STRUCTURE OF THE INFORMATION SYSTEM, WHICH IS ORIENTED ON ONLINE LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.26906/SUNZ.2021.4.069Keywords:
online learning, online school, application, education, interface, computerAbstract
The subject of the study is information technology focused on online learning. The purpose of this article is to determine the structure of the school information system. The following results were obtained. The structure of the information system, which is focused on online learning, and its division into separate modules, which cover all the necessary functions for teachers and students, help to create and maintain the distance learning process. The functions that will be implemented in t hese modules include methods focused on the management of personal data, training materials, notification, evaluation of the presentation of works, statistical analysis and information collection, flexible learning. Conclusions. Using the above-mentioned functions, it is possible to create a complete replacement of the usual school for each user and turn it into an information system with all the necessary tools for further functioning.Downloads
References
Система дистанційного навчання Moodle [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://moodle.org.
Distance learning toolkit Edmodo [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://new.edmodo.com.
Сервіс Google Classroom [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://classroom.google.com.
Бесплатная цифровая платформа для обучения основным школьным предметам Яндекс.Учебник [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:https://education.yandex.ru.
Кревский И. Г. Инновационные модели организации обучения с использованием дистанционных образовательных технологий // Менеджмент инноваций. – 2008. – No 3. – С. 222-231
Толстобоков О. Н. Современные методы и технологии дистанционного обучения. – 2020. – 72 с.
Сисоєв П. В., Хмаренко М. І. Моделі дистанційного навчання. – 2015. – 122 с.
Шматков С. І. Модель інформаційної структури гіперконвергентної системи підтримки електронних обчислювальних ресурсів університетської е-learning / С. І. Шматков, Н. Г. Кучук, В. В. Донець // Системи управління, навігації та зв’язку : науковий журнал. – Полтава : ПНТУ, 2018. – Вип. 2 (48). – С. 97-100.
Donets V., Kuchuk N., Shmatkov S. Development of software of e-learning information system synthesis modeling process. Сучасні інформаційні системи. 2018. Т. 2, No 2. С. 117–121. DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2018.2.20.
Биков В.Ю. Дистанційне навчання в країнах Європи та США і перспективи для України / В.Ю. Биков // Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології : кол. монографія / В.Ю. Биков, О.О. Гриценчук, Ю.О. Жук / Академія пед. наук України, Інститут засобів навчання. – К. : Атіка, 2015. – С. 77–140.
Дистанційне навчання. Види дистанційного навчання. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://sites.google.com/site/taradistedu/home/5-vidy-distancionnogo-obucenia.