Зміни та виклики під час пандемії в бізнесі
Анотація
Пандемія COVID-19 вплинула не лише на економіку, а й на все суспільство. Це призвело до кардинальних змін у діяльності компанії. У статті показано проблеми, які виникають у компаній внаслідок пандемії COVID-19. Таким чином, пандемія спричинила фінансові проблеми багатьох підприємств через масові звільнення та закриття компаній. Загалом це торкнулося різних галузей промисловості. Оскільки COVID-19 створив безпрецедентні проблеми, компаніям довелося адаптуватися. У статті визначено можливі шляхи вирішення проблем, з якими стикаються підприємства. Стримування поширення коронавірусу мало важливі наслідки для секторів економіки як у всьому світі, так і в країні. У зв’язку з цим необхідно було прискорити розвиток технологій для зменшення або запобігання негативним наслідкам COVID-19. Згідно з дослідженням, пандемія примусила до цифровізації та вимагала від компаній реструктуризації своїх бізнес-моделей у цьому напрямку. Інвестиції в цифрові технології допомагають компаніям зробити свої країни більш конкурентоспроможними.
Посилання
2. ILO. (2021). COVID-19 and the world of work. Available at: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/@dgreports/@dcomm/documents/briefingnote/wcms_767028.pdf
3. OECD. (2020). “Coronavirus (COVİD-19): SME policy responses”, Available at: https://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/coronavirus-covid-19-sme-policy-responses-04440101/
4. Gopinath G. "Limiting the Economic Fallout of the Coronavirus with Large Targeted Policies", International Monetary Fund, 2020.
5. BJIT (2020). Challenges of SMEs in this COVID-19 Global Pandemic. Available at: https://bjit.medium.com/challenges-of-smes-in-this-covid-19-global-pandemic-9d5ad80521ac
6. Verdiyev N., Məmmədov C. “COVİD-19 pandemiyasinin dünya və milli turizmə təsiri, post-pandemiya dövründə turizm sektorunun vəziyyəti”, İnnovasiyalı İqtisadiyyat və Menecment, No. 1, 2022, Bakı, 138-145.
7. Hacıyeva L. “Covid-19: Turizm sektorunda yaranmış problemlər və onların həlli yolları”, Bazar iqtisadiyyatinin inkişaf istiqamətləri, AUDİT, Vol. 4, No.30, 2020, səh. 56-68.
8. China Briefing. (2020). “COVID-19’s Grim Milestones: Impact on Business is Real but Opens Up New Growth Areas”. Available at: https://www.china-briefing.com/news/covid-19-impact-business-real-opens-new-growth-areas-op-ed/
9. Azərbaycan Həmkarlar İttifaqları Konfederasiyası. Azərbaycan Respublikasının Kiçik və Orta Biznesin İnkişafı Agentliyi, 2021.
10. EU4Business. (2020). Weekly Digest on Impact on SMEs in EAP. Available at: https://eu4business.az/en/news/weekly-digest-on-impact-on-smes-in-eap-10-july/
11. Gasimova N. “Assessment of Impact of COVID-19 on SMEs in Azerbaijan: Consequences and Perspectives”, CESD Press, 2022.
12. CESD Research Group (2020), “A preliminary assessment of the impact of the COVID-19 pandemic on Azerbaijani economy”. Available at: https://cesd.az/new/wp-content/uploads/2020/08/Impact-of-COVID-19-on-Economy-CESD-Paper.pdf
13. Contreras R.R. (2021). “COVID-19 and digitalization”, Publications Office of the European Union, Luxembourg.
14. Guo A., Guo H., Yang Z., Huang R. “The digitalization and public crisis responses of small and medium enterprises: Implications from a COVID-19 survey”, Frontiers of Business Research in China 14, 19, 2020.
15. Bartik A.W., Bertrandb M , Cullenc Z., Glaeserd E.L., Lucac M., and Stantonc C. “The impact of COVID-19 on small business outcomes and expectations”, PNAS, vol. 117, No.30, 2020, p. 17656–17666.
16. Boston Consulting Group. (2021). Overcoming the Innovation Readiness Gap. Available at: https://web-assets.bcg.com/93/a7/7d03fff34baa993929c81f220e72/bcg-most-innovative-companies-2021-apr-2021-r.pdf
17. Sostero M., Milasi S., Hurley J., Fernández-Macías E., Bisello M. “Teleworkability and the COVID-19 crisis: a new digital divide?”, Eurofound, 2020.
18. Amankwah-Amoah J., Khan Z., Wood G., and Knight G. "COVID-19 and digitalization: The great acceleration", Journal of Business Research, Vol. 136, 2021, p.602-611.