Маркетинг систем супутникової навігації.
Анотація
УДК 69.003:658.8
Ірина Борисівна Чичкало-Кондрацька, доктор економічних наук, професор. Вікторія Вікторівна Добрянська, кандидат технічних наук, доцент. Володимир Тарасович Мірошниченко, старший викладач. Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка. Маркетинг систем супутникової навігації. Розглянуто ринкові перспективи європейської супутникової навігаційної системи «Galileo». Доведено, що великі інвестиційні високотехнологічні бізнес-проекти потребують глибокого, всебічного маркетингового аналізу. Перш ніж реалізовувати подібний проект, необхідно оцінити не тільки можливість його технічної реалізації, а й ринкові перспективи: яку частку світового ринку вдасться захопити і чи достатньо цього, щоб покрити витрати і отримати прибуток. З’ясовано, що в останні десятиліття в світі стала розвиватися нова послуга – супутникова навігація. Сформувався глобальний ринок користувачів систем супутникової навігації та виробників навігаційного обладнання. Доведено, що для європейського ринку найбільший інтерес представляє проект «Galileo», який розробляється Європейським союзом і повинен бути запущений на повну потужність до 2020 року. Проаналізовано ринкові перспективи і можливість реалізації проекту «Galileo». Для реалізації проекту Європа не має власних надійних і дешевих ракетоносіїв. Виходом може бути включення в проект України, яка володіє відпрацьованими технологіями ракетобудування. Для оцінки комерційної ефективності реалізації європейської супутникової навігаційної системи проведено SWOT-аналіз проекту та отримано висновок про те, що проект знаходиться в полі «сильні сторони і загрози», це означає, що реалізація його ризикована. Хоча, оскільки системи супутникової навігації мають оборонне значення, може бути прийнято неринкове рішення – продовжувати розвивати проект.
Ключові слова: маркетинг; глобальний ринок; інвестиційний проект; супутникові системи навігації; ракетоносії; SWOT- аналіз; маркетинг проекту.