Особливості інвестиційної діяльності в національній економіці Польщі
Анотація
Обґрунтовано думку, що сталий розвиток економіки будь-якої країни можливий лише за умови її ефективного інвестування. Успішність інвестиційної діяльності залежить від багатьох факторів, у тому числі від об’єктивної оцінки стану національної економіки та її потенціалу, правильного визначення пріоритетів інвестування та вибору ефективних механізмів його реалізації. Не менш важливим є питання співвідношення внутрішніх та іноземних інвестицій, необхідних для економічного розвитку окремо взятої країни.
Розглянуто особливості інвестиційної діяльності в національній економіці Польщі. За досить короткий проміжок часу після виходу з колишнього соціалістичного табору й отримання незалежності ця держава сформувала ринкову економіку та, активно використовуючи внутрішні й іноземні інвестиції, значно підвищила її конкурентоспроможність. Проаналізовано позитивний досвід інвестування у реформуванні економіки Польщі та її подальшому розвиткові.
Досліджено стратегічно важливу тенденцію економічної політики польського уряду щодо піднесення національної економіки завдяки розвитку потенціалу регіонів країни, проаналізовано значення інвестування у цьому процесі. Одним із напрямів державної економічної політики стало стимулювання виробництва та міжрегіональне вирівнювання економіки Польщі через спеціальні економічні зони (СЕЗ). Обґрунтовано думку, що СЕЗ стали одним з ефективних інструментів стимулювання як внутрішнього, так і іноземного інвестування.
Особливу увагу приділено інноваційному спрямуванню економіки Польщі. Обґрунтовано необхідність пріоритетного інвестування інноваційного бізнесу, у тому числі стартапів.
У результаті проведеного дослідження зроблено висновки стосовно особливостей розвитку інвестиційної діяльності в економіці Польщі й висловлено пропозиції щодо заходів поліпшення інвестиційного процесу, що сприятиме ефективному розвиткові національних економік (у тому числі України).
Посилання
2. Savchenko, V. F. & Dolhopolov V. F., (2014). "Shock therapy": Polish achievements, miscalculations and failures of Ukrainian reformers, Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky (The Herald of Chernihiv State Technological University. Series: Economic Sciences), vol. 3, pp. 14 – 20.
3. Investor's guide: Poland. Business rules / Polish Information and Foreign Investment Agency. – Warsaw, 2010. – 188 p.
4. Legal and tax rules for doing business in Poland / Polish Information and Foreign Investment Agency. – Warsaw, 2004. – 55 p.
5. National Strategy for Regional Development 2010 – 2020: Regions, Cities, Rural Areas. Warsaw: Ministry of Regional Development, 2009 [Electronic resource]. – Access: http://www.mrr.gov.pl/aktualnosci/rozwoj_regionalny/Documents/KSRR_09_09_09_kor_red_stat.pdf
6. The Act on the Principles of Support for Regional Development of 12 May 2000 [Electronic resource]. – Access: http://www.sejm.gov.pl
7. SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT STRATEGY OF EASTERN POLAND UNTIL
2020 [Electronic resource]. – Access: http://www.mr.gov.pl/media/3372/Strategia_PW_11_07_2013_zmn.pdf
8. Isaieva, N. (2016). Strategic planning of regional development of Poland// Інвестиції: практика та досвід, Investytsii: praktyka ta dosvid (Investments: practice and experience), vol. 11, pp. 67 – 70.
9. Kindzerskyi, Yu. (2015), Stimulation of production and interregional alignment by means of special economic zones: experience of Poland in a context of a euro-integration course of Ukraine, Ekonomist (Economist), vol. 6, pp. 46 – 50.
10. Poland is your economic partner / Ministry of Economy of the Republic of Poland; Institute for Market, Consumption and Business Cycles Research. – Warsaw, 2008. – 205 p.
11. Act of October 20, 1994 "On Special Economic Zones" // Herald of the Law of the Republic of Poland, 1994. – vol. 123. – pos. 600.
12. Act of 30 April 2004 "On proceedings in matters concerning state aid" // Herald of the Law of the Republic of Poland, 2004. – vol. 123. – pos. 1291.
13. Legal regulation of state aid in the European Union and Ukraine. Ways of adaptation of the legislation of Ukraine / O. V. Nivievskyi, S. V. Taran, N. I. Leshchenko; Ministry of Justice of Ukraine, Kyiv, 2012, 179 p.
14. Information on the implementation of the Act on Special Economic Zones (December 31, 2013) / Ministry of Economy, Warsaw, 2014, 39 p.
15. Dyba, O. & Herneho, Yu. (2015). Financing of innovative development: the experience of Poland and recommendations for Ukraine, Ekonomist (Economist), vol. 11, pp. 11 – 14.
16. Kurchenko, O. O. (2015). State support for start-ups: Polish experience, lessons for Ukraine, Problemy nauky (Problems of science), vol. 12, pp. 25 – 30.
17. Statistical Yearbook of Industry Poland 2012/ [President of editorial board Janusch Witkowski]. – The central statistical office of Poland, Warsaw, 2013, 517 p.
18. Charkina, A. (2016). Principles of public service in European Union countries (for example Poland and Germany), Investytsii: praktyka ta dosvid. (Investments: practice and experience), vol. 16, pp. 95 – 99.
19. Proskuriakova, K. S. (2014). European standards of public service: experience of the Polish Republic, Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Derzhavne upravlinnia (The Herald of Kyiv Taras Shevchenko National University. Public administration), vol. 1, pp. 69 – 72.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.