МЕТОД ОЦІНЮВАННЯ СТРУКТУРНОЇ СТІЙКОСТІ СИСТЕМИ «БУКСИРУВАЛЬНИК – СЕЙСМІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ» ПРИ МАНЕВРУВАННІ
DOI:
https://doi.org/10.26906/SUNZ.2023.4.018Ключові слова:
буксирувальна операція, морський транспорт, навігація, ризик, сейсмічне обладнанняАнотація
Актуальність. Буксирування будь-якого об’єкта в морі є окремим випадком судноводіння та потребує максимального рівня безпеки. Для вирішення цього актуального завдання необхідно вдосконалення відомих та розробки нових методів проведення морських буксирувальних операцій, які пов'язані з масовою доставкою до місця розвідувальних робіт постачання та обладнання на спеціалізованих плавучих спорудах, що мають ознаки «маломорехідних» об'єктів. Мета статті: удосконалити метод оцінювання структурної стійкості системи «буксирувальник – сейсмічне обладнання» при маневруванні. Результати дослідження. В статті розроблено метод оцінювання структурної стійкості системи «буксирувальник – сейсмічне обладнання» при маневруванні, що забезпечує безпечне буксирування сейсмічного обладнання в будь-який момент часу. Особливість методу полягає в тому, що ймовірність стійкості структури в межах розширених припущень визначена за допомогою теореми Боголюбова та індикаторної функції, що дозволяє визначити потенційні небезпеки, ризики та розміри ймовірної шкоди людині, буксирувальнику, сейсмічному обладнанню або навколишньому середовищу від змін структури організаційнотехнічної системи буксирування сейсмічного обладнання, а також визначити події, при яких порушується структурна стійкість та експлуатаційний стан складу суден буксирувальника та сейсмічного обладнання, які не відповідають умові навігаційної безпеки.Завантаження
Посилання
Технологія видобування нафти / В. М. Орловський, В. С. Білецький, В. Г. Вітрик, В. І. Сіренко. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, НТУ «ХПІ», ТОВ НТП, «Бурова техніка», Львів, «Новий Світ – 2000», 2022. 308 с., available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/fa0fd3ad-889a-46da-8e88-92f0ba6cd049/content
Polydorides N., Storteig E., Lionheart W. Forward and inverse problems in towed cable hydrodynamics. Ocean Engineering. 2008. Vol. 35, No 14–15. P. 1429–1438, DOI: 10.1016/j.oceaneng.2008.07.001, available at: https://www.researchgate.net/publication/222516613_Forward_and_inverse_problems_in_towed_cable_hydrodynamics
Ткаченко І. О. Ризики у транспортних процесах : навч. посібник / І. О. Ткаченко. –Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 114 с.
Голиков В. А., Мальцев А. С. Концепция создания системы гарантированной безопасности управления морскими подвижными объектами. Судовождение : cб. научн. трудов ОНМА. 2007. Вып. 13. C. 58– 74, available at: http://old.onma.edu.ua/index.php?nauka-sv_ua
Priyadarshini D., Muhammad J., Mauerman L. Utilizing Skills to Improve Behavior Based Safety. PSJ, 2020. P. 48–52, available at: https://www.researchgate.net/publication/344619575_Utilizing_Skills_to_Improve_Behavior_Based_Safety
Вагущенко Л. Л., Вагущенко А. Л. Поддержка решений по расхождению с судами. Одесса : Феникс, 2010. 229 с., available at: http://www.eurostarltd.net/prog/vagushchenko_rashozhdenie_sudami.htm
Мальцев А. С. Интеллектуальные гибридные системы поддержки принятия решений при расхождении судов. Судовождение : сб. научн. трудов ОНМА, 2006. Вып. 11. C. 74–86.
Нечаев Ю. И., Сизов В. Г. Принятие решений в условиях неопределенности в задачах безопасности мореплавания. Судовождение : сб. научн. трудов ОНМА, 2006. Вып. 11. C. 91–107.
Піпченко О. Д. Розвиток теорії та практики управління ризиками при вирішенні комплексних навігаційних задач : дис. … д-ра техн. наук : 05.22.13. Одеса, 2021.
Пипченко А. Д. Определение дистанции опасного сближения при расхождении маневром собственного судна. Вестник Одесского национального морского университета, 2017. Вып. 2(51). C. 156–164, available at: http://visnyk.onmu.odessa.ua/index.php/1/issue/view/53
An M., Wang J., Ruxton T. The development of fuzzy linguistic risk level for analysis of offshore engineering products using approximate reasoning approach. Proceedings of OMAE 2000, the 19th International Conference of offshore mechanics and Arctic Engineering. New Orleans, USA, 2000. P. 321–329.
Fossen T. I. A Nonlinear Unified State-Space Model for Ship Maneuvering and Control in a Seaway. Norwegian University of Science and Technology, 2005. 28 p.