Сучасні концепції менеджменту та їх застосування в умовах діджиталізації економіки України
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2021.1(80).2246Ключові слова:
концепція, менеджмент, модель, організаційний розвиток, генезис, сталий розвитокАнотація
Проаналізовано основні теорії менеджменту, які є актуальними для сучасних підприємств та організацій. Визначено, що здобутки наукової та класичної школи менеджменту доцільно використовувати в умовах пандемії COVID- 19. Зокрема, врахування таких принципів як: розподіл праці, дисциплінованість, необхідність взаємодії між керівником і підлеглими, ініціативність та корпоративний дух, єдність влади, результати діяльності, стимулювання та винагорода працівників. Це дозволить структурувати всі процеси та взаємовідносини всередині підприємства для досягнення поставлених цілей та в умовах високого рівня невизначеності. Праці науковців школи людських відносин та поведінкових наук послугували основою розвитку сучасних моделей організаційного розвитку в умовах поширення цифрових технологій та діджиталізації економіки. Цифрові технології як створюють нові можливості для розвитку сучасних підприємств, так і формують нові виклики. Саме знання здобутків науковців та практиків з менеджменту дозволить сучасному менеджеру забезпечити сталий розвиток підприємств
Посилання
Barnard, Chester (1938). The Functions of the Executive. Cambridge, MA: Harvard University Press, 334 p.
Daft Richard L. (2009). Management. 9th ed. Cengage Learning. 704 p.
Lean manufacturing: concept, tools, experience: scientific and practical. ed. / T. V. Omelyanenko, A. V. Shcherbina, D. A. Barabas, A. V. Vakulenko; Ministry of Education and Science of Ukraine; DVNZ "Kyiv. nat. econom. un-t them. Vadim Getman ". Kiev, KNEU, 2009. 157 p.
Peters Thomas J. & Waterman, Jr. Robert H. (1982). In Search of Excellence: Lessons from America's Best-Run Companies. New York: Harper &Row.
Rulev VA, Gutkevich SO (2011). Management. Textbook. Kyiv: Center for Educational Literature. 312 p.
Sleptsov I.A., Emerson G (1993). Twelve Principles of Productivity // The Science of Management: A History of Management. TO.
Shvindina G.A. (2016). Determination of the main elements of the organizational development management model of the enterprise. Ukrainian Journal of Applied Economics. Vol. 1.No.4. Pр. 147-156.
Yankovets T.M., Lazareva M.O (2016). Modern concepts of management: foreign experience [Information and analytical support of the efficiency of enterprises in the context of economic security in the context of integration with the EU]: materials of the International scientific practical Internet conference, (May 27, 2016), Kiev. KNUTD. Рр. 205-207.
Deming, W. E. (1991). Quality, productivity, and competitive position [Electronics Source]: Retrieved from: http://gpsinc. us/files/Deming.pdf. [in English]
Doyle P. & Stern, P. (2006). Marketing management and strategy. Pearson Education. 446 p. [in English]
Greiner, L.E. (1997). Evolution and revolution as organizations grow. Harvard business review, Reprinted from 1972. № 76(3). Pp.55-60. [in English]
Kates, A. Designing your organization: using the star model to solve 5 critical design challenges. [in English]
McLean, G. (2005). Organization Development: Principles, Processes, Performance. Berrett-Koehler Publishers. [in English]
Waterman, R. H., Peters, T.J., Phillips, J. R. (1980). Structure is not organization. Business horizons. N 23(3). Pр. 14-26.