ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ВИМІРЮВАЛЬНИХ ЗАСОБІВ В КУРСАХ МЕТРОЛОГІЇ, ЕЛЕКТРОНІКИ ТА ЕЛЕКТРИЧНИХ МАШИН У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ З ЕЛЕКТРИЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ

Автор(и)

  • Оleksandr Shefer
  • Nataiia Yermilova
  • Оleksandr Dryuchko
  • Mariia Stepanko
  • Sergii Pasichko

DOI:

https://doi.org/10.26906/SUNZ.2025.4.151

Ключові слова:

метрологія, електроніка, електричні машини, віддалений доступ, лабораторний курс, віртуальний вимірювальний прилад

Анотація

В роботі показане, що перспективним напрямком модернізації учбової лабораторної бази є використання методик відкритих систем разом з впровадженням технологій застосування віртуальних приладів, заснованої на вживанні методів комп'ютерних вимірів. Метою роботи є аналіз можливостей створення віртуальних лабораторних робіт з різних дисциплін та їх використання у професійній підготовці фахівців з електричної інженерії у вищих навчальних закладах. В результаті аналізу найбільш відомих прикладних комп'ютерних пакетів, які призначені для проектування електронних блоків, авторами виявлено, що можливість моделювання як найпростіших електричних схем, так і схем силової електроніки та досить складних схем управління ними, а також різних електричних машин є головною перевагою пакета Simulink середовища МАТLАВ у порівнянні з іншими програмними засобами. Наведені приклади побудови схем для віртуальних лабораторних робіт з курсу метрології. Показано, що віртуальні лабораторні роботи підвищують інтерес студентів до процесу навчання, а також рівень їх умінь та навичок.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Науково-методичне забезпечення цифровізації освіти України: стан, проблеми, перспективи. / В.Ю. Биков, О.І. Ляшенко, С.Г. Литвинова, В.І. Луговий, Ю.І. Мальований, О.П. Пінчук, О.М. Топузов /за заг. ред. В.Г. Кременя. Київ: ІЦО НАПН України, 2022. 96 с. DOI: https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223.

2. Соколюк О.М. Вплив VR/AR на технології навчання й освітянські практики. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2021. № 60. С. 108-116. DOI: 10.31652/2412-1142-2021-60-108-116.

3. Akbaş Y, Şahin IF, Meral E. Implementing argumentation-based science learning approach in social studies: Academic achievement and students’ views. Rev Int Geogr Educ Online. 2019; 9: Р. 209–245. DOI: 10.33403/rigeo.529139

4. Бобрівник К.Є., Гладка М.В., Кіктєв М.О. Проектування віртуальної навчальної лабораторії для студентів технічнотехнологічних спеціальностей. Енергетика і автоматика, 2014. № 3. С. 18-23. URL: https://journals.nubip.edu.ua/index.php/Energiya/en/article/view/3460

5. Calvet, L.; Bourdin, P.; Prados, F. Immersive Technologies in Higher Education: Applications, Challenges, and Good Practices. Proceedings of the 2019 3rd International Conference on Education and E-Learning, Barcelona, Spain, 5–7 November 2019. 2019, 57, pp. 95 – 99, DOI: https://doi.org/10.1145/3371647.3371667.

6. Проєктування освітнього середовища з використанням засобів доповненої та віртуальної реальностей в закладах загальної середньої освіти: колективна монографія / Литвинова С.Г., Сороко Н.В., Баценко С.В., Богочков Ю.М., Гриб’юк О.О., Дементієвська Н.П., Коркішко І.А., Слободяник О.В., Соколюк О.М., Ухань П.С. Київ: ІЦО НАПН України, 2023. 219 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/738596/1/%21%21%21%D0%9C%D0%9E%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%A4%D0%86%D0%AF_ALL_2023-FIN%2B.pdf

7. Березюк О.В. Використання віртуального лабораторного стенда для проведення лабораторної роботи «Дослідження ефективності освітлення у виробничих приміщеннях». Педагогіка безпеки, 2017. № 1. С. 35-39. URL: http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/19461

8. Рашевська Н. В. Перспективи застосування засобів доповненої реальності у процесі навчання майбутніх інженерів Науковий вісник Ужгородського університету. серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2018. Вип. 2 (43). С.226-228. DOI: 10.24144/2524-0609.2018.43.226-229.

Downloads

Опубліковано

2025-12-02

Номер

Розділ

Інформаційні технології