ІНТЕРАКТИВНЕ МИСТЕЦТВО: МУЛЬТИСЦЕНАРНІ AR-ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДСТАВІ АНАЛІЗУ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ

  • Yelyzaveta Malovichko
  • Vyacheslav Kharchenko
Ключові слова: оповнена реальність, мистецтво, сценарії, емоційний стан, абстрактні картини, технології

Анотація

Мотивація. Розвиток технологій доповненої реальності (AR) створює нові можливості для мистецтва, які можуть змінити сприйняття та взаємодію глядачів. Це стає актуальним у сучасному світі, де цифрові технології стають все більш поширеними та доступними. Інтерактивне мистецтво є важливим та перспективним напрямком сучасності, оскільки дозволяє глядачам стати активними учасниками творчого процесу. У кількості інтерактивних мистецьких виставок значною мірою переважають картини, які мають абстрактний характер. Проблематика полягає в тому, як допомогти створити мистецтво, яке здатне змінювати образи та адаптуватись до емоційного стану користувача, створюючи більш особистісні зв'язки між мистецтвом та глядачем, а також залучаючи широку аудиторію. Результати дослідження можуть стати корисними для художників, які створюють інтерактивні виставки, а також для дослідників, які цікавляться взаємодією людини та мистецтва. Метою дослідження є створення та аналіз сценаріїв взаємодії глядачів з абстрактними картинами за допомогою доповненої реальності на підставі аналізу емоційного стану людини, а також дослідження того, які елементи картини сприймаються глядачами як найбільш важливі. Етапи дослідження. В статті аналізуються різні сценарії взаємодії глядачів з картинами, пропонуються методи для визначення емоційного стану людини, аналізу отриманих даних та висновки. Висновки. В статті представлено та досліджено сценарії з використанням доповненої реальності AR на підставі аналізу емоційного стану людини. Обговорено оптимальні методи визначення емоційного стану людини. Проведено дослідження серед учасників та представлено узагальнені оцінки по обраним критеріям. Структура застосунку складається з фреймворку Vue.js та бібліотеки MindAR. Серверна частина написана на Node.js, в якості бази даних обрано об'єктно-реляційну систему PostgreSQL. Напрям подальших досліджень. Майбутні кроки можуть бути присвячено аналізу та збору даних, що допоможе розробникам створити більш ефективні сценарії, які будуть здатні викликати очікувані емоційні реакції у глядачів в інтерактивному мистецтві.

Завантаження

Дані про завантаження поки що недоступні.

Посилання

1. Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance (Arts Future Book) Paperback [Text] // Nathaniel Stern. –2013.
2. Experiencing affective interactive art [Text] / Leticia S.S. Bialoskorski, Joyce Westerink Philips, Egon L.// van den Broek Utrecht University. - 2010 International Journal of Arts and Technology 3(4). DOI:10.1504/IJART.2010.035826
3. Aesthetic Experience and Creativity in Interactive Art // Esma Betul Savas. -2021 .Art & Perception 9(2):167-198. DOI:10.1163/22134913-bja10024
4. A Study of Multi-Sensory Experience and Color Recognition in Visual Arts Appreciation of People // Jun Dong Cho. – 2021. Electronics 10(4):470. DOI:10.3390/electronics10040470
5. Interactive Abstract Painting by Augmented Reality: Scenarios and Architecture Solutions/ Yaroslav Bershadskiy, Ilona Zaika, Vyacheslav Kharchenko, Olena Golembovska .-2019 [Electronic resource]. – Available at: https://ceur-ws.org/Vol-2533/paper29.pdf
6. Augmented Reality for the Abstract Paintings: Application Scenarios, Semantic Similarity Analysis and Case Study / Mariia Danova, Igor Shostak, Olena Feoktystova, Vladyslav Plietnov, Vyacheslav Kharchenko, Olena Golembovska // 2019 10th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS) . DOI: 10.1109/IDAACS.2019.8924411
7. Moodnotes - Mood Tracker. -2015-2021, [Electronic resource]. – Available at: https://overlyapp.com/blog/augmentedreality-art-opportunities-and-examples-for-artists-and-creatives/https://apps.apple.com/us/app/moodnotes%20-%D1%89%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%8E/id1019230398?l=uk - 23.03.2023
8. EmoVoice [Electronic resource]. – Available at: https://github.com/hcmlab/emovoice - 23.03.2023
9. Affectiva a smart eye company [Electronic resource]. – Available at: https://www.affectiva.com/ - 23.03.2023
10. Replica. The AI companion who cares. Always here to listen and talk. Always on your side [Electronic resource]. – Available at: https://replika.com/ 24.03.2023
11. Augmented reality art: opportunities and examples for artists and creatives//Ainars Klavins . -2022, [Electronic resource]. – Available at: https://overlyapp.com/blog/augmented-reality-art-opportunities-and-examples-for-artists-and-creatives/ - 25.03.2023
12. Augmented reality in art: The rising trend. -2022, [Electronic resource]. – Available at: https://www.ienhance.co/insights/augmented-reality-in-art -27.03.2023
13. Офіційний сайт Lüscher Diagnostics [Electronic resource]. – Available at: https://de.luscher-color.com/ -28.03.2023
14. Шкала депресії Бека [Electronic resource]. – Available at: https://cbt-therapist.net/BDI -28.03.2023
15. Шкала Гамільтона для оцінки тривоги (HAM-A) [Electronic resource]. – Available at: https://www.darnitsa.ua/ptsr/shkalagamiltona-dlya-otsinki-trivogi-ham-a -29.03.2023
16. Augmented Dreams / Samantha Culp // the article appears in the January. -2021 issue, pp. 40– 47. [Electronic resource]. – Available at: https://www.artnews.com/art-in-america/features/augmented-reality-art-1234581120/ -1.04.2023.
17. Van Krevelen, D., and Poelman, R., / A survey of augmented reality technologies, applica- tions and limitations [Text] // International Journal of VirtualReality. -vol. 9 (2). -pp. 1. -2010.
Опубліковано
2023-06-09
Як цитувати
Malovichko Yelyzaveta Інтерактивне мистецтво: мультисценарні ar-технології на підставі аналізу емоційного стану / Yelyzaveta Malovichko, Vyacheslav Kharchenko // Системи управління, навігації та зв’язку. Збірник наукових праць. – Полтава: ПНТУ, 2023. – Т. 2 (72). – С. 125-130. – doi:https://doi.org/10.26906/SUNZ.2023.2.125.
Розділ
Інформаційні технології