The Effectiveness of Product and Brand Promotion: the Role of Marketing Communications
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2021.1(80).2240Keywords:
marketing communications, brand, customer avatar, promotion, communication channelsAbstract
Розглянуто особливості й роль маркетингових комунікацій, зокрема в аспекті впливу та взаємодії між категоріями «бренд» та «клієнт-споживач продуктів бренду». Досліджено специфіку діяльності компаній у сфері комунікацій, визначено ключові чинники, що забезпечують спроможність віднайти ефективні засоби й інструменти маркетингових комунікацій. Розглянуто завдання та елементи формування маркетингової політики комунікацій. Дано характеристику основних засобів комплексу просування як програми маркетингової комунікації підприємства. Розглянуто складові рекламних ефектів як точок комунікативної взаємодії між споживачем і товаром. Виокремлено значущість бренду як комплексної інтеграції ціннісних пропозицій виробника і споживчих очікувань клієнта. На підставі аналізу сучасних особливостей ринку обґрунтовано, що аватар клієнта є основою формування маркетингових комунікацій як відображення цільового сегмента. Досліджено розподіл прихильності до певних брендів у розрізі відповідних аватарів клієнтів. Охарактеризовано вплив соціальних медіа на формування ефективності комунікаційних каналів, зокрема для сектора товарів повсякденного вжитку. За результатами проведених досліджень, зроблено відповідні висновки щодо подальшого вдосконалення маркетингових комунікацій на підприємстві з метою зростання іміджу компанії та її конкурентоспроможності, консолідації іміджу бренду або організації.
References
Mironova, Yu.V., Kahliak, O.O. & Pityk, O.V. (2016). Naukovo-teoretychni osnovy doslidzhennia marketynhovykh komunikatsiinykh protsesiv na pidpryiemstvi [Scientific and theoretical bases of research of marketing communication processes at the enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho Natsionalnoho Universytetu. Ekonomichni nauky, 1, pp. 207-214 (in Ukrainian).
Zozulov, O.V. & Poltorak, O.V. (2014). Zastosuvannia kraud-tekhnolohii v marketynhovii diyalnosti pidpryiemstv [Application of crowd-technology in marketing activities of enterprises]. Ekonomichnyi Visnyk NTUU “KPI”, 11, pp. 422-429 (in Ukrainian).
Pavlenko, A.F., Voichak, A.V. & Prymak, T.A. (2005). Marketynhovi komunikatsii: suchasna teoriia i praktyka [Marketing communications: modern theory and practice]. Kyiv: KNEU, 408 p. (in Ukrainian).
Pocheptsov, H.H. (1999). Teoriia komunikatsii [Theory of communication]. Kyiv: “Kyivskyi universytet”, 308 p. (in Ukrainian).
Dibrova, T.H. (2009). Marketynhova polityka komunikatsii: stratehii, vitchyzniana praktyka: navchalnyi posibnyk [Marketing policy of communications: strategies, domestic practice: tutorial]. Kyiv: Vydavnychyi dim “Profesional”, 320 p. (in Ukrainian).
Kotler, F. & Kaslione, J. (2009). Khaotyka: upravlinnia ta marketynh v epokhu turbulentnosti [Chaotics: management and marketing in the era of turbulence]. Kyiv: Khimdzhest, PLASKE. 208 p. (in Ukrainian).
Yudina, N.V. (2011). Sytuatyvnyi pidkhid do upravlinnia reklamnoiu diialnistiu [Situational approach to advertising management]. Visnyk Volynskoho Instytutu Ekonomiky ta Menedzhmentu, iss. 1. (in Ukrainian). Available at: http://www.nbuv.gov.ua/ portal/Soc_Gum/Vviem/2011_1/30.pdf
Kuzyk, O.V. (2014). Stratehichne upravlinnia marketynhovymy komunikatsiiamy na suchasnykh pidpryiemstvakh [Strategic management of marketing communications in modern enterprises]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy, 34, pp. 130-135 (in Ukrainian).
Voinarenko, S.M. (2011). Komunikatyvna polityka pidpryiemstv v suchasnykh umovakh [Communicative policy of enterprises in modern conditions]. Visnyk Khmelnytskoho Natsionalnoho Universytetu, 6, vol. 2, pp. 51-54 (in Ukrainian).
Poplavskyi, M. (2018). Brend-komunikatsiia yak sotsialne yavyshche [Brand communication as a social phenomenon]. Ukrainskyi informatsiinyi prostir (naukovyi zhurnal), 2, pp. 47-58. (in Ukrainian).
Lytvynova, V.V. & Liashchenko, A.V. (2018). Komunikatsiini stratehii u prosuvanni brendu [Communication strategies in brand promotion] / Zbiur artykułuw naukowych z Konferencji Miedzynarodowej Naukowo-Praktycznej “SCIENCE, RESEARCH, DEVELOPMENT #5”, Warszawa, pp. 117-122 (in Ukrainian).
Romat, Ye. (2016). Systema brend-marketynhovykh komunikatsii [Brand-marketing communication system]. Tovary i rynky, 1, pp. 16-25 (in Ukrainian).
Homolska, L.P. (2017). Sotsialne porivniannia ta katehoryzatsiia yak sotsialno-psykholohichni mekhanizmy brend-komunikatsii [Social comparison and categorization as socio-psychological mechanisms of brand communication]. Naukovyi Visnyk Khersonskoho Derzhavnoho Universytetu. Seriia: Psykholohichni nauky, 3 (2), pp. 160-164 (in Ukrainian).
Yang, J., & Battocchio, A.F. (2020). Effects of transparent brand communication on perceived brand authenticity and consumer responses. Journal of Product & Brand Management.
DeVries, H. (2019). What Is An Ideal Customer Avatar? Forbes, 25 Sep. Retrieved from: https://www.forbes.com/sites/henrydevries/what-is-an-ideal-customer-avatar/?sh=6554a5957327
Samsung lyubyat “umerennye ratsionalisty” – Eksperty issledovali psykhotipy potrebiteley [Samsung is loved by “moderate rationalists” – Experts have studied the psychotypes of consumers]. SOSTAV – proekt brendingovogo agentstva Depot WPF (in Russian). Retrieved from: https://www.sostav.ru/news/2012/12/05/samsung_racionalist
Sadek, H., Elwy, S. & Eldallal, M. (2018). The impact of social media brand communication on consumer-based brand equity dimensions through Facebook in fast moving consumer goods. Journal of Business and Retail Management Research, 12(2), pp. 107-120.
Shklyayeva, H.O. (2014). Interaktyvni marketynhovi komunikatsii u menedzhmenti pidpryiemstva [Interactive marketing communications in enterprise management]. Ekonomichnyi nobelivskyi visnyk, 1(7), pp. 509-515 (in Ukrainian).


