МЕТОД ОПТИМАЛЬНОГО РОЗТАШУВАННЯ ОБ’ЄКТІВ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.26906/SUNZ.2025.3.112Ключові слова:
комп’ютерна система, доповнена реальність, віртуальний об’єкт, площина реального об’єктуАнотація
Об'єктом дослідження є процес розстановки об'єктів доповненої реальності у фізичному просторі, який обмежений у розмірах. Предметом дослідження є алгоритми оптимального розташування об'єктів доповненої реальності у фізичному просторі кінцевих розмірів. Мета статті полягає у розробці методу оптимального розташування об’єктів доповненої реальності. Отримано наступні результати. Визначений підхід до формування оптимальної перцептивної відстані. Розроблена математична модель, що дозволяє визначити кількісні показники двох основних критеріїв оптимальності. Запропонований підхід до визначення відстані між об'єктами AR та границями реальної площини. На цьому підході базується запропонований алгоритм оптимального розташування об’єктів доповненої реальності. Висновки. Запропонований метод оптимального розташування об’єктів AR, що складається з математичної моделі, визначення відстаней до границь площини реального об’єкту та відповідного алгоритму. Метод дозволяє варіювати змінами віртуального об’єкту у реальному часі.Завантаження
Посилання
1. Kuchuk, H. and Malokhvii, E. (2024), “Integration of iot with Cloud, Fog and Edge computing: a review”, Advanced Information Systems, vol. 8, no. 2, pp. 65–78, doi: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2024.2.08 DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2024.2.08
2. Criollo-C Santiago, Guerrero-Arias Andrea, Guana-Moya ˜ Javier, Samala Agariadne, Lujan-Mora ´ Sergio. Towards sustainable education with the use of mobile augmented reality in early childhood and primary education: a systematic mapping. Sustainability 2024;16(3):1192. https://doi.org/10.3390/su16031192 DOI: https://doi.org/10.3390/su16031192
3. Kuchuk, N., Kashkevich, S., Radchenko, V., Andrusenko, Y. and Kuchuk, H. (2024), “Applying edge computing in the execution IoT operative transactions”, Advanced Information Systems, vol. 8, no. 4, pp. 49–59, doi: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2024.4.07 DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2024.4.07
4. Atwood-Blaine D, Huffman D. Mobile gaming and student interactions in a science center: the future of gaming in science education’. Int J Sci Math Educ 2017;15:45–65. https://doi.org/10.1007/s10763-017-9801-y DOI: https://doi.org/10.1007/s10763-017-9801-y
5. Alvarez-Marin Alejandro, Velazquez-Iturbide JAngel. Augmented reality and engineering education: a systematic review. IEEE Trans Learn Technol 2021;14 (6):817–31. https://doi.org/10.1109/TLT.2022.3144356 DOI: https://doi.org/10.1109/TLT.2022.3144356
6. Aivelo T, Uitto A. Digital gaming for evolutionary biology learning: the case study of parasite race, an augmented reality location-based game. LUMAT 2016;4(1): 1–26. https://doi.org/10.31129/LUMAT.4.1.3 DOI: https://doi.org/10.31129/LUMAT.4.1.3
7. Ruban, I., Kuchuk, H., Kovalenko, A., Lukova-Chuiko, N. and Martovytsky, V. (2021), “Method for Determining the Structural Reliability of a Network Based on a Hyperconverged Architecture”, Studies in Computational Intelligence, vol. 976, pp. 147–163, doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-74556-1_9 DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-74556-1_9
8. El Barhoumi N., Hajji R., Bouali Z., Ben Brahim Y., Kharroubi A. (2022), “Assessment of 3D Models Placement Methods in Augmented Reality”, Applied Sciences, 12 (20), pp. 106–120, doi: https://doi.org/10.3390/app122010620 DOI: https://doi.org/10.3390/app122010620
9. Müller J., Butscher S., Feyer S. P. and Reiterer H. (2017), “Studying collaborative object positioning in distributed augmented realities”, The 16th International Conference on Mobile and Ubiquitous Multimedia, Stuttgart Germany, ACM, pp. 123–132, doi: https://doi.org/10.1145/3152832.3152856 DOI: https://doi.org/10.1145/3152832.3152856
10. Kyza EA, Georgiou Y. Scaffolding augmented reality inquiry learning: the design and investigation of the Trace Readers location-based, AR platform. Interact Learn Env 2019;27(2):211–25. https://doi.org/10.1080/10494820.2018.1458039 DOI: https://doi.org/10.1080/10494820.2018.1458039
11. Laato, Samuli, Heinrich Sobke, ¨ and Manuel F. Baer. 2024. ‘Augmented Future: tracing the trajectory of location-based Augmented reality gaming for the next ten years’. 23(2):189–203. doi: https://doi.org/10.1515/icom-2024-0018 DOI: https://doi.org/10.1515/icom-2024-0018
Downloads
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Heorhii Kuchuk, Dmytro Lysytsia, Dmytro Irkha, Dmytro Kyrylenko

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.