Моделювання швидкості руху повітря навколо магістрального автопоїзда із установленим рухомим даховим обтічником

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26906/znp.2019.52.1673

Ключові слова:

магістральний автопоїзд, обтічність, даховий обтічник, гідравлічна схема керування

Анотація

Наведено результати конструювання нового рухомого дахового обтічника, який установлюється на кабіні безкапот-
ного компонування тягача магістрального автопоїзда. Після аналізу існуючих обтічних елементів, які встановлю-
ються на тягач магістрального автопоїзда, та великої кількості саме дахових обтічників було обґрунтовано доціль-
ність установлення рухомого обтічника на даху тягача, котрий може змінювати кут обтікання повітрям причіпної
ланки за допомогою комбінації двох рухів – вертикального і горизонтального. Поєднання цих рухів надасть можли-
вість найбільш просто змінювати параметри обтічності. Для цього спроектовано принципову гідравлічну схему ке-
рування обтічником, яка має ряд переваг: плавність рухів вихідних ланок, можливість безступінчастого регулювання
швидкості у широкому діапазоні, мала інерційність, простота керування й автоматизації, висока експлуатаційна на-
дійність та стійкість до перевантажень. Завдяки сучасним можливостям і розвитку складних електронних систем ке-
рування шляхом упровадження такої системи у процесі керування гідроциліндрами можна забезпечити надійність
роботи системи, економічність, ергономічність та техніку безпеки. Таку гідравлічну схему можливо живити як від
двигуна, так і від мережі живлення автомобіля. Керування можна виконувати автоматично, шляхом установлення гі-
дророзподільника та регульованого дроселя до кабіни транспортного засобу і поєднання цих компонентів у єдиний
блок управління. Побудована узагальнена тривимірна модель тягача, а також виконано графічне моделювання
швидкості руху повітря навколо магістрального автопоїзда різного компонування із встановленим даховим обтічни-
ком та без нього за допомогою Microsoft Excel та функції Flow Simulation від SolidWorks.

Посилання

Vokhminov, D.E., Konovalov, V.V., Moskovkin, V.V.,

Selifonov, V.V. & Serebryakov, V.V. (2000). Method of

calculation of traction-speed properties and fuel economy of

the car at the design stage. Moscow: MGAPI, MAMI

Moscow State Technical University.

Choi, H., Lee, J. & Park, H. (2014). Aerodynamics of

heavy vehicles. Fluid Mechanics, 46, 441 – 468.

Dalla Longa, L., Morgans, A.S. & Dahan, J.A. (2017).

Reducing the pressure drag of a D-shaped bluff body using

linear feedback control received: Theoretical and Computational

Fluid Dynamics, 31 (5), 567-577.

https://doi.org/10.1007/s00162-017-0420-6

Hucho, W.H. (1993). Aerodynamics of road vehicles:

from fluid mechanics to vehicle engineering. Fluid Mechanics,

, 485-533.

Acevedo-Giraldo, D., Botero-Bolivar, L., MuneraPalacio,

D. & Garcia-Navarro, J.G. (2018). Aerodynamic

evaluation of different car carrier devices for drag reduction

using CFD. Journal of Aerospace Technology and

Management, 10, 754-766.

http://dx.doi.org/10.5028/jatm.v10.971

Kim, J.J., Lee, S., Kim, M., You, D. & Lee, S.J. (2017).

Salient drag reduction of a heavy vehicle using modified

cab-roof fairings. Journal of Wind Engineering and Industrial

Aerodynamics, 164, 138-151.

https://doi.org/10.1016/j.jweia.2017.02.015

Moldavanov, S.Yu. (2013). Forecasting of long-term

strength of thermoelastic bodies under compression. Journal

of SWorld, 3(2), 21 – 26.

Peng, J., Wang, T., Yang, T., Sun, X. & Li, G. (2018).

Characteristics of tractor-trailers with a parametric cab design.

Appl. Sci., 8(5), 791-798.

https://doi.org/10.3390/app8050791

Kim, J.J., Hong, J., & Lee, S.J. (2017). Bio-inspired cabroof

fairing of heavy vehicles for enhancing drag reduction

and driving stability. Journal of Mechanical Sciences, 131,

-879.

https://doi.org/10.1016/j.ijmecsci.2017.08.010

Kim, J.J, Kim, J. & Lee, S.J. (2017). Substantial drag

reduction of a tractor-trailer vehicle using gap fairings. Journal

of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, 171,

–100.

https://doi.org/10.1016/j.jweia.2017.09.014

Hyams, D.G., Sreenivas, K., Pankajakshan, R., Nichols,

D.S., Briley, W.R. & Whitfield, D.L. (2011). Computational

simulation of model and full scale Class 8 trucks with

drag reduction devices. Journal of Computers and Fluids,

(1), 27-40.

https://doi.org/10.1016/j.compfluid.2010.09.015

Nazarenko, I.I. & Nesterenko, M.P. (2015). Research

methodology of the general dynamic model «technological

machine for construction industry – processed environment».

Construction Engineering, 34, 4-11.

Downloads

Опубліковано

2019-07-05

Як цитувати

Nesterenko, M., Skoryk, M., Shapoval, M., & Nesterenko, M. (2019). Моделювання швидкості руху повітря навколо магістрального автопоїзда із установленим рухомим даховим обтічником. Збірник наукових праць Галузеве машинобудування будівництво, 1(52), 44–50. https://doi.org/10.26906/znp.2019.52.1673
Received 2019-10-25
Published 2019-07-05

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >> 

Схожі статті

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.