Технологічні особливості створення та редагування відеоконтенту для студентів спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія»
DOI:
https://doi.org/10.26906/znp.2022.58.3085Ключові слова:
відеоконтент, будівництво та цивільна інженерія, мультимедійні системиАнотація
В статті визначено поняття «видеоконтент» якій є одним із основних та ефективних компонентів мультимедійного контенту освітнього процесу. Розглянуті можливості застосування мультимедійних технологій при створені відеолекцій для студентів закладів вищої освіти спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія». Представлені статистичні дані визначення ролі відеоконтенту в стратегії донесення інформації до користувача. Проаналізовані новітні технології для розробки та редагування відеоконтенту. Розглянуто переваги застосування відеоматеріалів в освітній діяльності закладів вищої освіти, особливо для студентів інженерних спеціальностей. Охарактеризовані складові мультимедійної системи, які дозволяють інтенсифікувати навчальний процес. Надано пропозиції для ефективного впровадження відеокурсів в навчальний процес, які дозволять організувати повноцінну навчальну взаємодію відносин «викладач-студент». Представлено алгоритм розробки лекційного відеокурсу по дисципліні «Дерев’яні конструкції для студентів спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія». Алгоритм представлено у вигляді покрокових дій створення відеоконтенту з детальним описом кожного етапу (кроку). Досліджено використання різноманітних відеоформатів та надано пропозицію використання збереження форматі MPEG 4 для можливості читання файла в будь-якому програмному забезпеченні для перегляду медіа файлів. Особливу увагу приділено підготовці сценарію, вибору технічного оснащення для проведення зйомок, та постановки освітлення. Представлено аналіз існуючих програмних продуктів у для створення навчальних роликів. Наведено функціональні особливості сучасного програмного забезпечення для обробки та редагування відеоконтенту, проведено порівняльний аналіз програм для обробки та редагування відеоконтенту. Представлено процес редагування та обробки навчального відеоконтенту
Посилання
Semenyuk S. (2019). Video marketing in the activities of higher education institutions. Marketing and digital technologies [Online resource]
doi.org/10.15276/mdt.3.1.2019.5 DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.3.1.2019.5
Kasparinsky F.O. (2021). Options for video lectures. Electronic Libraries, 24 (1), 116-156
doi.org/10.26907/1562-5419-2021-24-1-116-156 DOI: https://doi.org/10.26907/1562-5419-2021-24-1-116-156
Brame C.J. (2016). Effective Educational Videos: Principles and Guidelines for Maximizing Student Learning from Video Content. CBE Life Sciences Education, 15(4), es6
doi.org/10.1187/cbe.16-03-0125 DOI: https://doi.org/10.1187/cbe.16-03-0125
Subudhi B.N., Veerakumar T., Esakkirajan S., Chaudhury S. (2020). Automatic lecture video skimming using shot categorization and contrast based features. Expert Systems with Applications, 149, 113341
doi.org/10.1016/j.eswa.2020.113341 DOI: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2020.113341
Ohnishi Y., Yamaguchi S., Shimoikura Y., Nishino K., Kondo H., Hayashi A. (2019). Prototype Design of Playback and Search System for Lecture Video Content using Google Cloud API. Procedia Computer Science, 159, 1517-1526
doi.org/10.1016/j.procs.2019.09.322 DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2019.09.322
Hung I., Kinshuk, Chen N. (2018). Embodied interactive video lectures for improving learning comprehension and retention. Computers & Education, 117, 116-131 DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.10.005
doi.org/10.1016/j.compedu.2017.10.005 DOI: https://doi.org/10.1088/1475-7516/2017/10/005
Madariaga L., Nussbaum M., Gutiérrez I., Barahona C., Meneses A. (2021). Assessment of user experience in video-based learning environments: From design guidelines to final product. Computers & Education, 167, 104176
doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104176 DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104176
Lyons A., Reysen S., Pierce L. (2012). Video lecture
format, student technological efficacy, and social presence
in online courses. Computers in Human Behavior, 28(1), 181-186
doi.org/10.1016/j.chb.2011.08.025 DOI: https://doi.org/10.1088/1475-7516/2011/08/025
Gallardo D. (2020). Easy navigation for your videos with Chapters. Vimeo blog. / [Electronic resource] - Access mode: vimeo.com/blog/post/easy-navigation-for-your-videos-with-chapters.
Mohammed A.M. (2021). Assessing the efficacy of online handouts and active lectures in learning outcomes at the engineering undergraduate level. Ain Shams Engineering Journal
doi.org/10.1016/j.asej.2021.02.012 DOI: https://doi.org/10.1088/1475-7516/2021/02/012
Teachhub. Independent Educational Corporation. [Electronic resource] - Access mode: http://teach-hub.com
Adlndex / [Electronic resource] - Access mode https://adindex.ru/publication
https://adindex.ru/publication
Derkach TM, Dmitrenko TA (2013). Technology of creating a course of video lectures on the subject "Fundamentals of Computer Aided Design". Industrial Machine Building, Civil Engineering, 1(36), 363-367