Сортувальні лінії як елемент управління побутовими відходами на регіональному рівні
Ключові слова:
побутові відходи, сортувальні лінії, вторинна сировина, територіальні громадиАнотація
У статті визначено проблеми перероблення побутових відходів, узагальнено дані щодо запланованих об’єктів інфраструктури управління відходами, обґрунтована доцільність будівництва на території Полтавської області об’єктів оброблення відходів. Основними проблемами у сфері поводження з побутовими відходами залишаються значні обсяги відходів, що утворюються, площі сміттєзвалищ і полігонів, застарілі методи управління у цій сфері, відсутність можливостей та небажання сортувати відходи, відсутність можливостей для роздільного збору та переробки різних видів відходів. Кількість відходів збільшується з ростом населеного пункту та доходом населення. Відсутність системи перероблення (у тому числі системи роздільного збирання) побутових відходів призводить до втрати Україною щороку мільйонів тонн ресурсоцінних матеріалів, що містяться у відходах, які потенційно можуть бути введені у господарський обіг. Розвиток роздільного збирання та відновлення відходів є важливою частиною підвищення ефективності використання природних ресурсів і переходу до сталої економіки. Встановлено, що сортування змішаних побутових відходів дасть можливість їх подальшого вторинного використання та відновлення зменшить рівень навантаження на сміттєзвалища побутових відходів. Для зменшення об’ємів видалення відходів на звалищі (полігоні), збільшення терміну експлуатації полігону, забезпечення відбору та повторного використання ресурсоцінних відходів (деревини, металу, паперу, пластику та скла тощо) доцільним є застосування сортувальних ліній, що надасть можливість сортувати відходи впродовж року. Визначено, що етап сортування (відокремлення) побутових відходів є невід’ємною складовою комплексних рішень в сфері управління відходами й відповідно є обов’язковим етапом перед подальшим застосуванням технологій оброблення відходів
Посилання
1. On Waste Management (Law of Ukraine). № 2320-ІХ. (2022). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2320-20#Text
2. Romanko S., Andrusevych N. (2020). Eight ideas for green cities in Ukraine. Kyiv: 350.org.
3. Dikhtyar A.V. (2018). Experience of foreign countries in the field of waste management. Young scientist. (pp. 131-134). № 9 (61).
4. Mikhailova E.O, Pancheva Н.M, Reznichenko Н.M (2019). Effective mechanisms of solid waste management in Ukraine. Municipal economy of cities. Т.5. 151, 37-44.
5. On Approval of the National Waste Management Strategy in Ukraine until 2030 (Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine). № 820-р. (2017). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/820-2017-%D1%80#Text
6. Strutynska V. (2017). Drowning!!! The problem of household waste and landfills in Ukraine. Retrieved from https://ns-plus.com.ua/2017/08/15/tonemo-problema-pobutovyh-vidhodiv-ta-smittyezvalyshh-v-ukrayini-2/#:~:text
7. Dubnevych Y., Voynycha L., Dubnevych N. (2022). Waste management hierarchy: European and Ukrainian models. Agrarian Economics, Vol. 15, 1-2. 53-60.
https://doi.org/10.31734/agrarecon2022.01-02.053
8. Silpa K., Yao L., Bhada-Tata P., Van Woerden F. (2018). What a Waste 2.0: A Global Snapshot of Solid Waste Management to 2050. Urban Development. Washington, DC: World Bank.
https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/30317
9. Recycling rate of municipal waste. Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-datasets/-/sdg_11_60.
10. Krynychna I.P., Hozhylo I.I., Kostenko V.O. (2017). Improvement of public administration in the sphere of solid household waste management. Public administration aspects. Т. 5. № 5-6, 35-43.
11. Regional Waste Management Plan for Poltava Oblast until 2030. Retrieved from https://www.adm-pl.gov.ua/advert/oprilyudnennya-dlya-obgovorennya-proektu-regionalniy-plan-upravlinnya-vidhodami-u-poltavskiy-
12. Sub-regional Solid Waste Management Strategy for Poltava Oblast, Reform of Municipal Services in Eastern Ukraine Project «Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) Gmbn». (2016), GFA Consиlting Group.
13. Poltava Region Development Strategy for 2021-2027. (2021). Retrieved from https://media.poda.gov.ua/docs/4oyd5tqd/strategiya-rozvytku-poltavskoyi-oblasti-na-2021-2023-roky.pdf
14. KONSORT – equipment for production automation. Retrieved from https://konsort.com.ua/
15. Mobile line for waste sorting. Retrieved from https://konsort.com.ua/catalog/mobilna-liniya-dlya-sortuvannya-smittya-tpv/
16. A line for sorting solid waste up to 50,000 tons per year. Retrieved from https://konsort.com.ua/catalog/liniya-dlya-sortuvannya-tpv-do-50-000-ton-v-rik/
17. A line for sorting waste (SW) up to 10,000 tons per year. Retrieved from https://konsort.com.ua/catalog/liniya-dlya-sortuvannya-smittya-tpv-do-10-000-ton-v-rik/
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ю.С. Голік , О.Е. Ілляш , Т.М. Серга , Ю.В. Чепурко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.