Перспективи впровадження інноваційних видів реклами в туризмі
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2023.4(91).3203Ключові слова:
реклама, інновації, соціальні мережі, контекстна реклама, таргетинг, тізерна реклама, ретаргетинг, відеомаркетинг, блогінг, брендингАнотація
Важливе місце у процесі виробництва туристичних послуг та в умовах конкуренції займає реклама. Вона сприяє підвищенню популярності фірми, збільшує число клієнтів, а також доходів фірми. В статті розкрито суть реклами, її функції, принципи здійснення. Наведено фактори, які впливають на рекламну діяльність туристичного підприємства. На рекламний ринок України негативно вплинули воєнні дії в Україні. Зокрема у 2022 році рекламний медіаринок впав на 63% порівняно з 2021 роком. Найбільше падіння відбулось у рекламі на телебаченні, у пресі. Водночас зростає роль інтернет реклами, питома вага якої становила 58,8% у 2022 році. Дедалі актуальнішими стають інноваційні види реклами, які мають креативний характер, зацікавлюють споживачів. Серед новітніх інновацій в рекламі, які можна використовувати у туристичному бізнесі, можна віднести технологію InDoor TV, інтерактивний стіл, технологія Ground FX, ТransLook (прозорий кіоск), технологія інтерактивної взаємодії Just Touch, проекційна реклама, реклама, що не зникає, QR-коди та інше. Проблемами впровадження інноваційних видів реклами є їх деколи висока вартість, неможливо точно спрогнозувати як вони вплинуть на споживачів. У статті розглянуто інструменти соціального маркетингу, які також стають надзвичайно популярними. Виділено переваги від їх впровадження для підприємств: широке та більш точне охоплення цільової аудиторії; підвищення впізнаваності бренду; швидкий зворотній зв’язок із клієнтами; підвищення лояльності потенційних покупців; менші витрати часу на створення та підтримку групи в соціальній мережі, оперативне інформування клієнтів про нові пропозиції; порівняно низька вартість просування; можна відстежувати відгуки; розмаїття форм подачі. Розкрито основні види реклами в соціальних мережах: контекстна, таргетингова, тізерна, ретаргетингова реклами, робота з блогерами. Встановлено, що найпопулярнішими соціальними мережами серед українців є Facebook, Instagram, YouTube, TikTok. Перешкодою впровадження інструментів соціального маркетингу є невміння персоналу їх використовувати, водночас вони дають хороший результат, сприяють збільшенню числа клієнтів, а також прибутків.
Посилання
The Law of Ukraine «On Advertising» of 03.07.1996 No. 271/96-VR. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/270/96-вр#Text
Lutsii O. P., Larina Ya. S., Zaburanna L. V. (2017) Reklamnyi menedzhment [Advertising management]: pidruchnyk. Kyiv.
Kozhukhivska R. B., Parubok N. V. (2017) Spetsyfika formuvannia reklamnoi diialnosti na rynku turystychnykh posluh za umov hlobalizatsii ekonomiky [The specifics of the formation of advertising activity in the market of tourist services under the conditions of economic globalization]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo - Uzhorod National University Herald. International Economic Relations And World Economy, vol. 16, pp. 140–144.
Zaburanna L. V., Sirenko K. V. (2012) Marketynhovi komunikatsii turystychnykh pidpryiemstv: suchasna teoriia i praktyka [Marketing communications of tourist enterprises: modern theory and practice]: monohrafiia. Кyiv: Lira-K.
All-Ukrainian advertising coalition. Available at: https://vrk.org.ua/research.html
Bodnaruk O. V. (2019) Vykorystannia innovatsiinykh marketynhovykh tekhnolohii v turystychnii industrii [Use of innovative marketing technologies in the tourism industry]. Visnyk Pryazovskoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky - Bulletin of the Azov State Technical University. Series: Economic Sciences, no. 37, pp. 97–104.
Niecheva N. (2020) Perspektyvni napriamky menedzhmentu reklamnoi diialnosti turystychnykh firm [Prospective directions of management of advertising activities of tourist companies]. Innovatsiinyi rozvytok ta bezpeka pidpryiemstv v umovakh neoindustrialnoho suspilstva - Innovative development and security of enterprises in the conditions of a neo-industrial society, pp. 146–148.
Yevtushenko O. V., Haponenko H. I., Shamara I. M. (2022) Suchasnyi stan ta perspektyvy vykorystannia innovatsiinykh marketynhovykh tekhnolohii u rozvytku kreatyvnykh industrii Ukrainy [The current state and prospects of using innovative marketing technologies in the development of creative industries of Ukraine].Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina - The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series «International Relations. Economics. Country Studies. Tourism», no. 15, pp. 93–101.
Donysche-Medyanik A., Klyap M. (2017). Introduction of innovations in the tourism industry: experience of Ukraine. Studia Universitatis «Vasile Goldis» Arad. Economics Series, vol. 27, pp. 15–28. Available at: https://intapi.sciendo.com/pdf/10.1515/sues-2017-0002
Alisher E. (2017) Innovative marketing strategy for tourism development. World Scientific News, no. 88(2), pp. 58–68.
Makrides A., Vrontis D., Christofi M. (2020). The Gold Rush of Digital Marketing: Assessing Prospects of Building Brand Awareness Overseas. Business Perspectives and Research, vol. 8. DOi: https://doi.org/10.1177/2278533719860016