Соціальна відповідальність брендів у воєнний період: етика та стратегічні рішення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26906/EiR.2025.3(98).3913

Ключові слова:

соціальна відповідальність, бренд, стратегія, війна, етика, комунікація

Анотація

У статті досліджено особливості соціальної відповідальності брендів у контексті воєнного часу. Проаналізовано етичні аспекти поведінки компаній під час війни, їхню роль у підтримці суспільства, а також стратегічні рішення, які приймаються брендами з метою збереження довіри та репутації. Розкрито вплив війни на трансформацію цінностей та пріоритетів у бренд-комунікаціях. Окрема увага приділена практиці соціально відповідальних ініціатив українських компаній, таких як «Нова Пошта», «Rozetka», «АТБ» та ін., а також міжнародному досвіду підтримки постраждалого населення. Запропоновано рекомендації щодо формування етичної комунікації та інтеграції соціальної відповідальності стратегічне управління брендом. Висновки підкреслюють, що соціальна відповідальність у воєнний період є не лише моральним імперативом, але й ключовим чинником стійкості та довгострокового успіху брендів.

Біографії авторів

Яна Сало, Одеський національний економічний університет

кандидат економічних наук, доцент

Олексій Пєклун, Одеський національний економічний університет

аспірант

Посилання

Bowen H.R. Social Responsibilities of the Businessman. University of Iowa Press, 2013. 248 p.

Carroll A.B. Corporate social responsibility: Evolution of a definitional construct. Business & Society. 1999. № 38(3). С. 268–295.

Porter M.E., Kramer M.R. Creating shared value. Harvard Business Review. 2011. № 89(1-2). Pp. 62–77.

Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. К.: Видавництво Старого Лева, 2017. 320 с.

Грищенко І.М. Соціальна відповідальність бізнесу в умовах глобалізації: монографія. К.: КНЕУ, 2015. 276 с.

Червінська Л., Червінська Т., Каліна І., Коваль М., Шуляр Н., & Чернишов О. Соціальна відповідальність бізнесу в умовах війни. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2023. No. 6(53). P. 405–416. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.53.2023.4187

Офіційний сайт компанії Нова Пошта. URL: https://novaposhta.ua/ (дата звернення: 25.07.2025).

Офіційний сайт мережі АТБ. URL: https://atbmarket.com/ (дата звернення: 25.07.2025).

Офіційний сайт компанії Rozetka. URL: https://rozetka.com.ua/ (дата звернення: 25.07.2025).

Airbnb.org – Supporting displaced people from Ukraine. URL: https://www.airbnb.org/help-ukraine (дата звернення: 25.07.2025).

Uber: Helping Ukraine. URL: https://www.uber.com/ua/uk/blog/helping-ukraine/ (дата звернення: 25.07.2025).

Bowen H. R. (2013) Social Responsibilities of the Businessman. University of Iowa Press, 248 p. DOI: https://doi.org/10.1353/book29080

Carroll A. B. (1999) Corporate social responsibility: Evolution of a definitional construct. Business & Society. №38(3). Pp. 268–295. DOI: https://doi.org/10.1177/000765039903800303

Porter M. E., Kramer M. R. (2011) Creating shared value. Harvard Business Review. № 89(1-2). Pp. 62–77.

Kotler F., Lee N. (2017) Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ [Corporate Social Responsibility]. Kyiv: Stary Lev Publishing House, 320 p. (in Ukrainian)

Grishchenko I. M. (2015) Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ biznesu v umovakh hlobalizatsiyi [Social Responsibility of Business in the Context of Globalization]. Monograph. Kyiv: KNEU, 276 p. (in Ukrainian)

Chervinska L., Chervinska T., Kalina I., Koval M., Shuliar N., & Chernyshov O. (2023) Sotsialna vidpovidalnist biznesu v umovakh viiny [Social responsibility of business in times of war]. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, no. 6(53), pp. 405–416. (in Ukrainian)

Ofitsiynyy sayt kompaniyi Nova Poshta [Official website of Nova Poshta]. Available at: https://novaposhta.ua/ (accessed July 25, 2025).

Ofitsiynyy sayt merezhi ATB [Official website of ATB network]. Available at: https://atbmarket.com/ (accessed July 25, 2025).

Ofitsiynyy sayt kompaniyi Rozetka [Official website of Rozetka]. Available at: https://rozetka.com.ua/ (accessed July 25, 2025).

Airbnb.org – Supporting displaced people from Ukraine. Available at: https://www.airbnb.org/help-ukraine (accessed July 25, 2025).

Uber: Helping Ukraine. Available at: https://www.uber.com/ua/uk/blog/helping-ukraine/ (accessed July 25, 2025).

Downloads

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Сало, Я., & Пєклун, О. (2025). Соціальна відповідальність брендів у воєнний період: етика та стратегічні рішення. Економіка і регіон Economics and Region, (3(98), 165–169. https://doi.org/10.26906/EiR.2025.3(98).3913

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ