EXPERIMENTAL STUDY OF THE ALGORITHM FOR CONTROLLING THE OPERATING MODES OF THE TRANSPORT UNIT
Keywords:
transport unit, unit dynamics, center of mass, accelerationAbstract
In the work the operating modes at the constant speed is justified, as the best from the point of view of energy saving. An algorithm for controlling the operation modes of the transport units and the information complex for its implementation are proposed. Experimental studies have shown that the operation of the transport units in the mode most closely approximated to a constant speed is the best of the fuel efficiency. The effect of changing the mass of the load on the functional parameters of the transport unit has also been confirmed.Downloads
References
Шуляк М.Л. Оцінка функціонування сільськогосподарського агрегату за динамічними критеріями / М.Л. Шуляк, А.Т. Лебедєв, М.П. Артьомов, Є.І. Калінін // Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів – 2016. – № 4. – С. 218 – 226.
Подригало М.А. Оценка дополнительных энергетических потерь при установившемся режиме движения транспортно тяговых машин / М.А. Подригало, Н.П. Артемов, Д.В. Абрамов, М.Л. Шуляк // Механіка та машинобудування «ХПІ». – Харків: ХПІ, 2015. – Вип. № 9. – С. 98 – 107.
Шуляк М.Л. Вибір оптимального режиму функціонування агрегату на основі динамічних параметрів / М.Л. Шуляк // Інженерія природо користування – 2015. – № 2 (4). – С. 85 – 91.
Шуляк М.Л. Вибір раціонального режиму роботи МТА на основі аналізу еліпсоїда функціонування / М.Л. Шуляк // Інженерія природо користування – 2016. – № 2 (6). – С. 99 – 104.
Гельфанд Н.М., Фомин С.В. Вариационные исчисление. – М.: Физматгиз, 1961. – 238 с.
Шуляк М.Л. Область функціонування машинотракторного агрегату, що апроксимована поверхнею другого порядку / М.Л. Шуляк // Технічні науки: зб. наук. праць ВНАУ. – Вінниця: ВНАУ, 2016. – Вип. 1(93), т. 1. – С. 28 – 31.