ОПЕРАТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ПОТУЖНИМИ ГІРНИЧО-ТРАНСПОРТНИМИ КОМПЛЕКСАМИ В ЗАЛІЗОРУДНИХ КАР’ЄРАХ

  • Руслан Григорович Савенко Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
  • Микола Володимирович Лисенко Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
Ключові слова: екскаваторно-автомобільний комплекс, динамічна математична модель, оптимізація, програмне забезпечення, планове завдання

Анотація

Визначено, що на всіх етапах управління технологіями гірничовидобувних робіт важливою є проблема формування ефективних комплексів механізації. Виявлено, що на етапі оперативного управління головним інструментом для формування плану роботи кар’єру стає використання розробленої динамічної математичної моделі та програмного забезпечення до неї у складі двох підсистем: формування планових завдань комплексам механізації та моніторинг фактичних показників роботи механізмів. Розроблено математичну модель, котра дає можливість розв’язувати оптимізаційні завдання оперативного управління: забезпечення мінімального «порожнього» пробігу автосамоскидів, виконання змінного завдання з мінімальною кількістю авто­самоскидів, обґрунтування кількості резервних екскаваторів та автосамоскидів тощо, які зараз вирішуються фахівцями наближено, без достатнього обґрунтування.

Ключові слова: екскаваторно-автомобільний комплекс, динамічна математична модель, оптимізація, програмне забезпечення, планове завдання.

Дані про автора

Микола Володимирович Лисенко, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
Кандидат фізико-математичних наук, доцент
PhD (Physico-mathematical Sciences) (deputy head of department)

Посилання

[1]. Oraee K. Fuzzy Goal Programming Model for Optimization of Transportation System in Opencast Mines / K. Oraee, M. Ahmadi, B. Asi // Scientific Information Database (SID) Amirkabir University of Technology. – Amirkabir. – 2006. – № 17. – Р. 61 − 69.
[2]. Рамазанов С. К. Модели управления производственно – транспортным комплексом в условиях переходной экономики. / С. К. Рамазанов // Модели управления в рыночной экономике. – 1999. – Вып. 2. – С. 392 − 395.
[3]. Alarie S. Overview of solution strategies used in truck dispatching systems for open pit mines / S. Alarie, M. Gamache // Intern. J. of Surface Mining, Reclamation and Environment. – 2002. – Vol. 16, № 1. – Р. 59 – 76.
[4]. Анистратов К. Ю. Исследование показателей работы карьерных самосвалов для обосноания структуры парка и норм выработки автотранспорта. / К. Ю. Анистратов, Л. В. Борщ-Компониец // Горная промышленность. – 2011. – №4 (98). – С. 38.
[5]. Šofranko M. Transport in Surface Mines, Taking into Account the Quality of Extracted Raw Ore / M. Šofranko, V. Lištiaková, M. Žilák // Acta Montanistica Slovaca. – 2012. – Ročník 17, číslo 2. – Р. 103 – 110.
[6]. Modelling and Optimizing an Open-Pit Truck Scheduling Problem Yonggang Chang, Huizhi Ren and Shijie Wang Discrete Dynamics in Nature and Society. – 2015. – Article ID 745378. – 8 p.
[7]. Левыкин В. М. Имитационная модель функционирования карьерного автотранс-порта / В. М. Левыкин, И. В. Шевченко // Нові технології. Науковий вісник ІЕНТ. – 2004. – № 3 (6). – С. 91 – 97.
[8]. Левыкин В. М. Выбор и совершенствование критериев качества функционирования карьерного автотранспорта / В. М. Левыкин, И. В. Шевченко // Нові технології. Науковий вісник КУЕІТУ. – 2006. – № 2 (12). – С. 151 – 158.
Опубліковано
2017-02-10
Як цитувати
Савенко РусланГригорович Оперативне управління потужними гірничо-транспортними комплексами в залізорудних кар’єрах / РусланГригорович Савенко, МиколаВолодимирович Лисенко // ACADEMIC JOURNAL Industrial Machine Building, Civil Engineering. – Полтава: ПНТУ, 2017. – Т. 1 (46). – С. 287-294. – Режим доступу: https://journals.nupp.edu.ua/znp/article/view/39 (дата звернення: 25.11.2024).