Основні напрями державної підтримки та регулювання малого бізнесу в Азербайджані
Анотація
Посилення ролі малого та середнього бізнесу (МСП) в економіці Азербайджану, підвищення їх конкурентоспроможності, розширення доступу до фінансових ресурсів, вдосконалення механізмів їх підтримки, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва в регіонах, залучення місцевих та іноземних інвестицій в цю сферу, диверсифікація економіки країни та сталість є стратегічними цілями державної політики. Суб’єкти малого підприємництва займають значне місце серед учасників ринку. Своїми організаційними структурами, системами управління, маркетинговими стратегіями, правилами правової організації малі підприємства різко відрізняються від інших учасників. Ця різниця проявляється в їхній частці ринку, планах дій і тому факті, що вони більш корисні для суспільства та вищі для держави та загального внутрішнього продукту. У статті проаналізовано шляхи та методи державної підтримки підприємств малого бізнесу в Азербайджані. Зазначається, що створено Раду підприємців, яка відіграє роль інструменту активної участі приватного сектору в державних інвестиційних проєктах, пов’язаних з інфраструктурою, та запровадження різних форм співпраці держави та бізнесу. Щоправда, за останні роки з державного бюджету на інвестиційні проєкти виділяються значні кошти, водночас надаються пільгові кредити для фінансування різноманітних інвестиційних проєктів через Національний фонд підтримки підприємництва. Важливо відзначити підвищення ролі підприємництва для відновлення та економічного розвитку звільнених від окупації земель, тому важлива участь місцевих інвесторів у розвитку регіону. Підприємці та бізнесмени повинні створювати бізнес, використовувати можливості, які створює для них держава, сприяти розвитку регіону. На звільнених від окупації територіях підприємці мають можливість створювати та вести бізнес у сферах будівництва, туризму, виробництва, постачання сільськогосподарської продукції, переробки, а також торгівлі та надання різноманітних видів послуг. Крім того, в перерахованих сферах досі немає конкуренції, тому перші інвестиції принесуть більше прибутку. Що стосується очікування додаткових пільг для ведення бізнесу та підприємницької діяльності у звільнених регіонах, то згідно з наказом від 10 грудня 2021 року про прискорення економічного розвитку на звільнених від окупації територіях передбачено великі пільги для підприємців.
Посилання
2. Abdullayev, K.K. and Huseynov, G.S. (2018), “International Business”, Sumgayit, “Science”, 479 p.
3. Abbasov, F.Kh. (2017), Sustainable socio-economic development of the regions of Azerbaijan: current situation and prospects for the future. Baku. 70 p.
4. Aliyev, G.A. (2002), On the development of small and medium-sized businesses in Azerbaijan, Baku, 156 p.
5. Hasanli, E.O. (2018), “Problems of small and medium business development and employment of the population”, ANAS, “Nakhchivan”, 322 p.
6. Resolution of the Cabinet of Ministers of the Republic of Azerbaijan dated December 18, 2009 on amendments to Resolution No. 57 dated April 20, 2004.
7. Azərbaycanda sahibkarlıq, available at: https://www.stat.gov.az/source/entrepreneurship
8. CHRON, available at: http://smallbusiness.chron.com
9. “Şam-Fi”, available at: https://sham-fi.az/az/menu/8/sirket-haqqinda/
10. Azərbaycan Respublikası İqtisadiyyat Nazirliyi Sahibkarlığın İnkişafı Fondu, available at: http://edf.gov.az/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.