METHODICAL FEATURES OF TEACHING GAME THEORYIN THE CONTEXT OF INCREASING THE PRAXEOLOGICAL LEVELOF QUALITY OF ECONOMIC EDUCATION

Authors

  • S. V. Gadetska
  • L. D. Filatova

DOI:

https://doi.org/10.26906/SUNZ.2018.1.185

Keywords:

methodical feature of teaching; mathematical training; game theory; theoretic – game model, thefundamentalization of mathematical training

Abstract

The research of the problem of teaching game theory as the basis of theoretical models of modern economic scienceis conducted. Through the methodological peculiarities of such teaching, the necessity of fundamentalizing of themathematical training of future specialists in the economic profile is shown. The need for continuity and succession ofmathematical education for strengthening of the praxeological level of the economic education quality is emphasized.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Дутка Г.Я. Фундаменталізація математичної освіти майбутніх економістів: Монографія. – К.: УБС НБУ, 2008. – 478 с.

Коржова О.В. Дослідження поняття «професійна спрямованість» у контексті математичної під- готовки майбутніх фахівців із організації інформаційної безпеки / О.В. Коржова. // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. - 2017. - № 11. - С.53-58.

Лосєва Н.М. Інтерактивні технології навчання математики: навч.-метод. посіб. для студ. ВНЗ / Н.М. Лосєва, Т.В. Непомняща, А.Ю. Панова. – К.: Кафедра, 2012. – 228 с.

Фон Нейман Дж., Моргенштерн О. Теория игр и экономическое поведение. – М.: Наука, 1970. – 708 с.

Оуэн Г. Теория игр. – М.: Вузовская книга, 2008. – 216 с.

Ярхо Т.О. Фундаменталізація математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у вищих навчальних закладах: монографія / Т.О. Ярхо. - Харків: ФОП Гончаренко В. Ю., 2016. - 284 с.

Published

2018-02-08