ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДОПОВНЕНОЇ ТА ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ДЛЯ НАБУТТЯ HARD AND SOFT SKILLS ПРИ НАВЧАННІ СПЕЦІАЛІСТІВ ЦИВІЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ
Ключові слова:
візуалізація, технології навчання, доповнена реальність, віртуальна реальність
Анотація
Мета. Аналіз можливості використання технологій доповненої та віртуальної реальності для створення дистанційних онлайн-курсів з метою забезпечення набуття «hard» та «softskills» спеціалістів з цивільної безпеки в умовах дистанційного навчання зумовленого бойовими діями. Предмет. Систематизація методів та принципів використання технологій доповненої та віртуальної реальності у процесі підготовки здобувачів зі спеціальності 263 Цивільна безпека в умовах змішаного навчання. У статті досліджено проблеми набуття hardskills та softskills студентами під час дистанційного навчання. Визначено фактори, які формують комунікативні та професійні навички. Обґрунтовано проблеми формування змісту фахової підготовки, добору форм і методів роботи зі здобувачами з метою ефективного навчання необхідним для професійної діяльності компетенціям і навичкам у галузі цивільної безпеки. Використання 3D візуалізації, анімації, звукового супроводу, субтитрування при розробці та формуванні навчального курсу освітніх компонент дозволяє наповнити його необхідним інформаційним змістом, занурюючи студента в реальне виробниче середовище із можливістю відпрацювання аварійних ситуацій, адекватної поведінки у разі виникнення НС, оперативного та правильного прийняття рішень. Використання доповненої реальності дозволяє максимально наблизити навчальний процес та забезпечити необхідні компетенції для реального технологічного процесу та обладнання, що дає можливість здобувачеві швидко адаптуватися на робочому місці. Отримані результати можуть бути використані викладачами та інструкторами для досягнення практичних навичок, компетенцій, зниження рівня помилок, що допускаються серед здобувачів, підвищення якості їх підготовки та ефективності прийнятих оперативних рішень у надзвичайних ситуаціях.Завантаження
Дані про завантаження поки що недоступні.
Посилання
1. M. Akcayir, G. Akcayir,. «Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature». Educational Research Review. 20, 1–11 ,2017.
2. Joachim Scholz, Andrew Smith Augmented Reality: Designing Immersive Experiences That Maximize Consumer Engagement Business Horizons 59(2):149-161 · March 2016 DOI: 10.1016/j.bushor.2015.10.003
3. О. Ю. Чубукова, І. В. Пономаренко, «Інноваційні технології доповненої реальності для викладання дисциплін у вищих навчальних закладах України». Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. № 16. с. 20-27, 2018.
4. X. Zhang, "The College English Teaching Reform Supported by Multimedia Teaching Technology and Immersive Virtual Reality Technology," 2019 International Conference on Virtual Reality and Intelligent Systems (ICVRIS), 2019, pp. 77-80, doi: 10.1109/ICVRIS.2019.00028.
5. Poyasok, T., Chenchevoi, V., Bespartochna, O., Chencheva, O. Application of the Augmented Reality Technology to Training Future Electrical Engineers Proceedings of the 25th IEEE International Conference on Problems of Automated Electric Drive. Theory and Practice, PAEP 2020, 2020, 9240788
6. Chencheva, O., Chenchevoi, V., Herasymenko, L., Bespartochna, E., .Shmeleva, A., Kolysnychenko, I. Proceedings of the 20th IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems, MEES 2021, 2021
7. Н. М Задерей., І. Ю Мельник., Г. Д. Нефьодова «Сучасні підходи до STEM-навчання в університетській освіті». Scientific Journal “Virtus” Issue # 5, February, р. 152 – 155. 2016.
2. Joachim Scholz, Andrew Smith Augmented Reality: Designing Immersive Experiences That Maximize Consumer Engagement Business Horizons 59(2):149-161 · March 2016 DOI: 10.1016/j.bushor.2015.10.003
3. О. Ю. Чубукова, І. В. Пономаренко, «Інноваційні технології доповненої реальності для викладання дисциплін у вищих навчальних закладах України». Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. № 16. с. 20-27, 2018.
4. X. Zhang, "The College English Teaching Reform Supported by Multimedia Teaching Technology and Immersive Virtual Reality Technology," 2019 International Conference on Virtual Reality and Intelligent Systems (ICVRIS), 2019, pp. 77-80, doi: 10.1109/ICVRIS.2019.00028.
5. Poyasok, T., Chenchevoi, V., Bespartochna, O., Chencheva, O. Application of the Augmented Reality Technology to Training Future Electrical Engineers Proceedings of the 25th IEEE International Conference on Problems of Automated Electric Drive. Theory and Practice, PAEP 2020, 2020, 9240788
6. Chencheva, O., Chenchevoi, V., Herasymenko, L., Bespartochna, E., .Shmeleva, A., Kolysnychenko, I. Proceedings of the 20th IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems, MEES 2021, 2021
7. Н. М Задерей., І. Ю Мельник., Г. Д. Нефьодова «Сучасні підходи до STEM-навчання в університетській освіті». Scientific Journal “Virtus” Issue # 5, February, р. 152 – 155. 2016.
Опубліковано
2022-11-29
Як цитувати
Chencheva Olga Використання технологій доповненої та віртуальної реальності для набуття hard and soft skills при навчанні спеціалістів цивільної безпеки / Olga Chencheva, Volodymyr Chenchevoi, Volodymyr Bakharev, Mykhailo Lytvynenko, Evgen Lashko, Serhiy Gerashchenko // Системи управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць. – Полтава: ПНТУ, 2022. – Т. 4 (70). – С. 153-157. – doi:https://doi.org/10.26906/SUNZ.2022.4.153.
Розділ
Цивільна безпека
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.