Особливості застосування чат-ботів на основі штучного інтелекту у фінансовій сфері

Ключові слова: чат-бот, штучний інтелект, фінансова сфера, технології, клієнтський досвід

Анотація

У статті розглянуто чат-боти на базі штучного інтелекту, перспективи їх використання для надання інформаційних, транзакційних та консультаційних послуг, а також їх вплив на якість та швидкість надання фінансових послуг. Досліджено різні типи та функціонал чат-ботів, що використовуються у фінансовому секторі, а саме інформаційні, трансакційні консультативні, лідогенератори та зворотнього зв’язку. Розглянуто безплатні чат-боти на базі штучного інтелекту та їх основні переваги й недоліки. Визначено, що за умови подальшого навчання чат-боті на даних які згенеровані ними ж може виникнути «колапс моделі». Обґрунтовано основні небезпеки застосування чат-ботів на базі штучного інтелекту. На основі проведеного дослідження, було виокремлено тенденції розвитку чат-ботів у сфері фінансових послуг: покращення клієнтського досвіду, автоматизація, зменшення витрат компанії та збільшення доходів.

Дані про авторів

Yuliia Khudolii, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

кандидат економічних наук, доцент

Vitaliy Kosolapenko, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

магістрант

Посилання

1. Okuda T. & Shoda S. (2018) AI-based chatbot service for financial industry. Fujitsu Scientific and Technical Journal, no. 54, pp. 4–8.
2. Ridha M. & Maharani Kh. (2022) Implementation of Artificial Intelligence Chatbot in Optimizing Customer Service in Financial Technology Company PT. FinAccel Finance Indonesia. Proceedings, issue 83 (1), no. 21. DOI: https://doi.org/10.3390/proceedings2022083021
3. Alt M. & Vizeli I. & Saplacan Z. (2021) Banking with a Chatbot – A Study on Technology Acceptance. Studia Universitatis Babes-Bolyai Oeconomica, no. 66, pp. 13–35. DOI: https://doi.org/10.2478/subboec-2021-0002
4. Global chatbot in BFSI market revenues 2030. Available at: https://www.statista.com/statistics/1256242/worldwide-chabot-in-bfsi-revenues/ (accessed September 3, 2023).
5. KPMG Global. Available at: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/xx/pdf/2022/09/future-of-commercial-banking-web.pdf (accessed August 1, 2023).
6. Chatbots based on artificial intelligence in the field of finance: 5 ways to succeed in the experience economy and multiply profits. Available at: https://www.gms-worldwide.com/uk/blog/ai-chatbots-in-finance-5-ways-to-win-the-experience-economy-and-increase-profits/ (accessed August 1, 2023).
7. Chatbot market in BFSI size, trends, share to 2030. Available at: https://straitsresearch.com/report/chatbot-market-in-bfsi (accessed September 3, 2023).
8. Prioritize personalization when choosing conversational chatbot platforms to reap rewards: forrester opportunity snapshot: a custom study commissioned by ada. Available at: https://info.ada.support/hubfs/Ada%20Content%20Assets/Ada_Forrester%20Opportunity%20Snapshot.pdf (accessed August 22, 2023).
9. Top 5 AI Chatbots of 2023. Available at: https://futurenow.com.ua/5-najkrashhyh-chat-botiv-zi-shtuchnym-intelektom-2023-roku/
10. A law firm got into trouble over ChatGPT. They took money from customers for AI inventions. Available at: https://mc.today/uk/advokatska-kontora-vtrapila-v-halepu-cherez-chatgpt-voni-brali-groshi-z-kliyentiv-za-vigadki-shi/
11. Chatbots for financial services: benefits, examples, and trends. Available at: https://www.revechat.com/blog/chatbots-for-financial-services/ (accessed September 3, 2023).
12. Generation of nonsense: scientists talk about the collapse of AI chatbots - they learn from the generated by them. Available at: https://www.unian.ua/techno/generaciya-nisenitnici-vcheni-govoryat-pro-krah-shi-chat-botiv-voni-vchatsya-na-zgenerovanomu-nimi-zh-12298875.html (accessed September 3, 2023).
13.How dangerous is ChatGPT chatbot - a new product in the field of artificial intelligence. Available at: https://texty.org.ua/fragments/108687/chym-nebezpechnyj-chatbot-chatgpt-novyj-produkt-u-sferi-shtuchnoho-intelektu/ (accessed September 1, 2023).
14. Luzhna S. How dangerous artificial intelligence is. Six main problems. Available at: https://itechua.com/articles/218436 (accessed September 23, 2023).
15. Khudoliy Y. S., Khalevina M. O. (2021) Fintechnologies in the banking business: realities and prospects. Problems of the economy, no. 1, pp. 134–142. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2021-1-134-142
Опубліковано
2023-09-15
Як цитувати
Khudolii Yuliia Особливості застосування чат-ботів на основі штучного інтелекту у фінансовій сфері / Yuliia Khudolii, Vitaliy Kosolapenko // Науковий журнал «Економіка і регіон». – Полтава: ПНТУ, 2023. – Т. (3(90). – С. 97-103. – doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2023.3(90).3036.
Розділ
ГРОШІ ФІНАНСИ І КРЕДИТ