МОДЕЛЮВАННЯ НАДІЙНОСТІ ТРАНСПОРТУ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЯК СИСТЕМИ МАСОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ З ПРІОРИТЕТАМИ

  • M. Katsman
  • V. Matsyuk
  • V. Myronenko
Ключові слова: транспортна система, агентне моделювання, імітаційне моделювання, системи масового обслуговування, абсолютний пріоритет, інтенсивності обслуговування і надходження, імовірності обслуговування і виштовхування, імовірність обслуговування вимог

Анотація

В статті представлено імітаційну модель системи масового обслуговування з чергою і відносним пріоритетом, яка може використовуватися для управління надійністю транспортних систем в умовах ресурсних обмежень. Розроблена імітаційна модель поєднує агентний та дискретно-подієвий принципи симуляції і дозволяє вивчати системи масового обслуговування в частині встановлення закономірностей: імовірностей (обслуговування, відмови, виштовхування), затримок часу (перебуванням у черзі, під обслуговуванням), розмірів черги, порядку формування черги при надходження вимог різного пріоритету. В результаті досліджень отримані залежності: імовірністі обслуговування вимог вищого пріоритету залежно від інтенсивностей їхнього надходження та обслуговування; імовірністі обслуговування вимог нижчого пріоритету залежно від інтенсивності обслуговування та обслуговування вимог вищого пріоритету; імовірністі «виштовхування» зі СМО вимог нижчого пріоритету вимогами вищого пріоритету залежно від інтенсивностей обслуговування та надходження вимог високого пріоритету.

Завантаження

Дані про завантаження поки що недоступні.

Посилання

1. I. Makushenko, I. Usar, H. Livinska, and M. Sharapov, “Optimal threshold strategies for retrial systems with queue,” J. Comput. Appl. Math., vol. 427, p. 115136, Aug. 2023, doi: 10.1016/J.CAM.2023.115136.
2. A. Aghsami, S. R. Abazari, A. Bakhshi, M. A. Yazdani, S. Jolai, and F. Jolai, “A meta-heuristic optimization for a novel mathematical model for minimizing costs and maximizing donor satisfaction in blood supply chains with finite capacity queueing systems,” Healthc. Anal., vol. 3, p. 100136, Nov. 2023, doi: 10.1016/J.HEALTH.2023.100136.
3. H. Jahani, A. E. Chaleshtori, S. M. S. Khaksar, A. Aghaie, and J. B. Sheu, “COVID-19 vaccine distribution planning using a congested queuing system—A real case from Australia,” Transp. Res. Part E Logist. Transp. Rev., vol. 163, p. 102749, Jul. 2022, doi: 10.1016/J.TRE.2022.102749.
4. A. Mazaraki, V. Matsiuk, N. Ilchenko, O. Kavun-Moshkovska, and T. Grygorenko, “Development of a multimodal (railroadwater) chain of grain supply by the agent-based simulation method,” Eastern-European J. Enterp. Technol., vol. 6, no. 3 (108), pp. 14–22, Dec. 2020, doi: 10.15587/1729-4061.2020.220214.
5. K. Abdulaziz Alnowibet, A. Khireldin, M. Abdelawwad, and A. Wagdy Mohamed, “Airport terminal building capacity evaluation using queuing system,” Alexandria Eng. J., vol. 61, no. 12, pp. 10109–10118, Dec. 2022, doi:10.1016/J.AEJ.2022.03.055.
6. “Вычислительные системы с очередями — Леонард Клейнрок.” https://www.livelib.ru/book/1001277388-vychislitelnyesistemy-s-ocheredyami-leonard-klejnrok (accessed Mar. 03, 2023).
7. D. P. Bertsekas and R. G. Gallager, “Сети передачи данных,” p. 486, 1986, Accessed: Mar. 03, 2023. [Online]. Available:http://libarch.nmu.org.ua/handle/GenofondUA/60656.
8. “Управление моделью системы массового обслуживания с использованием динамических приоритетов - CORE Reader.” https://core.ac.uk/reader/80134930 (accessed Mar. 15, 2023).
9. V. Matsiuk, N. Ilchenko, O. Pryimuk, D. Kochubei, and A. Prokhorchenko, “Risk assessment of transport processes by agentbased simulation,” AIP Conf. Proc., vol. 2557, no. 1, p. 080003, Oct. 2022, doi: 10.1063/5.0105913.
10. V. Matsiuk, O. Galan, A. Prokhorchenko, and V. Tverdomed, “An Agent-Based Simulation for Optimizing the Parameters of a Railway Transport System.”
11. M. D. Katsman, V. K. Myronenko, V. I. Matsiuk, and P. V. Lapin, “Approach to determining the parameters of physical security units for a critical infrastructure facility,” Reliab. Theory Appl., vol. 16, no. 1, pp. 71–80, 2021, doi: 10.24412/1932-2321-2021-161-71-80.
12. M. D. Katsman, V. K. Myronenko, and V. I. Matsiuk, “Mathematical models of ecologically hazardous rail traffic accidents,” Reliab. Theory Appl., vol. 10, no. 1 (36), 2015, Accessed: Nov. 14, 2020. [Online]. Available:https://cyberleninka.ru/article/n/mathematical-models-of-ecologically-hazardous-rail-traffic-accidents.
Опубліковано
2023-09-15
Як цитувати
Katsman M. Моделювання надійності транспорту в екстремальних умовах функціонування як системи масового обслуговування з пріоритетами / M. Katsman, V. Matsyuk, V. Myronenko // Системи управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць. – Полтава: ПНТУ, 2023. – Т. 3 (73). – С. 10-17. – doi:https://doi.org/10.26906/SUNZ.2023.3.010.
Розділ
Автомобільний, річковий, морський та авіаційний транспорт