ANALYSIS OF THE EFFICIENCY OF THE USE OF MLAT SYSTEM IN AIRPORTS FOR AIR SPACE CONTROL

Authors

  • A. V. Fedorov
  • D. V. Golovnyak
  • V. А. Andrievskii
  • S. І. Kutsmus
  • Yu. Yu. Galagovets

DOI:

https://doi.org/10.26906/SUNZ.2018.2.030

Keywords:

radars, control point, information source, air situation, dependent observation, independent observation, airspace, airspace control, coordinates

Abstract

The article analyzes the use of the MLAT system at the airports of the world, its essence and direct role in airspace control. The analysis of existing trends in the development of radar equipment in the airspace control system is carried out. As an example, a detailed analysis of the efficiency of the use of this system installed at the airport Zhulyany (Kiev) was conducted. One of the examples of simulation of the real MLAT system in determining the accuracy of airspace coordinates in the zone of responsibility of the Zhulyany airport is when the system operates in a passive mode, without using the target range measurement function, active mode and refusal of one of the receivers. The analysis is limited to using only 4 stations. An analysis of existing airspace control problems at airports around the world was carried out and variants of their solutions were considered using the MLAT system. The modeling of MLAT system, implemented in CTR Zhuliany-Boryspil, was completed. Although system also includes many stations at Boryspil airport, only 4 stations, allocated directly in Zhuliany, were investigated. High reliability of this system with using so-called Multi-Ranging/Range-Aided techniques was demonstrated.

Downloads

References

Мультилатераційні системи спостереження повітряного руху. Навчальний посібник. Під загальною редакцією Яковлєва О.І. – К.: ДПОПР України, 2010-192 с.

Зайцев, Д.В. Многопозиционные радиолокационные системы / Д.В. Зайцев. - М.: Радиотехника, 2007. – 114 с.

Fewell M. P. Area of common overlap of three circles / M. P. Fewell// Maritime operations divisions defences science and technology organization. – 2006. – Р. 1–30.

Li J. MIMO Radar Signal Processing / Edited by Jian Li and Petre Stoica – New Jersey : John Wiley & Sons Inc., 2009. – 448 p.

Лещенко С.П., Колеснік О.М., Бейліс Л.В., Грицаєнко С.А. Шляхи створення єдиної картини повітряної обстановки для виявлення загрозливих і кризових ситуацій в повітрі. Новітні технології — для захисту повітряного простору: Тези допов. 13 наук. конф. Харк. нац. ун-ту Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба (Харків 12–13 квіт. 2017). Х.: ХНУПС, 2017. С. 204.

Surveillance Transition Scenario for German Airspace. Results of the DFS ADS-B Study Group. DFS Deutsche Flugsicherung GmbH. Heribert Lafferton, Dr. Roland Mallwitz. January 31, 2007.

WAM Safety Study & Surveillance Generic Safety. Eurocontrol. Bob Darby. November 9, 2007.

Гонца Д.І. Використання складних широкосмугових сигналів у системі мультиратерації MLAT [Електронний ресурс] / ДонНТУ. – Режим доступу: URL: http://masters.donntu.org/2014/frt/gontsa/diss/indexu.htm – 10.10.2017.

Свид І.В. Синтез структури інформаційного забезпечення споживачів інформаційними системами спостереження повітряного простору / І.В. Свид, А.І. Обод // Збірник наукових праць ХУПС. – Х.: ХУПС, 2015. – Вип. 2 (43). – С. 67–70.

Обод І.І. Інформаційна модель систем спостереження повітряного простору / І.І. Обод, О.О. Стрельницький, В.А. Андрусевич. – Х.: ХНУРЕ, 2015. – 270 с.

Multilateration: Radar’s Replacement? Avionics. Callan James. April, 2007. Pages 30-34.

”RTCA DO-260B. Minimum Operational Performance Standards for 1090 MHz Extended Squitter Automatic Dependent Surveillance – Broadcast (ADS-B) and Traffic Information Services – Broadcast (TIS-B)” // [Standards] / RTCA, Inc – [Washington, 2009].

Published

2018-04-11