Діджиталізація інвестиційних процесів: ризик-менеджмент та економічна безпека
Анотація
У статті розглядаються ризики та економічна безпека, пов'язані з діджиталізацією інвестиційних процесів, включаючи використання технологій блокчейн, інтелектуальних контрактів та робот-радників. Проведено дослідження основних понять та тенденцій, пов'язаних з діджиталізацією інвестиційних процесів, включаючи визначення діджиталізації та приклади застосування цих понять у реальному світі. Оцінено рівень та характеристика діджиталізації в інвестиційній сфері на сучасному етапі. На основі ідентифікації ризиків доведено, що основними є ризики кібербезпеки, ризики волатильності, ризики фінансових махінацій. Аналіз причин та наслідків широкого застосування цифрових технологій у сфері інвестицій дозволив виокремити загальні причини: ефективність та швидкість, доступність, автоматизація, можливість аналізу великого масиву даних. Серед головних наслідків діджиталізації виокремлено: збільшення обсягу торгівлі, зниження вартості інвестування, вплив на ринкову волатильність, демократизація інвестицій, розвиток фінтех стартапів, збільшення ризику фінансових махінацій. Проаналізовано вплив діджиталізації на інвестиційні процеси та надано тенденції, які призводять до трансформації інвестиційного ландшафту. Аналіз проведено за період 2000-2025 рр. Досліджено цифрові інструменти прийняття рішень щодо інвестування, сфера інвестицій та глобальні тренди. Доведено, що діджиталізація продовжить впливати на інвестиційні процеси. В сучасному періоді основними напрямами інвестицій є біотехнології, зелені технології, кібербезпека, криптовалютні активи та інтернет речей. Прогнозується стрімкий розвиток галузей, які тісно пов'язані з цифровими технологіями. Наступний період 2025-2030 може включати тенденції, пов'язані з розвитком квантових комп'ютерів, зростанням автономних транспортних засобів, розвитком метавсесвіту та продовженням інтеграції штучного інтелекту та машинного навчання в усі сфери життя. Ці нові технологічні напрями можуть привести до змін у цифрових інструментах прийняття рішень та забезпечити нові можливості для інвестування.
Посилання
2. Porter M.E. & Heppelmann J.E. (2014) November 2014 How smart, connected products are transforming competition. Harvard Business Review. P. 65–88.
3. Setiawan I., Kartajaya H. & Kotler P. (2016) Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley.
4. Lund S., Manyika J., Woetzel J., Barriball E. & Krishnan M. (2020) Risk, resilience, and rebalancing in global value chains.
5. Luo Y. (2022) A general framework of digitization risks in international business. Journal of international business studies, No. 53(2), p. 344–361.
6. Schwab K. (2017) The fourth industrial revolution. Currency.
7. Tropmann-Frick M. (2023) The Analysis of Reliability and Objectivity of Information That Can Be Found on the Internet. Information Modelling and Knowledge Bases XXXIV, Vol. 364, p. 183.
8. Negroponte N., Flusser V., Gouveia T., Wright A., Tapia A., Chambel M.I., ... & Gilieson K. (1995) Being Digital Nicholas Negroponte. p. 4.
9. Solis B. (2015) X: The experience when business meets design. John Wiley & Sons.
10. Jenkins H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press. Social Science Computer Review, No. 26(2), pp. 252–254. DOI: https://doi.org/10.1177/0894439307306088
11. Castells M. & Blackwell C. (1998) The information age: economy, society and culture. Volume 1. The rise of the network society. Environment and Planning B: Planning and Design. No. 25, p. 631–636.
12. Kalinin O., Gonchar V. (2022) Management of Investment Security of Enterprises in the Context of Digitalization and Transformation. Management: challenges in global world: monograph / Edited by Mykhailo Sahaidak and Tetiana Sobolieva. Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman. P. 43–67.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.