ПІДХІД ДО ОЦІНЮВАННЯ ЗАТРИМОК ТРАНСПОРТНИХ ПОТОКІВ У ПЛАНІ КООРДИНАЦІЇ

Автор(и)

  • Peter Horbachov
  • Yevhen Liubyi

DOI:

https://doi.org/10.26906/SUNZ.2023.2.015

Ключові слова:

групове прибуття, зелена хвиля, пачка автомобілів, план координації, транспортні затримки

Анотація

У статті розроблені аналітичні моделі, що можна використовувати для оцінювання затримок транспортних засобів, які рухаються скоординованими ділянками міських магістралей в умовах низького трафіку та при їхньому груповому прибутті до чергового перехрестя в плані координації. Результати визначення затримок за представленими моделями доцільно використовувати при порівнянні альтернативних планів координації, формуванні методик їхнього створення, а також для пошуку дієвих і надійних інструментів для підвищення ефективності створюваних планів координації. В подальшому розроблені моделі потребують уточнення за рахунок розгляду інших можливих варіантів організації зсуву включення дозвільного сигналу для лівоповоротної фази в рамках плану координації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Горбачов, П.Ф., Макарічев, О.В., Шевченко, В.В. (2019). Оцінка затримок руху на регульованих перехрестях міських вулиць із трифазним циклом регулювання. Автомобільний транспорт, 44, 30–39. https://doi.org/10.30977/AT.2219-8342.2019.44.0.30.

Горбачов, П.Ф., Макарічев, О.В., Шевченко, В.В. (2021). Імовірність виникнення неповної пачки автомобілів при координованому керуванні на міській магістралі. Вісник ХНАДУ, 92(1), 214-225. https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2021.92.1.214.

Любий, Є.В. (2022). Аналіз методів формування планів координації світлофорних об’єктів. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, 2(19), 108-122. https://doi.org/10.36910/automash.v2i19.909.

Robertson, D.I. (1969). TRANSYT: A Traffic Network study Tool. Gt. Brit. Road Research Laboratory, Rept. LR 253, 22-41.

Zhao, L., Rilett, L. R., Tufuor, E. (2017). Calibrating the Robertson’s Platoon Dispersion Model on a Coordinated Corridor with Advance Warning Flashers. Transportation Research Record, 2623(1), 10–18. https://doi.org/10.3141/2623-02.

National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine. (2015). Signal Timing Manual – Second Edition. Washington, DC: The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/22097.

Little, J.D.C., Kelson, M.D., Gartner, N.H. (1981). MAXBAND: A Program for Setting Signals on Arteries and Triangular Networks. Transportation Research Record 795, 40-46.

Gartner, N.H., Assmann, S.F., Lasaga, F., Hou, D.L. (1990). MULTIBAND – A Variable-Bandwidth Arterial Progression Scheme. Transportation Research Record, 1287, 212-222. URL: https://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/trr/1990/1287/1287-022.pdf (дата звернення 20.02.2023).

Горбачов, П.Ф., Любий, Є.В. (2022). Методика оцінки часу, необхідного для забезпечення рівномірного руху пачки автомобілів на координованій ділянці міської магістралі. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, 22, 81-91. https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.2.

Webster, F.V. (1958). Traffic Signal Settings. Road Research Technical Paper No. 39. London: Department of Scientific and Industrial Research, 45 р.

Geroliminis, N., Skabardonis, A. (2005). Prediction of Arrival Profiles and Queue Lengths along Signalized Arterials by using a Markov Decision Process. Transportation Research Record, 1934(1), 116-124. https://doi.org/10.1177/0361198105193400112.

L., Shen, R., Liu, Z., Yao, W., Wu, H., Yang. (2019). Development of Dynamic Platoon Dispersion Models for Predictive Traffic Signal Control. In IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 20, 2, 431-440. doi:https://doi.org/10.1109/TITS.2018.2815182.

Downloads

Опубліковано

2023-06-09

Номер

Розділ

Автомобільний, річковий, морський та авіаційний транспорт