SATELLITE NAVIGATION SYSTEM MARKETING

Authors

  • Ірина Борисівна Чичкало-Кондрацька Доктор економічних наук, професор. Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка.
  • Вікторія Вікторівна Добрянська Кандидат технічних наук, доцент. Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка.
  • Володимир Тарасович Мірошниченко Старший викладач. Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка.

DOI:

https://doi.org/10.26906/EiR.2017.3(64).879

Abstract

UDC 69.003:658.8

 Chychkalo-Kondratska, D.Sc. (Economics),Professor.      V. Dobryanskaya,       PhD       (Technical),Associate Professor. V. Miroshnichenko, Senior Lecturer. Poltava National Technical Yurii Kondratyuk University. Satellite navigation system marketing. Satellite navigation system was developed as a defense project, but in recent decades, has formed a global market of users of satellite navigation systems, and manufacturers of navigational equipment. The article is devoted to analysis of market prospects by the European satellite navigation system Galileo. Conducted SWOT-analysis, allowed to conclude that the project «Galileo» has advantages and problems.

The main problem is the complexity of creating a satellite constellation, because Europe does not have its own reliable and cheap launch vehicles. The solution may be the inclusion in the draft of Ukraine, who has processed technology of rocketry.

 

Keywords: marketing, the global market, investment project, satellite navigation systems, launch vehicles, SWOT-analysis, marketing of the project.

Published

2017-06-07

How to Cite

Чичкало-Кондрацька, І. Б., Добрянська, В. В., & Мірошниченко, В. Т. (2017). SATELLITE NAVIGATION SYSTEM MARKETING. Economics and Region, (3(64), 76–83. https://doi.org/10.26906/EiR.2017.3(64).879

Issue

Section

ECONOMICS AND BUSINESS ADMINISTRATION

Most read articles by the same author(s)