SYNTHESIS OF MODEL THE FORMATION OF ENTERPRISEIMAGE IN LABOUR MARKET

Authors

  • V. P. Hatilo

Keywords:

model of formation of the enterprise image, labor market, criteria for evaluating the efficiency of the enterprise, computer system for assessing the effectiveness of the formation of the company's image

Abstract

A review of publications devoted to the peculiarities of the formation of the image policy of enterprises in Ukraine was conducted. A model is proposed for forming an enterprise image on the labor market, in the form of a sequence of steps and a set of methods. The basic elements of the model of forming the company's image on the labor market for various stages of cooperation with the corporation are given. Evaluation of the effectiveness of the formation of the image on the labor market is proposed to be carried out in four areas: analytical, production, information and management. The indicators of the estimation of the effectiveness of image formation in the labor market for each of the proposed directions are given.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Мортіков, В. Роль інформації у функціонуванні сучасного ринку праці [Текст] /В. Мортіков // Україна: аспекти праці. –К., 2003. - №5. - С. 3-7.

Шавкун, І. Г. Формування іміджу організації [Текст]: навч. посібник / І.Г.Шавкун, Я.С. Дибчинська. – Запоріжжя : ЗНУ, 2016. – 111 с.

Шарков, Ф. И. Имидж фирмы: технология управления[Текст] / Ф. И. Шарков - М.: Академический проект, 2006 – 271 с.

The Organisation for Economic Co-operation and Development in Figures [Electronic resourse] – Access mode: http://www.oecd-ilibrary.org

Вандермейкер, Дж. Вимір ефективності іміджу [Текст] / Дж. Вандермейкер. – К.: Либідь, 2007. – 69 с.

Васильев, Г.А. Основы имиджа организации [Текст] / Г.А.Васильев, В.А.Поляков.– Х.: Олди-Плюс, 2008. – 720 с.

Гаврилішин, І.П. Проблеми формування іміджу компаній в Україні [Текст]: зб. наук. ст. / І.П. Гаврилі-шин, Є.І. Славута – К.: Либідь, 2007. – 246 с.

Published

2017-10-11