Гастрономія як фактор формування конкурентних переваг послуг пізнавального туризму
Анотація
Досліджено особливості гастрономії як фактору формування конкурентних переваг послуг пізнавального туризму. Визначено, що гастрономічні послуги використовуються у багатьох сферах туризму та дозвілля, зокрема у формі послуг харчування під час подорожі, а також як окрема мета подорожі для пізнання кухні певного міста або регіону, країни в цілому. З’ясовано основні підходи до визначення сутності поняття «гастрономічний туризм». Зазначено, що його необхідно розуміти як невід’ємну складову будь-якої поїздки чи подорожі. Гастрономічний туризм являє собою спеціалізований вид туризму, пов’язаний з ознайомленням з історією, технологією та культурою споживання національних страв і продуктів, а також навчанням і підвищенням рівня професійних знань у сфері кулінарії. У результаті дослідження було визначено основні складові гастрономічного туризму, які характеризують його зміст як вид пізнавального туристичного дозвілля: культурне споживання; самоосвіта; неформальне спілкування; задоволення гастрономічних потреб; пізнавальна діяльність тощо. Проаналізовано основі види гастрономічного туризму за різними класифікаційними ознаками. Складова кулінарної діяльності в соціокультурному житті людини виражається у враженні, емоції, стані, що охоплюють туриста під час відпочинку. На основі цих реакцій турист переусвідомлює, відчуває, осмислює кулінарні особливості, дає оцінку гастрономічним особливостям місцевості й наданим послугам харчування. Перспективами подальших досліджень є визначення потенційних напрямів розвитку гастрономії у сфері туризму, підвищення її якості та сервісу з урахуванням потреб сучасних споживачів туристичного продукту.
Посилання
2. Global Report on Food Tourism. (2012). World Tourism Organization (UNWTO). Retrieved from https://www.slideshare.net/david20/unwto-globalreport-on-food-tourism. [in English].
3. Basiuk, D. I. (2012). Innovatsiinyi rozvytok hastronomichnoho turyzmu v Ukraini [Innovative development of delicacy tourism in Ukraine]. Naukovi pratsi NUKhT – Scientific works of National university of food technologies, 45, 128-132 [in Ukrainian].
4. Kuklina, T. S. Hastronomichnyi turyzm na turystychnomu rynku Ukrainy. Retrieved from http://www.sworld.com.ua/konfer30/682.pdf/ [in Ukrainian].
5. Ofitsiinyi sait Mizhnarodnoi asotsiatsii hastronomichnoho turyzmu. Retrieved from http://www.worldfoodtravel.org. [in Ukrainian].
6. Rasulova, A. M. (2015). Potentsial restorannoho biznesu u rozvytku hastronomichnoho turyzmu Ukrainy [Restaurant business potential in the development of Ukrainian gastronomic tourism]. Ekonomika ta derzhava – Economy and state, 5, 78-83. [in Ukrainian].
7. Steshenko, D. O. Parfinenko, A.O. (2012). Hastronomychniy turism yak chynnyk rozvytku turystychnoi sfery Ukrainy. Р. 239-241. [in English].
8. Hall M., Mitchell R. (2005).Gastronomic tourism: comparing food and wine tourism experiences. Niche Tourism, Contemporary Issues, Trendsand Cases. pp. 89-100. [in English].
9. Rasulova, A. Potentsial restorannoho bisnesy u rozvytku hastronomychnoho turysmu Ukrainy, 2015, 5, 78-83. [in Ukrainian].
10. Scarpato, R. (2002): «Gastronomy as a Tourist Product: The Perspective of Gastronomy Studies». en Tourism and gastronomy (Hjalaguer, A. y Richards, G. eds.), London. Routledge, 51-70. [in English].
11. Rachao, S.; Breda, Z.; Fernandes, C. and Joukes, V. (2019), ‘Food Tourism and Regional Development: A Systematic Literature Review’, European Journal of Tourism Research, volume 21, pp. 33-49. [in English].
12. Kivela, J. and Crotts, J.C. (2006), ‘Tourism and Gastronomy: Gastronomy´s Influence on How Tourists Experience a Destination’, Journal of Hospitality and Tourism Research, volume 30 (3), pp. 354-377, DOI: https://doi.org/10.1177/1096348006286797/. [in English].
13. World Tourism Organization (2019), UNWTO Tourism Definitions, UNWTO, Madrid, DOI: https://doi.org/10.18111/9789284420858. [in English].
14. World Tourism Organization (2018), Tourism for Development – Volume I: Key Areas for Action, UNWTO, Madrid, DOI: https://doi.org/10.18111/9789284419722. [in English].
15. Yeoman, I. and McMahon-Beatte, U. (2016), ’The Future of Food Tourism’, Journal of Tourism Futures, volume 2 (1), pp. 95-98, DOI: https://doi.org/10.1108/JTF-12-2015-0051. [in English].
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.