Особливості розробки туристичного продукту з берегового екскурсійного обслуговування пасажирів круїзних суден

Ключові слова: круїзний туризм, туристичний продукт, туроператор, круїзна лінія, берегові екскурсії

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей розробки туристичного продукту з берегового екскурсійного обслуговування пасажирів круїзних суден. Зазначено, що станнім часом спостерігається збільшення інтересу до круїзних подорожей, що робить цей сегмент туристичного ринку особливо значущим. Розглянуто вплив пандемії COVID-19 на круїзну індустрію. Виявлено, що спостерігається стрімке відродження галузі в світи, тобто сьогодні дослідження розробки туристичного продукту з берегового обслуговування пасажирів круїзних суден в портах заходу є актуальним. Зазначається, що круїзний туризм стає все більш популярним, тому вивчення особливостей розробки та покращення туристичного продукту може сприяти його подальшому розвитку. Проаналізовано основні підходи науковців та законодавців до визначення терміну «туристичний продукт» та «туристичний продукт з берегового обслуговування пасажирів круїзних суден». Визначено фактори ефективності розробки нових туристичних продуктів, а також виявлені можливі причини невдач при розробці та впровадженні на ринок нових туристичних продуктів. В статті надається процес розробки нового туристичного продукту, який складається з таких основних етапів: аналіз ринку туристичних послуг, а також основних постачальників на ньому; генерування ідеї; розробка концепції туристичного продукту; формування туристичного продукту; формування пропозиції з туристичного продукту для круїзної компанії. При розробці туристичного продукту також важливо враховувати наявність туристично-рекреаційних ресурсів в певному регіоні, адже здебільшого саме вони визначають споживчий вибір туристів та формують мету подорожі. Узагальнено вимоги круїзних компаній до туристичного продукту з берегового обслуговування пасажирів, такі як безпека, комфортність, ергономічність, категоріальна відповідність, достатність послуги. Зазначено, що туристичні оператори несуть відповідальність за якість туристичного продукту, для цього вони обирають собі надійних партнерів, які допомагають робити туристичний продукт кращим, ніж у конкурентів. Зазначаються основні етапи процесу вибору круїзною компанією туроператора в порту (портах) заходу. Цей підхід до вибору партнерів свідчить про важливість тісної співпраці між круїзними компаніями та туроператорами у досягненні високого стандарту обслуговування та конкурентоспроможності на ринку круїзного туризму.

Дані про автора

Natalia Remzina, Одеський національний морський університет

кандидат економічних наук, старший викладач кафедри підприємництва та туризма

Посилання

1. Thanasis Karlis, Dionysios Polemis (2018) Cruise homeport competition in the Mediterranean. Tourism Management, vol. 68, pp. 168–176. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0261517718300499 (accessed November 15, 2023).
2. Cruise Market Watch 2021. Worldwide Cruise Line Market Share Available at: https://cruisemarketwatch.com/market-share/ (accessed November 15, 2023).
3. Silvanska H. N., Karp H. V (2023) Metodyka orhanizatsii rehuliarnoho kruiznoho marshrutu [Methodology for organising a regular cruise route]. Scientific Notes of Vernadsky Kyiv Polytechnic National University. Series: Technical sciences, vol. 34 (73), no. 1, pp. 295–305.
4. Medcruise statistic report-2022. Available at: https://www.medcruise.com/news/3d-flip-book/medcruise-statistic-report-2022 (accessed November 15, 2023).
5. Whyte L. J, Packer J., Ballantyne R. (2018) Cruise destination attributes: measuring the relative importance of the onboard and onshore aspects of cruising. Tourism Recreation Research, no. 43 (4), pp. 470–482.
6. Lopes M. J. & Dredge D. (2018) Cruise tourism shore excursions: Value for destinations? Tourism Planning & Development, no. 15(6), pp. 633–652.
7. Xiaodong Sun, Robert Kwortnik, Meihua Xu, Yui-yip Lau, Rongxin Ni (2021) Shore excursions of cruise destinations: Product categories, resource allocation, and regional differentiation. Journal of Destination Marketing & Management, vol. 22, 12 р.
8. Papathanassis A. & Beckmann I. (2020) Assessing the ‘poverty of cruise theory’ hypothesis. Annals of Tourism Research, no. 38(1), pp. 153–174.
9. Theo Notteboom, Athanasios Pallis and Jean-Paul Rodrigue (2022) Port Economics, Management and Policy, New York: Routledge, 690 p. Available at: https://porteconomicsmanagement.org/pemp/contents/ (accessed August 9, 2023).
10. Hirohito Ito, Shinya Hanaoka, Tomoya Kawasaki (2020) The cruise industry and the COVID-19 outbreak. Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, vol: 5. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590198220300476 (accessed September 4, 2023).
11. Zakon Ukrainy «Pro turyzm» [The Law of Ukraine «On Tourism»] No. 325/95-VR 15.09.1995. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text (accessed November 20, 2023).
12. Antonenko I. Ia., Melnyk I. L. (2016) Formuvannia innovatsiinoho produktu kruiznoho turyzmu: monohrafiia [Formation of an innovative cruise tour product: a monograph] Кyiv. 246 p.
13. Sahalova N. O. (2015) Kharakterystyka turystychnoho produktu yak spetsyfichnoho obiekty tsinoutvorennia [Characteristics of the tourism product as a specific object of pricing]. Investments: practice and experience, vol. 17, pp. 27–33.
14. Letunovskaya O., Lyuliev V. (2020) Marketynh u turyzmi : pidruchnyk [Marketing in tourism : a textbook]. Sumy: Sumy State University, 270 p.
15. Glubochenko K. O., Doroshenko O. M. (2021) Analiz suchasnoho stanu rynku ta perspektyvy turystychnykh posluh v Ukraini [Analysis of the current state of the market and prospects for tourism services in Ukraine]. Modern Economics, vol. 30, pp. 71–75.
Опубліковано
2023-12-12
Як цитувати
Remzina Natalia Особливості розробки туристичного продукту з берегового екскурсійного обслуговування пасажирів круїзних суден / Natalia Remzina // Науковий журнал «Економіка і регіон». – Полтава: ПНТУ, 2023. – Т. (4(91). – С. 172-177. – doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2023.4(91).3209.
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ