МЕТОД СТВОРЕННЯ ЗВУКОВОГО ОТОЧЕННЯ В ІМІТАЦІЙНО-ТРЕНАЖЕРНИХ КОМПЛЕКСАХ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ

  • A. O. Zuev
  • O. M. Yevseienko
Ключові слова: симуляція, імітаційно-тренажерний комплекс, звукове оточення, обробка звуку

Анотація

У статті розглянуто метод створення звукового оточення в імітаційно-тренажерних комплексах з урахуванням дистанції до спостерігача та внеску окремого звукового фрагменту. Метою статті є аналіз та оптимізація процесу вибору звукових фрагментів, що програються у процесі моделювання звукового оточення. Проведено аналіз існуючих програмних рішень та математичних моделей, що застосовуються у тренажерних комплексах та системах віртуальної реальності. Наведено алгоритм з використанням схеми резервування та функціональну залежність для оцінювання необхідності програвання фрагменту в залежності від його відстані до спостерігача. Розглянуто питання практичної реалізації методу. За результатами дослідження визначено, що запропонована функція оцінювання, забезпечує зменшення кількості фрагментів, що одночасно програються при одночасному збільшенні сумарного внеску чутних спостерігачем фрагментів.

Завантаження

Дані про завантаження поки що недоступні.

Посилання

1. Українські тренажери: теорія і практика // Defence Express. 2010. №1/2. C. 32–52.
2. K.Yao and S.Huang. Simulation Technology and Analysis of Military Simulation Training// Kai Yao and Shaoluo Huang, J. Phys.: Conf. Ser. 2021.doi: 10.1088/1742-6596/1746/1/012020
3. Page, E. H. and Smith R. (1998). “Introduction to military training simulation: a guide for Discrete Event Simulationists”, Winter Simulation Conference (WSC´98), USA.
4. Бусяк Ю.М., Васильченков О.Г. Побудова структур даних обміну інформацією між підсистемами тренажерів транспортних засобів // Вісн. Нац.техн. ун-ту «ХПІ». Харків, 2002. № 9, т.7: Автоматика та приладобудування. С. 27–30.
5. Larsen M., Gruendell F. A Visual Systems Display for Full-Mission Flight Simulator Training // Presented at the IMAGE VII Conference. Tucson, Arisona, 1994.
6. Pharr M., Green S. Ambient occlusion // GPU Gems: Programming Techniques, Tips and Tricks for Real-Time Graphics. Addison-Wesley Professional, 2004. P. 279–292.
7. Mittring M. Finding Next Gen: Cryengine 2 // SIGGRAPH ’07: ACM SIGGRAPH 2007 courses: Special Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques Conference, San Diego, August 5–9, 2007: Proc.. New York, 2007. P. 97–121.
8. Sennersten C. and Lindley C. (2009). "An Investigation of Visual Attention in FPS Computer Gameplay", VS-GAMES’09: Games and Virtual Worlds for Serious Applications, March 23-24, Coventry, UK.
9. Spruill M. (2010). Technical Evaluation Report, NATO Modelling & Simulation Group MSG-078 Workshop on Exploiting Commercial Games and Technology for Military Use 8th Workshop, Sept. 2009, NATO Report RTO-MP-MSG-078.
10. D. Miljkovic, “Sample based synthesis of car engine noise,” in 2020 43rd International Conventionon Information, Communication and Electronic Technology (MIPRO), pp. 1012–1017, Sep. 2020. doi: 10.23919/mipro48935.2020.9245323
11. F.Chen, X. Zhang. Synthesising the sound of a car engine based on envelope decomposition and overlap smoothing. Journal of Vibroengineering. August 2021, Vol. 23, Issue 5. pp.1254-1266. doi:10.21595/jve.2021.21920
12. J.Jagla, J.Maillard, N.Martin. Sample-based engine noise synthesis using an enhanced pitch-synchronous overlap-And-Add method// November 2012. The Journal of the Acoustical Society of America 132(5):3098-108. doi:10.1121/1.4754663
13. David A. Heitbrink, Steve Cable. Design of a Driving Simulation Sound Engine// DSC 2007. September 2007.
14. C.Verron, G.Drettakis. Procedural audio modeling for particle-based environmental effects. 133rd AES Convention, Oct 2012, San Francisco, United States. 2012.
15. Y. Dobashi, T. Yamamoto, and T. Nishita, “Real-time rendering of aerodynamic sound using sound textures based on computational fluid dynamics,” ACM Transactions on Graphics (Proc. SIGGRAPH 2003), vol. 22, no. 3, pp. 732–740, 2003. doi:10.1145/882262.882339
16. F. Antonacci, M. Foco, A. Sarti, and S. Tubaro. Real time modeling of acoustic propagation in complex environments. Proceedings of 7th International Conference on Digital Audio Effects, pages 274–279, 2004.
17. A.Chandak, C.Lauterbach, M.Taylor, Z.Ren, D.Manocha. Ad-frustum: Adaptive frustum tracing for interactive sound propagation. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 14(6):1707–1722, 2008. doi: 10.1109/TVCG.2008.111
18. N.Raghuvanshi, J.Snyder, R.Mehra, M.C. Lin, N.K. Govindaraju. Precomputed wave simulation for real-time sound propagation of dynamic sources in complex scenes. ACM Transactions on Graphics (proceedings of SIGGRAPH 2010), 29(3), July 2010. doi: 10.1145/1833349.1778805
19. Tobias Lentz, Dirk Schroder, Michael Vorlander, and Ingo Assenmacher. Virtual reality system with integrated sound field simulation and reproduction. EURASIP J. Appl. Signal Process., 2007(1):187, 2007. doi: 10.1155/2007/70540
Опубліковано
2023-06-09
Як цитувати
Zuev A.O. Метод створення звукового оточення в імітаційно-тренажерних комплексах спеціальної техніки / A.O. Zuev, O.M. Yevseienko // Системи управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць. – Полтава: ПНТУ, 2023. – Т. 2 (72). – С. 45-48. – doi:https://doi.org/10.26906/SUNZ.2023.2.045.
Розділ
Управління в складних системах