Business //Sustainability. – 2018. – Vol. 10. – №. 9. – 2981 р.
Matzembacher D. E., Gonzales R. L., Saldanha C. S. V. Can street entrepreneurs be Schumpeterian entrepreneurs? The case of food trucks as family firms in an emerging country //Journal of Global Entrepreneurship Research. – 2019. – Vol. 9. – №. 1. –6 р.
Mukodimah S. et al. Fuzzy simple additive weighting and its application to toddler healthy food //Int. J. Pure Appl. Math. – 2018. – Vol. 118. – №. 7. – Р. 1-7.
Reznar M. M. et al. A cross-sectional description of mobile food vendors and the foods they serve: potential partners in delivering healthier food-away-from-home choices //BMC Public Health. – 2019. – Т. 19. – №. 1. –744 р.
Saura J. R., Palos-Sanchez P., Grilo A. Detecting indicators for startup business success: Sentiment analysis using text data mining //Sustainability. – 2019. – Vol. 11. – №. 3. – 917 р.
Trimi S., Berbegal-Mirabent J. Business model innovation in entrepreneurship //International Entrepreneurship and Management Journal. – 2012. – Vol. 8. – №. 4. – Р. 449-465.
Blank S. Startup. Handbook of the founder [Text] / S. Blank, B. Dorf; trans. from English T. Gutman, I. Okunkova, E. Bakusheva. – 2nd ed. – Moscow: Alpina Publisher, 2014. – 614 p.
Draper, W. Startups: Silicon Valley Professional Games [Text] / W. Draper; foreword E. Schmidt; trans. from English V. Egorova. – Moscow: Eksmo, 2012. - 378 p.
Cohen, D. Startup on the Web: master classes for successful entrepreneurs [Text] / D. Cohen, B. Feld; trans. from English M. Iutina. – 2nd ed. – Moscow: Alpina Publisher, 2013. – 337 p.
Mullins, J. The search for a business model: how to save a startup by changing the plan in time [Text] / J. Mullins, R. Komisar; per. from English M. Puktsant and E. Bakusheva. – Moscow: Mann, Ivanov and Ferber, 2012. – 329 p.
Harnish, V. The rules of profitable start-ups: how to grow and make money [Text] / V. Harnish; trans. from English V. Khozinsky. – Moscow: Mann, Ivanov and Ferber, 2012. – 279 p.
Ekland S. Angels, dragons and vultures: how to attract the right investors to your startup and keep the business [Text] / S. Ekland; trans. from English O. Terentyeva. – Moscow: Mann, Ivanov and Ferber, 2011.– 275 p.