МОДЕЛЮВАННЯ ЯКОСТІ ОБСЛУГОВУВАННЯ В АВТОМОБІЛЬНІЙ МЕРЕЖІ ITS

Автор(и)

  • Denys Polozhyi
  • Oleksandr Oriekhov

DOI:

https://doi.org/10.26906/SUNZ.2024.1.152

Ключові слова:

інтелектуальна транспортна система, автомобільна мережа, аналітична модель, IEEE 80211 bd, якість, виділений зв'язок, обслуговування мережі

Анотація

Розглянуто якість передачі повідомлень у бездротовій автомобільної мережі, як ключового компонента надійності інтелектуальних транспортних систем (ITS)з акцентом на технології зв’язку між об’єктами автомобільної мережі VANET. Аналіз результатів попередніх досліджень якості зв’язку за стандартом IEEE 802.11р виявили його нездатність підтримувати обслуговування сучасних автомобільних програм. Досліджено особливості передачі даних в мережі за стандартом IEEE 802.11bd, який рекомендовано у останньому звіті європейської CCAM платформи [1] для обміну повідомленнями «транспортний засіб - транспортний засіб» і «транспортний засіб - інфраструктура». Проведено аналітичне моделювання якості обслуговування мережі за стандартом IEEE 802.11bd з використанням марківських ланцюгів. Результати моделювання підтвердили гіпотезу, що протокол передачі повідомлень за стандартом IEEE 802.11bd забезпечує високу якість зв’язку в мережі VANET.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Final report of the Single Platform for Open Road Testing and Pre-deployment of Cooperative, Connected and Automated and Autonomous Mobility Platform (CCAM platform). URL: https://transport.ec.europa.eu/document/download/15d0f5a7-73cd48f0-83d3-1c7a160d5854_en?filename=Final%20Report-CCAM%20Platform.pdf

Положий Д. С., Орєхов О. О. Інтелектуальні системи автомобільної безпеки на основі хмарних архітектур // Системи управління, навігації та зв'язку. 2023. № 4. С. 91-95

Борисова Л. В., Закора О. В., Фещенко А. Б. Розробка імовірнісної моделі елементарного фрагмента відомчої інформаційно-телекомунікаційної мережі // Проблеми надзвичайних ситуацій, 2020. № 1. С. 34-43

Yuan Yao, Yujlao Hu, Gang Yang, Xingshe Xhou. On MAC Access Delay Distribution for IEEE 802.11p Broadcast in Vehicular Networks [2019]. DOI: 10.1109/ACCESS.2019.2946989

Song C., Performance analysis of the ieee 802.11p multichannel mac protocol in vehicular ad hoc networks, Sensors 17 (12) [2017] 2890.

Jose R. Gallardo, DimitriosMakrakis, Hussein T.Mouftah. Mathematical Analysis of EDCA’s Performance on the Control Channel of an IEEE 802.11pWAVE Vehicular Network [2017]

Study on Enhancement of 3GPP Support for 5G V2X Services (v16.2.0 Release 16) [2018].

802.11bd-2022 - IEEE Standard for Information Technology--Telecommunications and Information Exchange between Systems Local and Metropolitan Area Networks--Specific Requirements Part 11: Wireless LAN Medium Access Control (MAC) and Physical Layer (PHY) Specifications Amendment 5: Enhancements for Next Generation V2X

Yacheur B. Y., Ahmed T., Mosbah M., "Implementation and assessment of IEEE 802.11 BD for improved road safety", Proc. IEEE 18th Annu. Consum. Commun. Netw. Conf. (CCNC), pp. 1-6, Jan. 2021.

Gaurang Naik; Biplav Choudhury; Jung-Min Park. IEEE 802.11bd & 5G NR V2X: Evolution of Radio Access Technologies for V2X Communications [2019] DOI: 10.1109/ACCESS.2019.2919489

IEEE Trial-Use Standard for Wireless Access in Vehicular Environments (WAVE)—Multi-channel Operation.

Литвинов А.Л. Розробка та дослідження ймовірнісних моделей оцінювання якості інформаційно-управляючих систем // Комунальне господарство міст, т, 2016, вип.. 126. С. 22-27

Downloads

Опубліковано

2024-02-09

Номер

Розділ

Інформаційні технології