THE CRITERIA FOR INCLUDING A SIGNALIZED INTERSECTION IN THE COORDINATION PLAN

Authors

  • Peter Horbachov
  • Yevhen Liubyi

DOI:

https://doi.org/10.26906/SUNZ.2024.4.021

Keywords:

progression, intensity, platoon, coordinated plan, signalized intersection

Abstract

The article contains the results of the description and substantiation of the quantitative criterion for expanding the coordination plan on sections of the urban street road network. The use of the proposed criterion allows us to draw conclusions about the feasibility of including an additional regulated intersection in the spatial coordination based on data on the intensity of traffic flow on the sections of the road network under study. The developed criterion corresponds to the accepted methodology for calculating the duration of the traffic cycle, which is based on the formation of platoon progression in each direction of traffic on sections of the city's road network. The next stages of research in this area are the development of a simulation model of the coordination plan for a section of the road network and the experimental verification of the performance of the proposed criterion for including an additional signalized intersection in the coordination plan.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ройко, Ю.Я., Грицунь, О.М. (2014). Підвищення ефективності функціонування ділянок вулично-дорожньої мережі в умовах координованого регулювання. Наукові нотатки, 45, 472-476.

Хітров, І.О. та ін. (2021). Аналіз транспортних затримок в центральній частині міста та шляхи їх зниження. Вісник машинобудування та транспорту, 2(14), 131-139. https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-131-139.

Кондрашова, В.Д. Магістральне управління транспортних потоків. Матеріали конференції [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://eprints.kname.edu.ua/52334/1/%D1%871-161-163.pdf.

Gluck, J., Levinson, H.S., Stover, V. (1999). Impacts of Access Management Techniques, NCHRP Report 420, Transportation Research Board, Washington, DC. 157 p.

Горбачов, П.Ф., Макарічев, О.В., Любий, Є.В. (2024). Імітаційне моделювання часу випередження включення дозвільного сигналу світлофора в плані координації на міських магістралях. Вісник ВПІ, 3, 112–124. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-174-3-112-124.

Wang, X.B., Yin, K., Liu, H. (2018). Vehicle actuated signal performance under general traffic at an isolated intersection. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 95, 582-598. https://doi.org/10.1016/j.trc.2018.08.002.

Wierzchowska, A. (2016). Design of Traffic-Actuated Plan Selection Road Signal Control : Thesis of Master Degree. Roma: Sapienza Universita di Roma. 123 p. https://web.uniroma1.it/cdaingtrasporti/sites/default/files/Thesis_AngelikaWierzchowska.pdf.

Robertson, D.I. (1986). Research on the TRANSYT and SCOOT Methods of Signal Coordination. ITE Journal, 56(1), 36-40.

Gartner, N.H., Little, J.D.C., Gabbay, H. (1976). Simultaneous Optimization of Offsets, Splits, and Cycle Time. Transportation Research Record, 596, 5-15.

National Research Concil. (2010). Highway Capacity Manual. Washington, DC: TRB. 1475 р.

Published

2024-11-28

Issue

Section

Road, river, sea and air transport