РОЗРОБКА ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ХМАРНОЇ ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ТОКЕНІЗАЦІЇ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ СТУДЕНТІВ
Ключові слова:
блокчейн, персональні дані студентів, хмарні сховища даних, смарт-контракти, Ethereum, архітектурна модель хмарної платформі токенізації даних
Анотація
Актуальність. Сучасний світ переживає важливий перехідний період з етапу інформатизації важливих аспектів людської активності до етапу їхньої цифровізації. Інформатизація являє собою процес модернізації різних сфер діяльності за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, в той час як цифрова трансформація означає глибоке переосмислення і переформатування цих сфер на основі цифрових рішень і технологій. Цей процес вимагає не лише підтримки існуючих умов для розвитку передових цифрових платформ і технологій, але й створення нових можливостей для зародження інноваційних рішень. Ключовими технологіями у цій цифровій епосі є великі дані, нейротехнології та штучний інтелект, блокчейн, квантові технології, новітні виробничі методики, промисловий інтернет, елементи робототехніки та сенсорики, технології бездротового зв'язку та інновації у сфері віртуальної та доповненої реальності. У даній роботі, в контексті цифрової трансформації освітньої сфери, проведено дослідження з використання блокчейн-технологій для токенізації освітніх ресурсів та аналізуються потенціал їх застосування у освіті. Метою даної роботи є підвищення конфіденційності освітніх даних, їх цілісності та доступності, а також забезпечення надійного обміну цими даними між всіма зацікавленими сторонами за рахунок проєктування, розробки та впровадження програмних компонентів хмарної платформи для токенізації персональних даних студентів на основі технології блокчейн. Об’єкт дослідження включає в себе системи передачі та обробки освітніх даних, які забезпечують обмін даними між всіма зацікавленими сторонами в освітньому процесі. Предметом дослідження є методи та засоби проектування та розробки програмних компонентів, необхідні для створення і підтримки платформ для токенізації персональних даних студентів. Ці компоненти включають в себе програмне забезпечення для шифрування, аутентифікації, авторизації, а також механізми для забезпечення відмовостійкості та відновлення даних. Результати. У даній роботі запропоновано модель хмарної децентралізованої системи для токенізації персональних даних студентів. Висновок. Інтеграція блокчейн технології в освітній сектор має великий потенціал для зміцнення довіри та підвищення якості освітніх послуг, а також для створення нової екосистеми освітніх активів, доступних і перевірених на глобальному рівні. Реалізація блокчейн технології у сфері освіти вимагає розробки спеціалізованого програмного забезпечення для видачі та перевірки цифрових дипломів, заснованих на блокчейні. Впровадження хмарної платформи для токенізації персональних даних студентів обіцяє значне покращення в обробці та зберіганні освітніх документів, сприяючи більшій довірі та прозорості у сфері освіти.Завантаження
Дані про завантаження поки що недоступні.
Посилання
1. Nair, M. M., & Tyagi, A. K. (2023). Blockchain technology for next-generation society: current trends and future opportunities for smart era. Blockchain Technology for Secure Social Media Computing, 10.
2. Dash, S. P. (2023). An introduction to blockchain technology: Recent trends. Recent Advances in Blockchain Technology: Real-World Applications, 1-24.
3. Magomadova, M. M., Semenova, L. V., & Artamonov, V. S. (2023). The Analysis of Blockchain Technologies Usage in Global Financial Markets. In SHS Web of Conferences (Vol. 172, p. 05010). EDP Sciences.
4. Salvador, B. S., & Simon, A. T. (2024). Perspectives for the implementation of blockchain technology in the supply chain: research, trends and future. Exacta, 22(1), 119-143.
5. Oleksandr, Shmatko, Gorbach Tetiana, and Zherzherunov Pavlo. "Innovative model for supply chain management using blockchain technology." The 9th International scientific and practical conference “Theoretical and practical aspects of the development of science and education”(March 05–08, 2024) Prague, Czech Republic. Int. Science Group. 2024. 349 p.. 2024.
6. Shmatko, O., Litvinova, J., & Shokin, M. (2023). New blockchain-based supply chain management system model. Scientific Collection «InterConf+», (33 (155)), 470-479.
7. Wenhua, Z., Qamar, F., Abdali, T. A. N., Hassan, R., Jafri, S. T. A., & Nguyen, Q. N. (2023). Blockchain technology: security issues, healthcare applications, challenges and future trends. Electronics, 12(3), 546.
8. Shuhaimi, J., Awang, H., & Jafar, M. F. (2024). Worldwide research history and trends on Blockchain applications in education: A bibliometric analysis, 2017-2022. Multidisciplinary Reviews, 7(3), 2024053-2024053.
9. Molopa, S. T., & Cronje, J. (2024, March). Research on Blockchain Adoption in Higher Education: A Systematic Review and Conceptual Model. In Future of Information and Communication Conference (pp. 110-130). Springer Nature Switzerland.
10. Haque, M., Kumar, V. V., Singh, P., Goyal, A. A., Upreti, K., & Verma, A. (2023). A systematic meta-analysis of blockchain technology for educational sector and its advancements towards education 4.0. Education and Information Technologies, 28(10), 13841-13867.
11. Jain, R., Seth, N., Sood, K., & Grima, S. (2023). Mapping the Research on Blockchain in Education: A Systematic Review and Bibliometric Analysis. Digital Transformation, Strategic Resilience, Cyber Security and Risk Management, 111, 53-66.
12. Razia, B. (2021, November). A systematic review of the use of blockchain in higher education. In International Conference on Business and Technology (pp. 631-648). Cham: Springer International Publishing.
13. De Alwis, T., Dewasiri, N. J., & Sood, K. (2023). Persistent Fiscal Deficit as a Determinant of Inflation in Sri Lanka: An ARDL Approach. In Digital Transformation, Strategic Resilience, Cyber Security and Risk Management (pp. 27-51).
14. Al Hemairy, M., Abu Talib, M., Khalil, A., Zulfiqar, A., & Mohamed, T. (2024). Blockchain-based framework and platform for validation, authentication & equivalency of academic certification and institution’s accreditation: UAE case study and system performance (2022). Education and Information Technologies, 1-30.
15. Petrovska, I. and Kuchuk, H. (2023), “Adaptive resource allocation method for data processing and security in cloud environment”, Advanced Information Systems, vol. 7(3), pp. 67–73, doi: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2023.3.10
16. Biswas, A. K., Dasgupta, M., & Ray, S. (2023, January). Secure Management of Digital Academic Certificates Using Blockchain Technology. In Machine Learning, Image Processing, Network Security and Data Sciences: Select Proceedings of 3rd International Conference on MIND 2021 (pp. 805-813). Singapore: Springer Nature Singapore.
17. Rustemi, A., Dalipi, F., Atanasovski, V., & Risteski, A. (2023). A systematic literature review on blockchain-based systems for academic certificate verification. IEEE Access.
18. Petrovska, I., Kuchuk, H., Mozhaiev, M. (2022), Features of the distribution of computing resources in cloud systems, 2022 IEEE 4th KhPI Week on Advanced Technology, KhPI Week 2022 - Conference Proceedings, 03-07 October 2022, Code 183771, doi: https://doi.org/10.1109/KhPIWeek57572.2022.9916459
19. Pu, S., & Lam, J. S. L. (2023). The benefits of blockchain for digital certificates: A multiple case study analysis. Technology in Society, 72, 102176.
20. Maestre, R. J., Bermejo Higuera, J., Gámez Gómez, N., Bermejo Higuera, J. R., Sicilia Montalvo, J. A., & Orcos Palma, L. (2023). The application of blockchain algorithms to the management of education certificates. Evolutionary Intelligence, 16(6), 1967-1984.
21. Swan, M. (2019). Blockchain economic networks: Economic network theory—Systemic risk and blockchain technology. Business Transformation through Blockchain: Volume I, 3-45.
22. .Shmatko, O., Borova, T., Yevseiev, S., & Milov, O. (2021). Tokenization of educational assets based on blockchain technologies. Journal «ScienceRise: Pedagogical Education» №, 3, 42.
2. Dash, S. P. (2023). An introduction to blockchain technology: Recent trends. Recent Advances in Blockchain Technology: Real-World Applications, 1-24.
3. Magomadova, M. M., Semenova, L. V., & Artamonov, V. S. (2023). The Analysis of Blockchain Technologies Usage in Global Financial Markets. In SHS Web of Conferences (Vol. 172, p. 05010). EDP Sciences.
4. Salvador, B. S., & Simon, A. T. (2024). Perspectives for the implementation of blockchain technology in the supply chain: research, trends and future. Exacta, 22(1), 119-143.
5. Oleksandr, Shmatko, Gorbach Tetiana, and Zherzherunov Pavlo. "Innovative model for supply chain management using blockchain technology." The 9th International scientific and practical conference “Theoretical and practical aspects of the development of science and education”(March 05–08, 2024) Prague, Czech Republic. Int. Science Group. 2024. 349 p.. 2024.
6. Shmatko, O., Litvinova, J., & Shokin, M. (2023). New blockchain-based supply chain management system model. Scientific Collection «InterConf+», (33 (155)), 470-479.
7. Wenhua, Z., Qamar, F., Abdali, T. A. N., Hassan, R., Jafri, S. T. A., & Nguyen, Q. N. (2023). Blockchain technology: security issues, healthcare applications, challenges and future trends. Electronics, 12(3), 546.
8. Shuhaimi, J., Awang, H., & Jafar, M. F. (2024). Worldwide research history and trends on Blockchain applications in education: A bibliometric analysis, 2017-2022. Multidisciplinary Reviews, 7(3), 2024053-2024053.
9. Molopa, S. T., & Cronje, J. (2024, March). Research on Blockchain Adoption in Higher Education: A Systematic Review and Conceptual Model. In Future of Information and Communication Conference (pp. 110-130). Springer Nature Switzerland.
10. Haque, M., Kumar, V. V., Singh, P., Goyal, A. A., Upreti, K., & Verma, A. (2023). A systematic meta-analysis of blockchain technology for educational sector and its advancements towards education 4.0. Education and Information Technologies, 28(10), 13841-13867.
11. Jain, R., Seth, N., Sood, K., & Grima, S. (2023). Mapping the Research on Blockchain in Education: A Systematic Review and Bibliometric Analysis. Digital Transformation, Strategic Resilience, Cyber Security and Risk Management, 111, 53-66.
12. Razia, B. (2021, November). A systematic review of the use of blockchain in higher education. In International Conference on Business and Technology (pp. 631-648). Cham: Springer International Publishing.
13. De Alwis, T., Dewasiri, N. J., & Sood, K. (2023). Persistent Fiscal Deficit as a Determinant of Inflation in Sri Lanka: An ARDL Approach. In Digital Transformation, Strategic Resilience, Cyber Security and Risk Management (pp. 27-51).
14. Al Hemairy, M., Abu Talib, M., Khalil, A., Zulfiqar, A., & Mohamed, T. (2024). Blockchain-based framework and platform for validation, authentication & equivalency of academic certification and institution’s accreditation: UAE case study and system performance (2022). Education and Information Technologies, 1-30.
15. Petrovska, I. and Kuchuk, H. (2023), “Adaptive resource allocation method for data processing and security in cloud environment”, Advanced Information Systems, vol. 7(3), pp. 67–73, doi: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2023.3.10
16. Biswas, A. K., Dasgupta, M., & Ray, S. (2023, January). Secure Management of Digital Academic Certificates Using Blockchain Technology. In Machine Learning, Image Processing, Network Security and Data Sciences: Select Proceedings of 3rd International Conference on MIND 2021 (pp. 805-813). Singapore: Springer Nature Singapore.
17. Rustemi, A., Dalipi, F., Atanasovski, V., & Risteski, A. (2023). A systematic literature review on blockchain-based systems for academic certificate verification. IEEE Access.
18. Petrovska, I., Kuchuk, H., Mozhaiev, M. (2022), Features of the distribution of computing resources in cloud systems, 2022 IEEE 4th KhPI Week on Advanced Technology, KhPI Week 2022 - Conference Proceedings, 03-07 October 2022, Code 183771, doi: https://doi.org/10.1109/KhPIWeek57572.2022.9916459
19. Pu, S., & Lam, J. S. L. (2023). The benefits of blockchain for digital certificates: A multiple case study analysis. Technology in Society, 72, 102176.
20. Maestre, R. J., Bermejo Higuera, J., Gámez Gómez, N., Bermejo Higuera, J. R., Sicilia Montalvo, J. A., & Orcos Palma, L. (2023). The application of blockchain algorithms to the management of education certificates. Evolutionary Intelligence, 16(6), 1967-1984.
21. Swan, M. (2019). Blockchain economic networks: Economic network theory—Systemic risk and blockchain technology. Business Transformation through Blockchain: Volume I, 3-45.
22. .Shmatko, O., Borova, T., Yevseiev, S., & Milov, O. (2021). Tokenization of educational assets based on blockchain technologies. Journal «ScienceRise: Pedagogical Education» №, 3, 42.
Опубліковано
2024-09-06
Як цитувати
Shmatko Olexander Розробка та впровадження хмарної платформи для токенізації персональних даних студентів / Olexander Shmatko, Danylo Safankov // Системи управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць. – Полтава: ПНТУ, 2024. – Т. 3 (77). – С. 185-192. – doi:https://doi.org/10.26906/SUNZ.2024.3.185.
Розділ
Інформаційні технології
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.