ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОЦЕСІВ АДАПТИВІЗАЦІЇ СИСТЕМИ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ЗМІНИ СТАНУ СУДНОВИХ ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ
Ключові слова:
адаптивізація, технічне обслуговування, вантажні судна, зміна технічного стану, ефективність, витрати обслуговування, аналіз
Анотація
У статті розглянуто важливу проблему оптимізації системи технічного обслуговування суднових технічних засобів з врахуванням їхнього зношення, поточного та прогнозованого стану. Аналіз останніх досліджень і публікацій в цій області вказує на необхідність розробки адаптивних стратегій обслуговування, спрямованих на ефективне використання ресурсів та підвищення надійності суднових систем. Метою статті є дослідження процесів адаптивізації системи технічного обслуговування за результатами зміни стану суднових технічних засобів та розробка практичних рекомендацій щодо оптимізації цих процесів. Результати статті включають дослідження процесів адаптивізації параметрів системи технічного обслуговування внаслідок одного процесу зміни технічного стану. Автор розглядає методику визначення відносної періодичності технічного обслуговування для визначення робочих точок системи. Зокрема, в статті розглядається вплив зміни технічного стану на витрати та оптимізацію процесів обслуговування. Результати дослідження дозволяють визначити оптимальні, за витратами і часом, стратегії обслуговування з урахуванням зношення та несправностей технічних засобів судна. Висновки підкреслюють важливість розвитку адаптивних підходів до технічного обслуговування суднових систем, що дозволить забезпечити їхню ефективну експлуатацію та підвищити загальну продуктивність морського транспорту.Завантаження
Дані про завантаження поки що недоступні.
Посилання
1. Lazakis, I., Raptodimos, Y., & Varelas, T. J. (2018). Predicting ship machinery system condition through analytical reliability tools and artificial neural networks. Ocean Engineering, 152, 404–415. https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2017.11.017
2. Karatuğ, Ç., Arslanoğlu, Y., & Soares, C. G. (2023). Review of maintenance strategies for ship machinery systems. Journal of Marine Engineering & Technology, 22(5), 233–247. https://doi.org/10.1080/20464177.2023.2180831
3. Jimenez, V. J., Bouhmala, N., & Gausdal, A. H. (2020). Developing a predictive maintenance model for vessel machinery. Journal of Ocean Engineering and Science, 5(4), 358–386. https://doi.org/10.1016/j.joes.2020.03.003
4. Karatuğ, A., & Arslanoğlu, Y. (2022). Development of condition-based maintenance strategy for fault diagnosis for ship engine systems. Ocean Engineering, 256, 111515. https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2022.111515
5. Animah, I., & Shafiee, M. (2019). Maintenance strategy selection for critical shipboard machinery systems using a hybrid AHP-PROMETHEE and cost benefit analysis: a case study. Journal of Marine Engineering & Technology, 20(5), 312–323. https://doi.org/10.1080/20464177.2019.1572705
6. Lazakis, I., Turan, O., Alkaner, S., & Ölçer, A. I. (2009). Effective ship maintenance strategy using a risk and criticality-based approach. Proceedings of 13th Congress of Intl. Maritime Assoc. Of Mediterranean Sea. https://pure.strath.ac.uk/portal/files/39330169/Lazakis_etal_IMAM2009_ship_maintenance_strategy_using_a_risk_and_criticality.pdf
7. Jiang, A., Dong, N., Tam, K. L., & Lyu, C. (2018). Development and Optimization of a Condition-Based Maintenance Policy with Sustainability Requirements for Production System. Mathematical Problems in Engineering, 2018, 1–19. https://doi.org/10.1155/2018/4187575
8. Coraddu, A., Oneto, L., Ghio, A., Savio, S., Anguita, D., & Figari, M. (2014). Machine learning approaches for improving condition-based maintenance of naval propulsion plants. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part M: Journal of Engineering for the Maritime Environment, 230(1), 136–153. https://doi.org/10.1177/1475090214540874
9. Chen, Y., Gong, W., Xu, D., & Kang, R. (2018). Imperfect Maintenance Policy Considering Positive and Negative Effects for Deteriorating Systems With Variation of Operating Conditions. IEEE Transactions on Automation Science and Engineering, 15, 872-878. https://doi.org/10.1109/TASE.2017.2675405
10. Сучасні технології і методи моделювання інформаційних процесів в галузі водного транспорту з оглядом на морську безпеку : монографія / А.І. Головань, Є.В. Калініченко, І.П. Гончарук, та ін. – Одеса : НУ «ОМА», 2023. – 244 с. ISBN 978-617-7857-26-5
11. Головань, А. (2023). Формування цифрових стратегій для вирішення задач підвищення ефективності систем технічного обслуговування вантажних суден. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (46), 149–158. https://doi.org/10.31498/2225-6733.46.2023.288184
2. Karatuğ, Ç., Arslanoğlu, Y., & Soares, C. G. (2023). Review of maintenance strategies for ship machinery systems. Journal of Marine Engineering & Technology, 22(5), 233–247. https://doi.org/10.1080/20464177.2023.2180831
3. Jimenez, V. J., Bouhmala, N., & Gausdal, A. H. (2020). Developing a predictive maintenance model for vessel machinery. Journal of Ocean Engineering and Science, 5(4), 358–386. https://doi.org/10.1016/j.joes.2020.03.003
4. Karatuğ, A., & Arslanoğlu, Y. (2022). Development of condition-based maintenance strategy for fault diagnosis for ship engine systems. Ocean Engineering, 256, 111515. https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2022.111515
5. Animah, I., & Shafiee, M. (2019). Maintenance strategy selection for critical shipboard machinery systems using a hybrid AHP-PROMETHEE and cost benefit analysis: a case study. Journal of Marine Engineering & Technology, 20(5), 312–323. https://doi.org/10.1080/20464177.2019.1572705
6. Lazakis, I., Turan, O., Alkaner, S., & Ölçer, A. I. (2009). Effective ship maintenance strategy using a risk and criticality-based approach. Proceedings of 13th Congress of Intl. Maritime Assoc. Of Mediterranean Sea. https://pure.strath.ac.uk/portal/files/39330169/Lazakis_etal_IMAM2009_ship_maintenance_strategy_using_a_risk_and_criticality.pdf
7. Jiang, A., Dong, N., Tam, K. L., & Lyu, C. (2018). Development and Optimization of a Condition-Based Maintenance Policy with Sustainability Requirements for Production System. Mathematical Problems in Engineering, 2018, 1–19. https://doi.org/10.1155/2018/4187575
8. Coraddu, A., Oneto, L., Ghio, A., Savio, S., Anguita, D., & Figari, M. (2014). Machine learning approaches for improving condition-based maintenance of naval propulsion plants. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part M: Journal of Engineering for the Maritime Environment, 230(1), 136–153. https://doi.org/10.1177/1475090214540874
9. Chen, Y., Gong, W., Xu, D., & Kang, R. (2018). Imperfect Maintenance Policy Considering Positive and Negative Effects for Deteriorating Systems With Variation of Operating Conditions. IEEE Transactions on Automation Science and Engineering, 15, 872-878. https://doi.org/10.1109/TASE.2017.2675405
10. Сучасні технології і методи моделювання інформаційних процесів в галузі водного транспорту з оглядом на морську безпеку : монографія / А.І. Головань, Є.В. Калініченко, І.П. Гончарук, та ін. – Одеса : НУ «ОМА», 2023. – 244 с. ISBN 978-617-7857-26-5
11. Головань, А. (2023). Формування цифрових стратегій для вирішення задач підвищення ефективності систем технічного обслуговування вантажних суден. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (46), 149–158. https://doi.org/10.31498/2225-6733.46.2023.288184
Опубліковано
2024-04-30
Як цитувати
Golovan A. Дослідження процесів адаптивізації системи технічного обслуговування за результатами зміни стану суднових технічних засобів / A. Golovan // Системи управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць. – Полтава: ПНТУ, 2024. – Т. 2 (76). – С. 18-23. – doi:https://doi.org/10.26906/SUNZ.2024.2.018.
Розділ
Автомобільний, річковий, морський та авіаційний транспорт
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.