Розвиток готельного-ресторанного бізнесу в Україні на умовах франшизи та сучасних анімаційних програм
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2022.1(84).2541Ключові слова:
франшиза, готель, ресторан, карантин, розвитокАнотація
У статті досліджуються тенденції розвитку готельно-ресторанного бізнесу протягом останніх трьох років. Встановлено, що встановлення карантинних обмежень, зокрема для закладів громадського харчування обумовило розвиток кризи та банкрутство значної кількості суб’єктів господарювання у цій сфері. Значні збитки отримали як готелі, так і ресторани, які працювали як на внутрішньому ринку, так і на міжнародному. Причиною цього стало запровадження жорстких карантинних обмежень відносно бізнесу, зокрема готельного та ресторанного. Виникла необхідність не тільки оптимізації витрат, але і зміни підходів до бізнес-моделі. Оскільки пандемія COVID-19 передбачала жорсткий національний карантин, а потім його поступове згортання та ослаблення. Водночас, саме пандемія продемонструвала сильні та слабкі сторони всіх суб’єктів господарювання у туризмі, можливості та загрози. Зокрема, останніми роками у туризмі швидкі темпи зростання забезпечила технологія франшизи. Авторами було встановлено, що ринок франшизи, не заважаючи на карантинні обмеження продовжував розвиватися в Україні, зокрема у сфері громадського харчування. Саме франшиза дозволила забезпечити стійкі темпи зростання ресторанів до та під час пандемії COVID-19, особливо закладів швидкого харчування. Коли ресторани рахували збитки, заклади швидкого харчування змогли не тільки покрити збитки, але і заробляти кошти. Франшиза дозволила забезпечити швидку адаптацію до нових умова господарювання. Вона дозволяє мінімізувати кількість помилок на етапі створення бізнесу та його виведення на ринок. Це є важливим, оскільки зменшуються витрати часу, а збільшується дохідність за рахунок передачі знань та впізнаваємості бренду (торгової марки). Завдяки швидкій адаптації, масштабованим технологіям та орієнтованості на задоволення потреб клієнтів технологія франшизи дозволяє забезпечувати стійкий розвиток.
Посилання
Impact of COVID-19 and quarantine restrictions on the economy of Ukraine. Office study. July 2020. Representations of the Konrad Adenauer Foundation in Ukraine, available at: https://cutt.ly/kYt02Rj
Shamara, I.M., Gaponenko, G.I. and Kryvulkina, D.I. (2020), “Problems and prospects of the development of the tourist market of Ukraine in the context of global trends”, Bulletin of the KhNU named after V.N. Karazin. Series “International relations. Economy. Local studies. Tourism”, vol. 11, pp. 128–139.
Public catering: the task is at least to survive, available at: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3085443-gromadske-harcuvanna-zavdannaminimum-viziti.html
From August 1, the new rules of adaptive quarantine come into force, available at: https://www.kmu.gov.ua/news/z-1-serpnya-pochinayut-diyati-novi-pravila-adaptivnogo-karantinu
The government extended the adaptive quarantine until December 31, 2021 and simplified the rules for vaccination verification, available at: https://moz.gov.ua/article/news/urjad-prodovzhiv-adaptivnij-karantin-do-31-grudnja-2021-roku-ta-sprostiv-normi-verifikacii-vakcinacii-
Analysis of the franchising market in Ukraine, available at: https://rau.ua/novyni/ukrayini-rynok-franchajzyngu/
Mazurenko V.P. Development of franchise relations in international business, available at: http://journals.uran.ua/nvgeci/article/viewFile/21638/19273.
Pobochenko L.M. (2016) Development of franchise business in European countries. Development strategy of Ukraine, vol. 1, pp. 57–64, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sru_2016_1_13.
Top 100 Global Franchises – Rankings, available at: http://www.franchisedirect.com/ top100globalfranchises