ДОСЛІДЖЕННЯ МІЦНІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК СУПОРТА ГАЛЬМІВНОЇ СИСТЕМИ АВТОМОБІЛЯ, ЩО ВИГОТОВЛЕНИЙ ШЛЯХОМ АДИТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Ключові слова: гальмівна система автомобіля, адитивні технології, супорт

Анотація

Проаналізовано проблеми, що виникають при проектуванні гідравлічних гальмівних систем автомобілів. Запропоновано за допомогою адитивних технологій виготовити деталі гальмівної системи складної конфігурації, чого неможливо досягти іншими способами, наприклад виготовляти деталі, що мають внутрішні канали, порожнини, отвори
складної форми і т. п. У деяких випадках завдяки цьому можна досягти зменшення кількості складальних вузлів,
кріплень та відповідно зменшити розміри і масу вузлів. Виконано аналітичні дослідження процесу гальмування з
урахуванням розподілу сил по осях автомобіля під час гальмування. Оскільки шина автомобіля є єдиним сполучним
елементом між автомобілем та дорожньою поверхнею, у розрахунковій схемі розподілу сил, крім неї, представлено
супорт і гальмівний диск. На прикладі супорта гальмівної системи автомобіля розроблено загальну модель дослідження міцнісних та геометричних характеристик деталі. Наведено розрахунок гальмівної системи автомобіля, який
дозволяє визначити навантаження на супорт у процесі гальмування й за допомогою графічних залежностей визначити концентрацію максимальних напружень у місцях кріплення супорта. Базуючись на аналітичних дослідженнях, у
програмі для 3D-моделювання Autodesk Fusion 360 реалізовано проект конструкції супорта, який відрізняється тим,
що має меншу металоємність за рахунок раціонального дизайну та забезпечення однакового коефіцієнта міцності по
всій поверхні. Запропоновано виготовлення такої деталі за допомогою адитивних технологій, що дозволяє досягти
значної економії матеріалу завдяки багатошаровому нанесенню матеріалу й виключенню ряду технологічних операцій з обробітку заготовки. Адитивні технології також забезпечують високу технологічність виробництва та значно
прискорюють виготовлення нових деталей через відсутність потреби у виробництві допоміжного обладнання, наприклад прес-форм.

Посилання

1. Litvinov, A.S. & Farobin, E.E. (1989). The car. The theory of operational properties. Moscow: Mechanical Engineering.
2. Ivanov, V.N. (2005). It's all about active and passive vehicle safety. Moscow: Astrel-AST.
3. Pang, W. (2012). Study on the improvement of automobile braking performance. Journal of East China Normal University, 2, 19-21.
4. Ruscio, D., Ciceri, M.R. & Biassoni, F. (2015). How does a collision warning system shape drivers brake response time? The influence and automation complacency on
real life emergency braking. Accident analysis and prevention, 77, 72-81. https://doi.org/10.1016/j.aap.2015.01.018
5. Markkula, G., Engstrom, J., Loclin, J., Bargaman, J. & Victor, T. (2016). A farewell to brake reaction times? Kinematics dependent brake response in naturalistic rear end
emergencies. Accident Analysis and Prevention, 95, 209- 226. https://doi.org/10.1016/j.aap.2016.07.007
6. Song, J. & Che, W.S. (2009). Comparison between braking and steering yaw moment controllers considering ABS control aspects. Mechatronics, 19(7), 1126-1133. https://doi.org/10.1016/j.mechatronics.2008.11.011
7. Badea-Romero, A., Paez, F.J., Furones, A., Barrios, J.M. & de-Miguel, J.L. (2013). Assessing the benefits of the brake assist system for pedestrian injury mitigation
through real world accident investigations. Safety science, 53, 19-201. https://doi.org/10.1016/j.ssci.2012.10.004
8. Milanés V., González C., Naranjo J.E., Onieva E. & de Pedro T. (2010). Assessing the benefits of the brake assist
system for pedestrian injury mitigation through real world accident investigations. International Journal of Automotive Technology, 11(1), 89-95. https://doi.org/10.1007/s12239-010-0012-6
9. Nazarenko, I.I. & Nesterenko, M.P. (2015). Research methodology of the general dynamic model "technological machine for construction industry - processed environment". Construction Engineering, 34, 4-11.
Опубліковано
2019-10-31
Як цитувати
Nesterenko Mykola Дослідження міцнісних характеристик супорта гальмівної системи автомобіля, що виготовлений шляхом адитивних технологій / Mykola Nesterenko, Viktor Virchenko, Mykola Shapoval, Artem Shokalo // ACADEMIC JOURNAL Series: Industrial Machine Building, Civil Engineering. – Полтава: ПНТУ, 2019. – Т. 2 (53). – С. 19-24. – doi:https://doi.org/10.26906/znp.2019.53.1882.

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)