РОЗРОБКА API ДЛЯ АДАПТИВНОГО ТЕСТУВАННЯ В СИСТЕМАХ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМИ КУРСАМИ

Автор(и)

  • Maksym Lipchanskyi
  • Oksana Lipchanska
  • Heorhii Molchanov
  • Kyrylo Khrystoforov

DOI:

https://doi.org/10.26906/SUNZ.2025.2.154

Ключові слова:

API, REST, IRT, база даних, адаптивне тестування, навчальний курс

Анотація

Стаття присвячена розробці API для системи управління навчальними курсами з інтегрованою підтримкою адаптивного тестування. Актуальність теми зумовлена зростаючою потребою в індивідуалізації освітнього процесу та підвищенні ефективності оцінювання знань у сучасних умовах цифрової трансформації освіти. Метою статті є дослідження принципів та обґрунтування підходів до створення ефективного, захищеного та гнучкого API для управління навчальними курсами. Особливістю API є підтримка адаптивного тестування з урахуванням рівня знань користувача. У рамках дослідження проведено аналітичний огляд систем діагностики знань, адаптивних моделей та стратегій тестування. На основі отриманих результатів спроєктовано архітектуру системи, обрано сучасні технології, зокрема Spring Boot та PostgreSQL, реалізовано бізнес-логіку. Розроблено програмний код, що демонструє роботу алгоритмів адаптивного тестування, включаючи механізм вибору тестових завдань на основі попередніх відповідей користувача. API забезпечує можливість інтеграції адаптивного тестування в різноманітні освітні платформи, що підвищує ефективність та індивідуалізацію навчального процесу. Впровадження API відкриває нові можливості для персоналізації навчання та вдосконалення якості освітніх послуг.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Ревуцька Н.М. "Оцінювання якості знань студентів педагогічних спеціальностей засобами тестового контролю" URL: http://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=3381 (дата звернення 30.04.2025)

2. Галузяк В. М. Педагогічна діагностика : курс лекцій / В. М. Галузяк, І. Л. Холковська. – Вінниця : Нілан ЛТД, 2015. – 155 с.

3. Baker, Frank B.; Kim, Seock-Ho. "Item Response Theory: Parameter Estimation Techniques". - Marcel Dekker. - 2004. – 495 p. URL: https://openlibrary.org/books/OL3383823M/Item_response_theory (дата звернення 30.04.2025)

4. Michael Bulmer. "Francis Galton—Pioneer of Heredity and Biometry". Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 2003. 357 p.

5. Біографічний довідник "Видатні психологи". Київ – 2005. 120 c.

6. Ковальчук Ю.О. "Теорія освітніх вимірювань". – Ніжин 2012. – 200 с.

7. Король Т. Г. "Адаптивний тестовий контроль англомовної компетентності в читанні фахової літератури студентами немовних спеціальностей". Педагогічні науки 126’ 2015 с. 86 – 94.

8. Радкевич О. "Адаптивне тестування в контексті використання електронних засобів навчання: суть, розроблення та оцінювання". Професійна педагогіка 1(26). 2023, С. 58-73.

9. О. Ф. Шевчук, А. А. Яровий, Ю. М. Паночишин, С. І. Петришин, О. А. Козловський. "Моделювання адаптивного тестування знань: поріг ефективності, рівень складності та час виконання завдань" Вісник ВПІ, вип. 1, 2025. С. 104–112.

10. Patni, S., Pro RESTful APIs: Design, Build and Integrate with REST, JSON, XML and JAX-RS, 1st ed., Apress, Santa Clara, California, USA, 2017. 126 p.

11. "What is API: Definition, Types, Specifications, Documentation". 2019. URL:https://www.altexsoft.com/blog/engineering/what-is-api-definition-types-specifications-documentation/

Downloads

Опубліковано

2025-06-19

Номер

Розділ

Інформаційні технології