Організація обслуговування людей з особливими потребами на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу
Анотація
У статті витлумачено поняття «інвалідність», «особа з інвалідністю», «сучасної індустрії гостинності», «готельно-ресторанний бізнес». На підставі аналізу вітчизняних наукових праць виокремлені: аналіз факторів; фактори взаємодії у формуванні системи інклюзивного сервісу на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу; вплив на характеристику підприємства готельно-ресторанного бізнесу; вплив на рівень та якість надання послуг з урахуванням клієнтів категорії людей з особливими потребами (спеціальне меню, технічні вимоги до вхідних частин приміщення, наявність кнопки викликів або швидкого реагування, доступний сервіс надання медичних, соціальних та психологічних послуг, які входять у спеціальний сервіс рівня надання послуг); рівня обслуговування незалежно від соціального статусу та особливостей потреб людини; організації іміджу у сфері обслуговування з урахування інклюзії особистості. Відокремлено дві групи факторів за наявність характеристики самого підприємства та наявність параметру послуг розміщення, що зумовило розробити авторську інтерпретацію системи інклюзивного сервісу на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу яка поділена на три основні етапи: перший – забезпечення універсального сервісу для людей з особливими потребами (інформаційна, медична, соціальна, психологічна, консультативна тощо); наступна (друга) – доступ до всіх приміщення закладу включаючи внутрішні обладнанні номери, зали, кімнати тощо; заключна (третя) – наявність спеціального трансферу та обладнаного місця паркування для людей з особливими потребами. Перспективи подальшого дослідження пов’язані з діагностикою та узагальненням отриманих результатів щодо розкриття значимості та актуальності наявних особливостей організації обслуговування людей з особливими потребами на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу.
Посилання
2. Hirniak L. I., Sopiha V. B. (2018). Formuvannia kulrury ta yakosti obsluhovuvannia u hotelno-restorannykh pidpryiemstvakh [Formation of culture and quality of service in hotel and restaurant enterprises]. Naukovii visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu – Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, no. (21), part 1. Uzhhorod: UzhNU, pp. 50–55.
3. Hozhenko O., Tymoshenko K. (2021) Orhanizatsiia hotelno-restorannoho biznesu [Organization of hotel and restaurant business]. Hotelno-restorannyi ta turystychnyi biznes: realii ta perspektyvy: tezy dopovidei VII Vseukrainskoi studenstkoi naukovo-praktycnoi konferentsii (Kiyv, March 18, 2021). Kyiv: KNTEU, 538 p. (in Ukrainian)
4. Zavalnuk V. V. (2016) Rozrobka metodyky proektuvannia marketynhovoi pidsystemy d systemi stratehichnoho upravlinnia innovatsiiamy [Development of the marketing subsystem design methodology in the system of strategic innovation management]. Prychornomorski ekonomichni studii – Black Sea Economic Studies, no. 7, рp. 112–116. (in Ukrainian)
5. Zakon Ukrainy «Pro osnovy sotsialnoi zakhuchenosti osib z invalidnistiu v Ukraini» № 875-XII 06.11.2022 [Law of Ukraine On the Basics of Social Protection of Persons with Disabilities in Ukraine No. 875-XII November 6, 2022]. Available at: http://surl.li/yima (accessed August 21, 2023).
6. Konventsia pro prava osib z invalidnistiu: document 995_g71, 19.06.2023 [Convention on the Rights of Persons with Disabilities: Document 995_g71, June 19, 2023]. Available at: http://surl.li/yima (accessed September 27, 2023).
7. Malska M. P. (2012) Hotelnyy biznes: teoriya ta praktyka. 2-he vyd. pererob. ta dop. [Hotel business: theory and practice. 2nd edition processing and additional]. Kyiv: Centr uzbovoi literatury, 472 p. (in Ukrainian)
8. Marshelenko M., Kropyva O. (2019) Osoblyvosti orhanizatsii posluh hostynnosti pry rozmichenni i obsluhovuvanni ludei z invalidnistiu [Peculiarities of the organization of hospitality services when accommodating and serving people with disabilities]. Innovatsiini tekhnolohii v hotelno-restorannomu biznesi: tezy dop. VIII Vseukrainskoi naukovo-prakrychnoi konferentsii (Kyiv, March 20, 2019). Kyiv: NUKHT, pp. 216–217. (in Ukrainian)
9. Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia pryntsypiv universalnoho dyzainu vid 06.08.2015 [Methodological recommendations for the implementation of the principles of universal design dated August 6, 2015]. Upravlinnia mistibuduvannia ta arkhitektury Dnipropetrovskoi obladministratsii. Dnipropetrovsk: Dniprop. obl. derzh. adm., 77 p. (in Ukrainian)
10. Postonov V. V., Lukianets A. V. (2020) Osoblyvosti formuvannia ta pidtrymka imidzhu pidpryiemstv hotelno-restorannoho biznesu [Peculiarities of image formation and maintenance of hotel and restaurant business enterprises]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and innovation, no. (14), pp. 63–67. (in Ukrainian)
11. Silchuk L. O. (2021) Suchasni tendentsii rozvytku obsluhovuvannia u hotelnomu hospodarstvi na prykladi hoteliv merezhi “Hyatt” [Modern trends in the development of service in the hotel industry on the example of hotels of the "Hyatt" chain]: "Bachelor's" qualifying work. Kyiv National Linguistic University. Kyiv. 86 p. (in Ukrainian)
12. Simakova O. O., Nikolaichuk O. A., Slantseva O. O., Popova S. Yu., Popova V. V. (2020) Problemy udoskonalennia orhanizatsii obsluhovuvannia na pidpryiemstvakh hotelno-restorannoho hospodarstva [Problems of improving service organization at hotel and restaurant enterprises]. Visnyk Khmelnytskoho nationalnoho uneversytetu - Bulletin of the Khmelnytskyi National University, vol. 1, no. 4, pp. 181–185.