Особливості управління та моделювання бізнес-процесів туристичних підприємств
Анотація
Розглянуто головні бізнес-процеси туристичного підприємства, спрямовані на створення туристичного продукту. Проаналізовано поняття «управління» та «бізнес-процес». З’ясовано, як відбувається реалізація основних бізнес-процесів туристичного підприємства. Визначено сутність бізнес-процесу туристичного підприємства й виокремлено його властивості. Вивчено метод SADT (Structured Analysis and Design Technique), що є сукупністю параметрів, призначених для опису функціональної моделі бізнес-процесу, тобто опису основних операцій та їх взаємозв’язку. Доведено доцільність застосування такого методу для побудови бізнес-моделі туристичного підприємства, яка виявляється у можливості деталізації окремих бізнес-функцій, оскільки цей принцип забезпечує впорядкованість виконання окремих операцій і попереджує їх хаотичність. Сформульовано перелік бізнес-процесів, притаманних туристичному підприємству, що відображають його особливості й вирізняють із сукупності підприємств інших сфер. Визначено, що переважна частина бізнес-процесів туристичного підприємства зосереджується на пошуку постачальників туристичних послуг (заклади розміщення, транспортні компанії) та процеси формування туристичного продукту (розроблення турів). Розглянуто й сформовано бізнес-модель, яку поділили на чотири основні рівні. Для моделювання бізнес-процесів визначено кілька методів, основою котрих є структурний та об’єктивно орієнтований підхід до моделювання. Важливого значення для забезпечення ефективності бізнес-процесу при його моделюванні набуває розподіл обов’язків між виконавцями й злагодженість їх реалізації, оскільки кінцевий результат залежить від якості виконання обов’язків окремими виконавцями. Структуровано бізнес-процеси реалізації туристичного продукту.
Посилання
2.Shiryaev, V. and Shiryaev Е. (2014). Business process management: Finance and Statistics. Moskov. [in Russian]
3.Roter, M. (2015) Learn to see business processes: Building maps of value creation flows. Alpina Publisher.
4.Mykhailichenko, G. (2012) Information support of innovative touring processes [Tourist business: world tendencies and national priorities: materials VI International scientific practice. conf.] Kharkiv, [in Ukrainian]
5.Melnichenko, S. (2010). Information technologies in tourism: theoretical and practical aspects. Bulletin of Zaporizhia National University, Zaporizhia. 2 (6), 129-138.
6.Falko, E. (2015) Informatization of international tourist business: world trends and macroeconomic aspect. Bulletin of ChSTU. Series: Economic Sciences. Cherkasy, 84-92 [in Ukrainian].
7.Pulina T.V. (2006) Reengineering as a tool for innovation and investment activities of food industry enterprises. Kyiv. Nat. u. food. Technolog. [in Ukrainian].
8.David, A. Mark and Clement McGowan (2004) Methodology of structural analysis and design SADT Foreword by Douglas. Structured Analysis & Design Technique. [in English].
9. Melnichenko, S. (2008) Automated reservation systems in tourism [Culture of the peoples of the Black Sea region]. 96-100. [in Ukrainian]
10.Chudnovsky, A. (2006) Information management technologies in tourism: a manual [KNORUS]. 104. [in Ukrainian]
11.Gottfried Vossen, Andreas Oberweis, Thomas Karle (2012) "Business Processes for Business Communities: Modeling Languages, Methods, Tools" by Frank Schönthaler. Springer. [in English].
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.