МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ЗМІНИ ТИСКУ В АВТОМОБІЛЬНІЙ ПНЕВМАТИЧНІЙ ШИНІ ЗАЛЕЖНО ВІД ТЕМПЕРАТУРИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26906/znp.2019.53.1885

Ключові слова:

пневматична шина, тиск накачування, трирівневий план, матриця планування, математична модель

Анотація

Установлено, що в процесі експлуатації значення тиску в шинах багатьох автомобілів відрізняється від рекомендованого заводом-виробником, що призводить до погіршення експлуатаційних характеристик шин та скорочення їхнього ресурсу. Відомо, що відхилення тиску від нормативного значення може бути спричиненим як похибкою при
накачуванні шини, так і неврахуванням різниці між температурою експлуатації та температурою повітря, що закачується. Для проведення дослідження виділено найбільш значуші фактори, які впливають на значення тиску в пневматичній шині, що дозволило скласти рівняння регресії, котре описує явище. Доведено адекватність моделі через визначення похибки та перевірку критеріїв. За допомогою математико-статистичних методів оброки даних виведено
математичну залежність між тиском у пневматичній шині при температурі експлуатації та необхідним тиском закачування повітря в шину, якщо температури накачування та експлуатації відрізняються. Отже, отримано математичну
залежність, яка дозволяє при відомих температурі в приміщенні, де здійснюється накачування, температурі навколишнього середовища, де буде експлуатуватися шина, та рекомендованому заводом-виробником тиску в шині автомобіля визначити необхідний тиск закачування повітря. Практичним використанням результатів дослідження є значення необхідного тиску накачування залежно від температур.

Посилання

Ludchenko, O.A. (2003). Car maintenance and repair.Kiev: Knowledge Press.

Wong, J.Y. (2008). Theory of Ground Vehicles. NYSE: John Wiley & Sons Inc.

Sayers,M.W. & Han, D. (1996). A Generic Multibody Vehicle Model for Simulating Handling and Braking. Vehicle System Dynamics, 25(1), 599-613.

https://doi.org/10.1080/00423119608969223 DOI: https://doi.org/10.1080/00423119608969223

4. Taghavifar, H. & Mardani, A. (2017). Introduction to Off-road Vehicles. Off-road Vehicle Dynamics, 70, 1-16. https://doi.org/10.1007/978-3-319-42520-7_1 DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-42520-7_1

d’Ambrosio, S. & Vitolo, R. (2018). Potential impact of active tire pressure management on fuel consumption reduction in passenger vehicles. Journal of Automobile

Engineering, 124-132. https://doi.org/10.1177/0954407018756776 DOI: https://doi.org/10.1177/0954407018756776

Sina, N., Nasiri, S. & Karkhaneh, V. (2015). Effects of Resistive Loads and Tire Inflation Pressure on Tire Power Losses and CO2

Emissions in Real-world Conditions. Applied Energy, 157, 974-983. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2015.04.010 DOI: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2015.04.010

Kolbasov, A.F. & Tkachenko, V.P. (2010). Changing the pressure in the tires of a car when the temperature changes. Modern High-Tech Technologies, 6, 48-51.

Zakharov, N.S. & Abakumov, G.V. (2011). Correction of tire pressure when operating cars in the winter. Tyumen: Tyumen.

MacAdam, C. (1986). Development of Driver-Vehicle Steering Interaction Models for Dynamic Analysis. The University of Michigan Transportation Research Institute.

Bowen, C.R. & Arafa, M.H. (2015). Energy Harvesting Technologies for Tire Pressure Monitoring Systems. Advanced Energy Materians, 5(7).

https://doi.org/10.1002/aenm.201401787 DOI: https://doi.org/10.1002/aenm.201401787

Velikanov, D.P. (1977). Automotive vehicles. Moscow: Transport.

Polasik, J., Waluś, K.J., Warguła, Ł. (2017). Experimental studies of the size contact area of a summer tire as a function of pressure and the load. Procedia Engineering, DOI: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.02.203

, 347-351.

https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.02.203 13. Caban, J., Droździel, P., Barta, D., Liščák, Š. (2014).

Vehicle tire pressure monitoring systems. Diagnostyka, 15(3), 11-14.

Singh, I., Singh, B., Sahu, H., Chauhan, R. & Sahu, N. (2016). To study on implementation of tyre inflation system for automotive vehicles. Int. Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 5(4), 4708-4711. https://doi.org/10.15680/IJIRSET.2016.0504014

Letsky, E., Hartman, K. & Schaefer, V. (1977). Planning an experiment in the study of technological processes.

Moscow: Peace

Primak, I.D., Field, A.M. & Gamaliy, I.P. (2008). Agricultural Meteorology and Climatology. Bila Tserkva.

Downloads

Опубліковано

2019-10-31

Як цитувати

Orysenko, O., Nesterenko, M., Vasyliev, O., & Rohozin, I. (2019). МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ЗМІНИ ТИСКУ В АВТОМОБІЛЬНІЙ ПНЕВМАТИЧНІЙ ШИНІ ЗАЛЕЖНО ВІД ТЕМПЕРАТУРИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ. Збірник наукових праць Галузеве машинобудування будівництво, 2(53), 25–29. https://doi.org/10.26906/znp.2019.53.1885
Received 2020-07-01
Published 2019-10-31

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >> 

Схожі статті

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.