Креативна індустрія міст та регіонів: основні риси

Ключові слова: креативні індустрії, інтелект, креативність, інновації, регіональна економіка, цифрова економіка

Анотація

У статті акцентується увага на необхідності розвитку креативних індустрій міст і регіонів як стимулу для збільшення економічного потенціалу територій і розширення асортименту товарів і послуг, вироблених на територіях, а також трансляції місцевої ідентичності територій в глобальний світ. Було зроблено висновок, що основною характеристикою креативних індустрій є наявність джерела індивідуальної творчості, навичок і талантів, що володіють потенціалом для створення робочих місць і добробуту за рахунок виробництва та експлуатації інтелектуальної власності. Був виділений ряд позитивних ефектів розвитку креативних індустрій (економічних, соціальних, культурних, інноваційних), що дозволяє гнучко вписуватися в нову економічну реальність і сприяє впровадженню механізмів створення творчого потенціалу міст і регіонів. Безсумнівно, сьогодні креативність стає рушійною силою економічного зростання та інновацій в постіндустріальній економіці, особливо важливою для досягнення стратегічних цілей несировинної орієнтації економіки Росії. Таким чином, С.Новікова приходить до висновку, що креативна економіка – це сучасна прогресивна форма соціально-економічного розвитку, заснована на інтелектуальному і творчому домінуванні праці і капіталу.. Економіка і суспільство зараз переживають активний процес цифрової трансформації, який значно трансформує економічну реальність, доповнюючи її потенціалом штучного інтелекту, робототехніки, віртуальної реальності, високорозвиненими компетенціями, технологіями творчого мислення. Ми вважаємо, що в сучасних умовах особливої актуальності набувають дослідження, спрямовані на створення і впровадження стимулюючих умов і факторів виробництва для розвитку креативних індустрій, що надають потужний імпульс економічному прогресу. Звернемося до методології вивчення основних особливостей креативних індустрій в економіці. У ряді наукових публікацій креативні індустрії називаються" когнітивними", які виступають в якості основного впливового чинника в розвитку економіки знань. Безсумнівно, збільшення обсягу знань є основним джерелом підвищення добробуту людини. Дж. За словами Мокіра, який аналізує історію творчої діяльності людини, збільшення обсягу знань є результатом наполегливого прагнення людей до винахідництва та інновацій, навіть за відсутності інституційних стимулів. Структурні та цінові зміни на ринках факторів виробництва змінили стимули до отримання нових знань про засоби виробництва.

Дані про авторів

Aytan Asker Abasova, Азербайджанський університет архітектури та будівництва

кандидат технічних наук, доцент

Kamala Mehdi Mamedova, Азербайджанський університет архітектури та будівництва

доктор філософії з економіки, доцент

Lala Aziz Alekperova, Азербайджанський університет архітектури та будівництва

старший викладач

Посилання

1. Aytan Asker Abasova (2023) Creative industry of cities and regijns:main features. Economics of the transport complex, vol. 42, pp. 143–152.
2. Aytan Asker Abasova, Lala Aziz Alekperova (2023) Сlassification of costs and methods of their management in the system of strategic control. Economy and region, no. 1 (88), pp. 152–159,
3. Aytan Asker Abasova, Kamala Mehdi Mamedova (2022) Analysis of the development of innovative systems in the liberated territories of Azerbaijan. Kharkiv International Scientific Conference international scientific conference international scientific conference.
4. Mammadova K. M. (2022) Strategic management and leadership. Baku: Publishing Polygraph center, 225 p.
5. Florida R. (2008) Hansı şəhəriniz var? Yaradıcı iqtisadiyyat həyatınızın harada yaşayacağınıza dair ən vacib qərarı necə verir. Basic Books.
6. Kate Oakley və Jonathan Uord (2018) Yaradıcı iqtisadiyyat, kritik perspektivlər, mədəni meyllər, no. 27(5), pp. 311–312.
7. Simon Morton (2018) Xəyali Yaradıcı iqtisadiyyata töhfələr: universitetlər və yaradıcı sektor, mədəni meyllər, no. 27(5), pp. 327–338.
8. Brigak O. V., Romanets I. I. (2020) Rəqəmsallaşma şəraitində iqtisadi sistemlərin inkişafının yeni paradiqması. "Kubstu-nun Elmi əsərləri" elektron şəbəkə politematik jurnalı. No. 1. Pp. 55–63.
9. Brigak O. V., Romanets I. I. (2020) Yeni iqtisadi reallığın müasir tendensiyaları: yaradıcılıq, rəqəmsallaşma, hədəfləmə. büdcə təşkilatlarında mühasibat və vergi. No. 10. Pp. 5–13.
10. Mokyr Joel (June, 2007) Knowledge, Enlightenment, and the Industrial Revolution: Reflections on The Gifts of Athena. History of Science, vol. 45, no. 2, pp. 185–196. Müasir şəhərlər və regionun mərkəz nöqtələri sosial-iqtisadi inkişafın əsas problemlərin konsentrasiyası kimi.
Опубліковано
2024-06-07
Як цитувати
Asker Abasova Aytan Креативна індустрія міст та регіонів: основні риси / Aytan Asker Abasova, Kamala Mehdi Mamedova, Lala Aziz Alekperova // Науковий журнал «Економіка і регіон». – Полтава: ПНТУ, 2024. – Т. (2 (93). – С. 31-35. – doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2024.2(93).3383.
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ І РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА