МЕТОД СИНТЕЗУ БЕЗШОВНОЇ ТЕКСТУРОВАНОЇ СФЕРИ ДЛЯ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ У ГЕОІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КАРТОГРАФІЧНИХ СИСТЕМАХ

  • A. Zuev
Ключові слова: теселяція, поділ рівної площини, GPU, MIP рівні, реалістичні візуальні сцени, текстурування

Анотація

У статті розглянуто метод створення безшовної текстурованої моделі сфери та видалення артефактів пов'язаних з особливостями розрахунку текстурних координат при циліндричному проеціюванні. Метою статті є розробка методу побудови та візуалізації сферичних текстурованих об'єктів який би не мав недоліків існуючих методів, які пов'язані з виникненням наочно помітних візуальних артефактів при накладанні текстури на поверхню сфери. Наведено метод який дозволяє коректувати текстурні координати як на геометричному рівні, так і в процесі проведення візуалізації, в якому сфера умовно розділяється на частини відповідно до відстані від полюсів. Для кожної частини використовується найбільш оптимальний алгоритм текстурування, що забезпечує швидкодію методу. Обчислення за допомогою запропонованих алгоритмів можна повністю реалізувати за рахунок ресурсів GPU. За результатами дослідження визначено, що запропонований метод дозволяє видалити артефакти які виникають при розрахунку текстурних координат для циліндричного проеціювання як безпосередньо у процесі візуалізації, так і на етапі синтезу моделі сфери, що дозволяє значно покращити відображення текстур на поверхні сфери.

Завантаження

Дані про завантаження поки що недоступні.

Посилання

1. Snyder, J. P. (1997). Flattening the Earth. Two Thousand Years of Map Projections. Chicago and London: University of Chicago Press. 384 p. ISBN: 9780226767475
2. Orsolya Gáspár. The optimization process leading to the tessellation of the first geodesic dome structure, the first Planetarium of Jena. International Journal of Space Structures 2022, Vol. 37(1) 49–64. DOI: 10.1177/09560599211064110
3. Catmull, E.; Clark, J. (1978). Recursively generated B-spline surfaces on arbitrary topological meshes. Computer-Aided Design. 10 (6): 350. DOI:10.1016/0010-4485(78)90110-0.
4. Edward S. Popko, Christopher J. Kitrick. Divided Spheres: Geodesics and the Orderly Subdivision of the Sphere. CRC Press, 2021. 484 pages. ISBN 1000412431, 9781000412437
5. Henrik Hargitai, Jue Wang, Philip J. Stooke et al. Choosing a Map Projection. Chapter 7. Map Projections in Planetary Cartography. April 2017. pp.177-202. DOI: 10.1007/978-3-319-51835-0_7
6. Goldberg, David M.; Gott III, J. Richard (2007). Flexion and Skewness in Map Projections of the Earth. Cartographica. 42 (4): 297–318. arXiv:astro-ph/0608501. DOI:10.3138/carto.42.4.297.
7. Adrian Dziembowski, Dawid Mieloch, Olgierd Stankiewicz et al. Virtual View Synthesis for 3DoF+ Video. 2019 Picture Coding Symposium (PCS). November 2019. DOI: 10.1109/PCS48520.2019.8954502
8. Olga Lukashova-Sanz, Siegfried Wahl. Saliency-Aware Subtle Augmentation Improves Human Visual Search Performance in VR. February 2021. Brain Sciences 11(3):283. DOI: 10.3390/brainsci11030283
9. Marco Tarini. Cylindrical and Toroidal Parameterizations Without Vertex Seams. Journal of Graphics Tools. 2012 Vol.16(3). pp. 144-150. DOI:10.1080/2151237X.2012.654054
10. Ben Golus. Distinctive Derivative Differences. Pesky Problems with Procedural UVs. [Електронний ресурс] URL: https://bgolus.medium.com/distinctive-derivative-differences-cce38d36797b.
Опубліковано
2023-12-12
Як цитувати
Zuev A. Метод синтезу безшовної текстурованої сфери для візуалізації у геоінформаційних та картографічних системах / A. Zuev // Системи управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць. – Полтава: ПНТУ, 2023. – Т. 4 (74). – С. 12-17. – doi:https://doi.org/10.26906/SUNZ.2023.4.012.
Розділ
Навігація та геоінформаційні системи

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)