Зміни та виклики під час пандемії в бізнесі

  • Konul Aghayeva Азербайджанський університет архітектури та будівництва, Азербайджанський державний економічний університет
  • Gulay Farrukhlu Азербайджанський державний економічний університет
Ключові слова: COVID-19, обмеження, цифровізація, бізнес, економіка

Анотація

Пандемія COVID-19 вплинула не лише на економіку, а й на все суспільство. Це призвело до кардинальних змін у діяльності компанії. У статті показано проблеми, які виникають у компаній внаслідок пандемії COVID-19. Таким чином, пандемія спричинила фінансові проблеми багатьох підприємств через масові звільнення та закриття компаній. Загалом це торкнулося різних галузей промисловості. Оскільки COVID-19 створив безпрецедентні проблеми, компаніям довелося адаптуватися. У статті визначено можливі шляхи вирішення проблем, з якими стикаються підприємства. Стримування поширення коронавірусу мало важливі наслідки для секторів економіки як у всьому світі, так і в країні. У зв’язку з цим необхідно було прискорити розвиток технологій для зменшення або запобігання негативним наслідкам COVID-19. Згідно з дослідженням, пандемія примусила до цифровізації та вимагала від компаній реструктуризації своїх бізнес-моделей у цьому напрямку. Інвестиції в цифрові технології допомагають компаніям зробити свої країни більш конкурентоспроможними.

Дані про авторів

Konul Aghayeva, Азербайджанський університет архітектури та будівництва, Азербайджанський державний економічний університет

кандидат економічних наук, доцент

Gulay Farrukhlu, Азербайджанський державний економічний університет

студент

Посилання

1. Available at: https://www.worldometers.info/coronavirus/
2. ILO. (2021). COVID-19 and the world of work. Available at: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/@dgreports/@dcomm/documents/briefingnote/wcms_767028.pdf
3. OECD. (2020). “Coronavirus (COVİD-19): SME policy responses”, Available at: https://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/coronavirus-covid-19-sme-policy-responses-04440101/
4. Gopinath G. "Limiting the Economic Fallout of the Coronavirus with Large Targeted Policies", International Monetary Fund, 2020.
5. BJIT (2020). Challenges of SMEs in this COVID-19 Global Pandemic. Available at: https://bjit.medium.com/challenges-of-smes-in-this-covid-19-global-pandemic-9d5ad80521ac
6. Verdiyev N., Məmmədov C. “COVİD-19 pandemiyasinin dünya və milli turizmə təsiri, post-pandemiya dövründə turizm sektorunun vəziyyəti”, İnnovasiyalı İqtisadiyyat və Menecment, No. 1, 2022, Bakı, 138-145.
7. Hacıyeva L. “Covid-19: Turizm sektorunda yaranmış problemlər və onların həlli yolları”, Bazar iqtisadiyyatinin inkişaf istiqamətləri, AUDİT, Vol. 4, No.30, 2020, səh. 56-68.
8. China Briefing. (2020). “COVID-19’s Grim Milestones: Impact on Business is Real but Opens Up New Growth Areas”. Available at: https://www.china-briefing.com/news/covid-19-impact-business-real-opens-new-growth-areas-op-ed/
9. Azərbaycan Həmkarlar İttifaqları Konfederasiyası. Azərbaycan Respublikasının Kiçik və Orta Biznesin İnkişafı Agentliyi, 2021.
10. EU4Business. (2020). Weekly Digest on Impact on SMEs in EAP. Available at: https://eu4business.az/en/news/weekly-digest-on-impact-on-smes-in-eap-10-july/
11. Gasimova N. “Assessment of Impact of COVID-19 on SMEs in Azerbaijan: Consequences and Perspectives”, CESD Press, 2022.
12. CESD Research Group (2020), “A preliminary assessment of the impact of the COVID-19 pandemic on Azerbaijani economy”. Available at: https://cesd.az/new/wp-content/uploads/2020/08/Impact-of-COVID-19-on-Economy-CESD-Paper.pdf
13. Contreras R.R. (2021). “COVID-19 and digitalization”, Publications Office of the European Union, Luxembourg.
14. Guo A., Guo H., Yang Z., Huang R. “The digitalization and public crisis responses of small and medium enterprises: Implications from a COVID-19 survey”, Frontiers of Business Research in China 14, 19, 2020.
15. Bartik A.W., Bertrandb M , Cullenc Z., Glaeserd E.L., Lucac M., and Stantonc C. “The impact of COVID-19 on small business outcomes and expectations”, PNAS, vol. 117, No.30, 2020, p. 17656–17666.
16. Boston Consulting Group. (2021). Overcoming the Innovation Readiness Gap. Available at: https://web-assets.bcg.com/93/a7/7d03fff34baa993929c81f220e72/bcg-most-innovative-companies-2021-apr-2021-r.pdf
17. Sostero M., Milasi S., Hurley J., Fernández-Macías E., Bisello M. “Teleworkability and the COVID-19 crisis: a new digital divide?”, Eurofound, 2020.
18. Amankwah-Amoah J., Khan Z., Wood G., and Knight G. "COVID-19 and digitalization: The great acceleration", Journal of Business Research, Vol. 136, 2021, p.602-611.
Опубліковано
2023-03-06
Як цитувати
Aghayeva Konul Зміни та виклики під час пандемії в бізнесі / Konul Aghayeva, Gulay Farrukhlu // Науковий журнал «Економіка і регіон». – Полтава: ПНТУ, 2023. – Т. (4(87). – С. 168-173. – doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2022.4(87).2795.
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ