Маркетингові технології просування органічної продукції в умовах цифровізації

  • Elina Pakhucha Державний біотехнологічний університет
  • Hanna Chmil Державний біотехнологічний університет
  • Kateryna Olinichenko Державний біотехнологічний університет
Ключові слова: маркетингові технології, маркетинг, ринок, маркетингові інструменти, цифровізація, органічні товаровиробники

Анотація

Органічний продовольчий ринок є найбільш стабільно зростаючим ринком в останні десятиліття, який привертає увагу все більшої кількості виробників та споживачів, а пандемія COVID-19 тільки посилила позиції органічних харчових продуктів. За даних умов споживачі все більше уваги почали надавати власному стану здоров’я та опікуватись навколишнім середовищем. Попит на органічні продукти харчування став одним з компонентних змін, які впливають на сучасну модель споживання. Дослідили чинники, що обмежують розвиток вітчизняного ринку органічних продуктів, серед яких найбільший вплив мають недостатнє інституційне забезпечення та рівень професійних знань і досвіду у даній сфері та високі торгові надбавка на органічні продукти харчування в торговельних мережах України. Основними каналами збуту органічної продукції залишаються точки продажу, інтернет/соціальні мережі, спеціалізовані статті, ярмарки та різні заходи, телереклама. Проаналізували традиційні маркетингові технології просування органічної продукції, що широко використовуються товаровиробниками. Найбільш популярними залишаються: особисті продажі, участь у вставках і ярмарках, інтернет-маркетинг, е-mail-розсилка, маркетинг у соціальних мережах, брендинг. Досліджуючи досвід найвідоміших вітчизняних органічних брендів, визначили нові маркетингові технології та інструменти, які використовувались на практиці цих компаній. До найбільш ефективних маркетингових технологій та комунікаційних інструментів, в умовах цифровізації, належить застосування підходу story-telling, який позитивно впливає на ставлення споживачів до бренда. Використання SEO-просування збільшить результативність пошуку за конкурентними ключовими словами та допоможе залучити потенційних споживачів на сайт і зробить його більш популярним серед них. Інфлюенс-маркетинг став повноцінним інструментом просування, який за кілька років перетворився з допоміжної маркетингового інструменту на індустрію. Менш популярним на вітчизняних теренах залишаться нормкор-маркетинг, який набирає швидких обертів в світі, особливо в сфері просування органічних продуктів. В умовах цифровізації керівникам органічного виробництва, також необхідно застосовувати нові маркетингові технології та підходи, які також допоможуть зацікавити та сформувати лояльність споживачів для досягнення стабільних конкурентних позицій на ринку.

Дані про авторів

Elina Pakhucha, Державний біотехнологічний університет

кандидат економічних наук, доцент

Hanna Chmil, Державний біотехнологічний університет

доктор економічних наук, доцент

Kateryna Olinichenko, Державний біотехнологічний університет

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

1. Kolomitseva O.V., Vasylchenko L.S., Pepchuk S.M. (2018), “Formuvannia ta rozvytok rynku orhanichnoi produktsii v Ukraini” [Formation of the development and market of organic products in Ukraine]. Naukovyj visnyk Polissia. vol. 2 (14), pp. 28–33.
2. Shor K. (2022), “Orhanichne vyrobnytstvo v Ukraini zalyshaiet’sia odnym iz priorytetiv” [Organic production in Ukraine remains one of the priorities]. OrganicInfo. Available at: https://organicinfo.ua/news/organic-remains-one-of-priorities/ (accessed 05 October 2022).
3. Pakhucha E., Babko N., Bilousko T., Bilousko R., Vynohradenko S., Azizov O. (2021), “Strategic analysis of export activities of enterprises to ensure sustainable development”. European Journal of Sustainable Development, vol. 10, no. 4, рр. 251–270.
4. Naydyuk N. (2020), “Svit Organic: vse, scho treba znaty pro orhanichni produkty ta biznes na nykh” [The world of Organic: everything you need to know about organic products and the business of them]. Ekonomichna pravda. Available at: https://www.epravda.com.ua/publications/2020/12/18/669317/ (accessed 08 October 2022).
5. Wang X., Pacho F., Liu J., Kajungiro R. (2019), “Factors influencing organic food purchase intention in developing countries and the moderating role of knowledge”, Sustainability, vol. 11. Available at: https://www.mdpi.com/2071-1050/11/1/209/htm (accessed 11 October 2022).
6. Penkova O.G., Kharenko A.O., Lementovska V.A. (2020), “Marketynhovi doslidzhennia stavlennia studentstva do orhanichnykh produktiv kharchuvannia” [Marketing research of students’ attitudes towards organic food products]. Innovatsijna ekonomika. vol. 83, no. 3-4, pp. 133–139.
7. Kovalchuk S.V., Zaburmekha E.M. (2017), “Marketynhovi tsyfrovi tekhnolohii u doslidzhenni spozhyvachiv orhanichnoi produktsii” [Marketing digital technologies in the study of consumers of organic products]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, no. 1, pp. 34–51.
8. Vinyukova O.B. (2018), “Formuvannia marketynhovoho instrumentariiu vprovadzhennia ta prosuvannia orhanichnoi produktsii na spozhyvchi rynky” [Formation of marketing tools for the introduction and promotion of organic products on consumer markets]. Prychornomors’ki ekonomichni studii, vol. 34, pp. 52–57.
9. Mayangsari I.D., Moch Arlin F., Trenggana, Dini Salmiyah F.A., Fatimah A. (2018), “Marketing strategy of organic products in Bandung: Farmer Community, Product Innovation and Social Media”, International Journal of Engineering & Technology, vol. 7 (4.38), pp. 1286–1291.
10. Malgorzata A. Jarossová, Minďašová K. (2015), “Comparison of the application of marketing communication tools used by organic food producers in Slovakia and Austria”, Nauki inżynierskie i technologie engineering sciences and technologies, vol. 4(19), pp. 32–48.
11. Novytska I.V. (2019), “Upravlinnia prosuvanniam orhanichnoi produktsii cherez kanaly rozpodilu” [Management of the promotion of organic products through distribution channels]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, vol. № 5(73), pp. 156–161.
12. Larina Ya., Fomishina V., Shaporenko O. (2021), “Marketynhovi stratehii prosuvannia orhanichnykh kharchovykh produktiv na zovnishni rynky” [Marketing strategies for promoting organic food products to foreign markets]. Ekonomichni innovatsii, vol. 3 (80), pp. 195–204.
13. Novytska I.V. (2019), “Digital-marketynh iak tekhnolohiia prosuvannia orhanichnoi produktsii” [Digital marketing as a technology for the promotion of organic products]. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy, vol. 2, pp. 196‒200.
14. Ovcharenko A.S. (2018), “Marketynhovi tekhnolohii prosuvannia orhanichnoi ahroprodovol’choi produktsii na hlobal’nomu tovarnomu rynku” [Marketing technologies for the promotion of organic agro-food products on the global commodity market]. Naukovyj visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. vol. 18, pp. 115‒120.
15. Ivanova L.S. (2015), “Brejdinh iak sposib prosuvannia orhanichnoi produktsii” [Breading as a way to promote organic products]. Ekonomika ta derzhava, vol. 10, pp. 49‒52.
16. Vukičević D. (2019), “Normcore marketing: dosadom do viralnosti”, available at: https://www.linkedin.com/pulse/normcore-marketing-dosadom-do-viralnosti-danil-vuki%C4%8Devi%C4%87?articleId=6506252164023754752 (accessed 03 November 2022).
17.Yueh H.P., Zheng Y.L. (2019), “Effectiveness of storytelling in agricultural marketing: scale development and model evaluation”. Front Psychol. vol. 10, available at: https://www.readcube.com/articles/10.3389/fpsyg.2019.00452 (accessed 10 November 2022).
18. Khrapkina V.V., Ivanova A.O. (2021), “Otsinka efektyvnosti vykorystannia tsyfrovoi reklamy ta ii vplyv na marketynhovu diial’nist’ pidpryiemstva” [Evaluation of the effectiveness of digital advertising victories and influencing the marketing activity of the enterprise]. Pryazovs’kyj ekonomichnyj visnyk, vol. 3(26), pp. 75‒79.
Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Pakhucha Elina Маркетингові технології просування органічної продукції в умовах цифровізації / Elina Pakhucha, Hanna Chmil, Kateryna Olinichenko // Науковий журнал «Економіка і регіон». – Полтава: ПНТУ, 2022. – Т. (3(86). – С. 72-79. – doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2022.3(86).2650.
Розділ
МАРКЕТИНГ