ПІДХІД ДО ОЦІНЮВАННЯ ЗАТРИМОК ТРАНСПОРТНИХ ПОТОКІВ У ПЛАНІ КООРДИНАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.26906/SUNZ.2023.2.015Ключові слова:
групове прибуття, зелена хвиля, пачка автомобілів, план координації, транспортні затримкиАнотація
У статті розроблені аналітичні моделі, що можна використовувати для оцінювання затримок транспортних засобів, які рухаються скоординованими ділянками міських магістралей в умовах низького трафіку та при їхньому груповому прибутті до чергового перехрестя в плані координації. Результати визначення затримок за представленими моделями доцільно використовувати при порівнянні альтернативних планів координації, формуванні методик їхнього створення, а також для пошуку дієвих і надійних інструментів для підвищення ефективності створюваних планів координації. В подальшому розроблені моделі потребують уточнення за рахунок розгляду інших можливих варіантів організації зсуву включення дозвільного сигналу для лівоповоротної фази в рамках плану координації.Завантаження
Посилання
Горбачов, П.Ф., Макарічев, О.В., Шевченко, В.В. (2019). Оцінка затримок руху на регульованих перехрестях міських вулиць із трифазним циклом регулювання. Автомобільний транспорт, 44, 30–39. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2019.44.0.30.
Горбачов, П.Ф., Макарічев, О.В., Шевченко, В.В. (2021). Імовірність виникнення неповної пачки автомобілів при координованому керуванні на міській магістралі. Вісник ХНАДУ, 92(1), 214-225. https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2021.92.1.214.
Любий, Є.В. (2022). Аналіз методів формування планів координації світлофорних об’єктів. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, 2(19), 108-122. https://doi.org/10.36910/automash.v2i19.909.
Robertson, D.I. (1969). TRANSYT: A Traffic Network study Tool. Gt. Brit. Road Research Laboratory, Rept. LR 253, 22-41.
Zhao, L., Rilett, L. R., Tufuor, E. (2017). Calibrating the Robertson’s Platoon Dispersion Model on a Coordinated Corridor with Advance Warning Flashers. Transportation Research Record, 2623(1), 10–18. https://doi.org/10.3141/2623-02.
National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine. (2015). Signal Timing Manual – Second Edition. Washington, DC: The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/22097.
Little, J.D.C., Kelson, M.D., Gartner, N.H. (1981). MAXBAND: A Program for Setting Signals on Arteries and Triangular Networks. Transportation Research Record 795, 40-46.
Gartner, N.H., Assmann, S.F., Lasaga, F., Hou, D.L. (1990). MULTIBAND – A Variable-Bandwidth Arterial Progression Scheme. Transportation Research Record, 1287, 212-222. URL: https://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/trr/1990/1287/1287-022.pdf (дата звернення 20.02.2023).
Горбачов, П.Ф., Любий, Є.В. (2022). Методика оцінки часу, необхідного для забезпечення рівномірного руху пачки автомобілів на координованій ділянці міської магістралі. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, 22, 81-91. https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.2.
Webster, F.V. (1958). Traffic Signal Settings. Road Research Technical Paper No. 39. London: Department of Scientific and Industrial Research, 45 р.
Geroliminis, N., Skabardonis, A. (2005). Prediction of Arrival Profiles and Queue Lengths along Signalized Arterials by using a Markov Decision Process. Transportation Research Record, 1934(1), 116-124. https://doi.org/10.1177/0361198105193400112.
L., Shen, R., Liu, Z., Yao, W., Wu, H., Yang. (2019). Development of Dynamic Platoon Dispersion Models for Predictive Traffic Signal Control. In IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 20, 2, 431-440. doi:https://doi.org/10.1109/TITS.2018.2815182.