Особливості становлення концепції ресторану формату «Fast casual».

  • Valentyna Postova Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету https://orcid.org/0000-0002-0056-5648
Ключові слова: ресторанний бізнес, нові формати, концептуальні ресторани, «Fast food», «Fast casual»

Анотація

У статті проведено дослідження адаптації до сучасного ринку ресторанів швидкого обслуговування, зокрема формату «Fast casual». Було встановлено, що новий формат є чимось суміжним між усталеними та звичними форматами. Так як заклади швидкого харчування поділяють на три основних: «Fast food», «Casual dining», «Fine dining», то було визначено, що досліджуваний формат є чимось середнім між фаст-фудом і рестораном середнього цінового сегменту. Також було проаналізовано та визначено основні відмінності «Fast casual» закладу від формату «Fast food»: стильніший інтер'єр, багаторазовий посуд, різноманітне меню, свіжі продукти. Саме тому також досліджуваний формат має і схожі з фаст-фудом риси, такі як: невелика площа приміщення для надання послуг, відсутність офіціантів, лише бармен на видачі страв, а також швидке обслуговування.

Дані про автора

Valentyna Postova, Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету

Кандидат економічних наук, доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи

Посилання

1. Гадецька З.М. Сучасні мультимедійні засоби просування готельно-ресторанних та туристичних послуг. Молодий вчений. 2015. № 2 (6). С. 41–44.
2. Завальнюк В.В. Методика проектування підсистеми інформаційного забезпечення стратегічного управління інноваційною діяльністю підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. № 8(1). С. 82–85.
3. Завальнюк В.В. Принципи управління інноваційною діяльністю. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2013. № 5 (1). С. 182–185.
4. Онуфрієвич Д.Р., Куклін О.В. Інтернет-комунікації як засіб підвищення рівня лояльності споживачів на ринку ресторанних послуг. Наукові розробки молоді на сучасному етапі. Київ : КНУТД, 2016. С. 126–131.
5. Левицька І.В., Постова В.В. Основні поняття та значення підвищення економічної ефективності інноваційної діяльності підприємств машинобудування. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2016. № 4 (04)-1. С. 103–108.
6. Рудь Н.Т. Нові методичні підходи до аналізу інноваційного потенціалу підприємства. Економічний форум. 2015. № 3. С. 323–332.
7. Samet A.K. How Is the New Product Development Process Performed in a Fast-Casual Restaurant? Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2021. Volume 16. Р. 17–29.
8. Park S., Kang J. More is not always better: determinants of choice overload and satisfaction with customization in fast casual restaurants. Journal of Hospitality Marketing & Management. 2022. Volume 31 (2). Р. 205–225.
9. Zare Mehrjerdi M., Woods T. Consumer Willingness-to-Pay for Local Food in Alternative Restaurant Formats. Journal of International Food & Agribusiness Marketing. 2022. P. 1–21.
10. Amith M. et al. The ontology of fast food facts: conceptualization of nutritional fast food data for consumers and semantic web applications. BMC Medical Informatics and Decision Making. 2021. Volume 21 (7). Р. 1–16.
11. Harris D.A., Phillips R. What’s better than a biscuit?: Gourmetization and the transformation of a Southern food staple. Food and Foodways. 2021. Volume 29. № 3. Р. 243–263.
12. Kocaman E. M. Operational effects of using restaurant management system: An assessment according to business features. International Journal of Gastronomy and Food Science. 2021. Volume 25. Р. 100408.
13. Klymchuk, A., Postova, V., Moskvichova, O., & Hryhoruk, I. (2021). Crisis management of restaurant business in modern conditions. Journal of Environmental Management & Tourism, Volume 12(4), Р. 977–985.
14. Graybeal G.M., Lawrence B. Entrepreneurial responses to the coronavirus pandemic: digitization of the US restaurant business. Handbook on Digital Business Ecosystems. Edward Elgar Publishing, 2022. Р. 614–629.
15. Tlapana T., Sandlana T. Factors Influencing Consumer Preferences Of Restaurants In The Greater Buffalo City. International Journal of Business and Management Studies. 2021. Т. 13. № 1. Р. 38–59.
1. Hadetska, Z.M. (2015), “Modern multimedia means of promoting hotel-restaurant and tourist services”, Molodyi vchenyi, vol. 2 (6), pp. 41–44. [in Ukrainian]
2. Zavalniuk, V.V. (2016), “Methods of designing the subsystem of information support of strategic management of innovation activities of the enterprise”, Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, vol. 8 (1), pp. 82–85. [in Ukrainian]
3. Zavalniuk, V.V. (2013), “Principles of innovation management”, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 5 (1), pp. 182–185. [in Ukrainian]
4. Onufriievych, D.R. and Kuklin, O.V. (2016), “Internet communication as a means of increasing consumer loyalty in the market of restaurant services”, Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi. KNUTD, Kyiv, Ukraine. [in Ukrainian]
5. Levytska, I.V. and Postova, V.V. (2016), “Basic concepts and significance of increasing the economic efficiency of innovation activities of mechanical engineering enterprises”, Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii. Zaporizhzhia, vol. 4 (04)-1, pp. 103–108. [in Ukrainian]
6. Rud, N.T. (2015), “New methodological approaches to the analysis of the innovative potential of the enterprise”, Ekonomichnyi forum, vol. 3, pp. 323–332. [in Ukrainian]
7. Samet, A.K. (2021), “How Is the New Product Development Process Performed in a Fast-Casual Restaurant?”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, vol. 16, рр. 17–29.
8. Park, S. and Kang, J. (2022), “More is not always better: determinants of choice overload and satisfaction with customization in fast casual restaurants”, Journal of Hospitality Marketing & Management, vol. 31 (2), рр. 205–225.
9. Zare Mehrjerdi, M. and Woods, T. (2022), “Consumer Willingness-to-Pay for Local Food in Alternative Restaurant Formats”, Journal of International Food & Agribusiness Marketing, рр. 1–21.
10. Amith, M. et al. (2021), “The ontology of fast food facts: conceptualization of nutritional fast food data for consumers and semantic web applications”, BMC Medical Informatics and Decision Making, vol. 21 (7), рр. 1–16.
11. Harris, D. A. and Phillips, R. (2021), “What’s better than a biscuit? Gourmetization and the transformation of a Southern food staple”, Food and Foodways, vol. 29 (3), рр. 243–263.
12. Kocaman, E. M. (2021), “Operational effects of using restaurant management system: An assessment according to business features”, International Journal of Gastronomy and Food Science, vol. 25, рр. 100408.
13. Klymchuk, A., Postova, V., Moskvichova, O. and Hryhoruk, I. (2021), “Crisis management of restaurant business in modern conditions”, Journal of Environmental Management & Tourism, vol. 12(4), рр. 977–985.
14. Graybeal, G. M. and Lawrence, B. (2022), “Entrepreneurial responses to the coronavirus pandemic: digitization of the US restaurant business. Handbook on Digital Business Ecosystems. Edward Elgar Publishing, рр. 614–629.
15. Tlapana, T. and Sandlana, T. (2021), “Factors Influencing Consumer Preferences of Restaurants in the Greater Buffalo City”, International Journal of Business and Management Studies, vol. 13 (1), рр. 38–59.
Опубліковано
2022-08-29
Як цитувати
Postova Valentyna Особливості становлення концепції ресторану формату «fast casual». / Valentyna Postova // Науковий журнал «Економіка і регіон». – Полтава: ПНТУ, 2022. – Т. (2(85). – С. 21-25. – doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2022.2(85).2627.
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ