РУХОМИЙ ПРИСТРІЙ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ВІДХИЛЕНЬ ПОЛОЖЕНЬ РЕЙКОВИХ ШЛЯХІВ

Автор(и)

  • М.В. Костікова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Б. С. Карпішен Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • С. М. Неронов Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Г. А. Плєхова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • С. В. Очеретенко Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.26906/SUNZ.2025.1.5-9

Ключові слова:

рейкові шляхи, лазер, коліматор, фотоприймач, рейковий візок

Анотація

Залізничний транспорт є важливою інфраструктурною основою економіки долаючи природні перешкоди. Експлуатація цих споруд вимагає постійного контролю технічного стану рейкових конструкцій. Ходові рейки разом зі шпалами та контактна рейка в метрополітені або контактний провід на залізниці та трамвайних коліях є єдиним комплексом, який створює необхідні умови для руху рейкового електротранспорту У статті проаналізовано пристрої для контролю відхилень положення рейкових колій, які містять світловипромінювач з регулятором положення та платформу, що рухається по балці. Недоліком цих пристроїв є недостатня функціональність на кривих ділянках.. В роботі пропонується рухома система для вимірювання параметрів рейкових шляхів підвищеної точності на основі датчиків деформації та лазера. Пристрій належить до рейкового транспорту і може застосовуватися на наземному залізничному транспорті, метрополітені та на трамвайних коліях міста, що дозволить контролювати стан зміщення і прогини, що виникають в результаті впливу зовнішніх природно-кліматичних факторів.

Завантаження

Посилання

1. D. M. Kurhan, “Modeling of development vertical deformation of railway track,” Nauka ta progres transportu, No. 1(61), pp. 100–108, Feb. 2016, doi: https://doi.org/10.15802/stp2016/61003 DOI: https://doi.org/10.15802/stp2016/61003

2. Курган Д. М. До вирішення задач розрахунку колії на міцність із урахуванням нерівнопружності підрейкової основи / Д. М. Курган // Наука та прогрес транспорту. – 2015. – № 1 (55). – С. 90–99. URL:https://stp.ust.edu.ua/article/view/38250/34809

3. Курган М. Б. Дослідження нерівностей колії в межах залізничних переїздів / М. Б. Курган, Д. М. Курган, О. Ф. Лужицький// Наука та прогрес транспорту. – 2015. – № 5 (59). – С. 84–96. URL: https://stp.ust.edu.ua/article/view/55341/52850.

4. Levterov A. I., Storchak M. O. Measuring system to monitor deformation of large size structure members // Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. № 83. 2018. C. 66–73, doi:https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2018.83.0.66 DOI: https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2018.83.0.66

5. Z. Xiong, Q. Li, Q. Mao, and Q. Zou, “A 3D Laser Profiling System for Rail Surface Defect Detection,” Sensors, vol. 17, No. 8, p. 1791, Aug. 2017, doi: https://doi.org/10.3390/s17081791 DOI: https://doi.org/10.3390/s17081791

6. L. Chen, Y. Li, Z. Ma, H. Liu, and W. Mao, “Vision-Based Position Deviation Measurement of Rail Corrugation Chord Measuring Points Under Bi-Linear Laser Assistance,” IEEE access, vol. 9, pp. 36207–36217, Jan. 2021, doi:https://doi.org/10.1109/access.2021.3062663 DOI: https://doi.org/10.1109/ACCESS.2021.3062663

7. Z. Ma, Y. Dong, H. Liu, X. Shao and C. Wang, "Forecast of non-equal interval track irregularity based on improved grey model and PSO-SVM", IEEE Access, vol. 6, pp. 34812-34818, 2018. URL:https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8371594 DOI: https://doi.org/10.1109/ACCESS.2018.2841411

8. Dingfei Jin, Hua Ma, "A Fast Global Optimal Strategy for Iteration Closest Point Using 2D-BnB and Its Application to Rail Profile Registration", Journal of Sensors, vol. 2023, 11 p., 2023. doi: https://doi.org/10.1155/2023/6353247 DOI: https://doi.org/10.1155/2023/6353247

9. Пат. KM 135379 Україна: МПК G01B11/16 (2006.01). Левтеров A. І. Пристрій для вимірювання деформацій елементів конструкцій великих розмірів. Заявка u 2019 01026 31.01.2019. Опубл. 25.06.2019, бюл.. «Промислова власність», № 12. Книга 1. С. 4.73–4.74. URL: https://ukrpatent.org/uk/articles/bulletin-ip

10. В. М. Балабан, Є. П. Тимофеєв, А. С. Литвиненко, О. М. Ляшенко, «Забезпечення дозиметричного контролю лазерного випромінювання», Український метрологічний журнал, № 2, C. 27–32, 2017. URL:http://umj.metrology.kharkov.ua/issue/view/6574 DOI: https://doi.org/10.24027/2306-7039.2.2017.109715

Downloads

Опубліковано

2025-03-24

Номер

Розділ

Автомобільний, річковий, морський та авіаційний транспорт