ВПЛИВ ВІДБОРУ ПОВІТРЯ НА ТЯГУ ДВИГУНА
DOI:
https://doi.org/10.26906/SUNZ.2021.4.004Ключові слова:
відбір повітря, тяга двигуна, охолодження, непродуктивні втрати, економічністьАнотація
Тяга – найважливіший критерій для визначення швидкопідйомності літака, вона залежить від кількості повітря відібраного з атмосфери, яке надходить в двигун. Є ряд систем і пристроїв, які забезпечують функціонування ГТД, що працюють на повітрі, яке відбирається з компресора, енергія якого в подальшому повністю або частково не використовується для створення тяги або потужності. В даній статті представлено аналіз відбору повітря з двигуна і вплив його на тягу, а також модернізації силової установки, які дозволять в майбутньому повністю або частково мінімізувати втрати повітря і зменшити вплив втрат на тягу двигуна та збільшити його економічність.Завантаження
Посилання
Нічаєв Ю. Н. Теорія авіаційних двигунів / Ю. Н. Нічаєв. – М. : ВВИА ім. Н. Е. Жуковського, 1990. – 703 с.
Н.І.Старцев, В.Н.Матвеєв Системи відбору повітря з компресору і транспортування до споживача / 2011 – 78 с.
Конструкція і проектування авіаційних газотурбінних двигунів / С. А. Вьюнов, Ю. І. Гусєв, А. В. Карпов та ін.; під заг. ред. Д. В. Хроніна. – М. : Машинобудування, 1989. – 368 с.
Скубачевський Г. С. Авіаційні газотурбінні двигуни. Конструкція і розрахунок деталей / Г. С. Скубачевский. – 5-є вид., перераб. і доп. – М. : Машинобудування, 1981. – 550 с.
Іноземцев А. А. Основи конструювання авіаційних двигунів і енергетичних установок : підручник / А. А. Іноземцев, М. А. Нихамкін, В. Л. Сандрацький. – М. : Машинобудування, 2008. – Т.1. – 366 с.
Масягін В.І Конструкція та міцність авіаційних двигунів: курс лек-цій / В.І. Масягін, В.В. Самулеєв, Н.М. Отрешко. – Х.:ХКПС. 2014. – 464 с
Пономарьов В.А. стаття «Регулювання подачі повітря до охолоджувальних елементів турбін ТРД бойових літаків»
Копелев С.З., Слітенко А.Ф. Конструкція і розрахунок систем охолодження ГТД/ Под ред. Слітенко А.Ф.- Х: Вид-во «Основа при Харьков.ун-ті», 1994 – 240с.
Горюнов А.І., Горюнов М.І., стаття «Моделювання розподіленого відбору і підводу охолоджуючого повітря ГТД» / Весник государственого аерокосмічного університету,No3(13), 2009
Гольберг Ф. Д. Математичні моделі авіаційних газотурбінних двигунів як об’єкт керування/. Гольберг Ф.Д., Батенін А.В: видання МАИ,1999 – 82 с.
Штода А. В. Конструкція авіаційних газотурбінних двигунів / А. В. Штода, В. А Секістов, В. В. Кулєшов. – К. : КВВАІУ, 1982. – 436 с.
Технологія експлуатації, діагностики і ремонту газотурбінних двигунів : учбов. посібник / Ю. С. Єлісеєв, В. В. Кримов, К. А. Малиновський, В. Г. Попов. – М. : Висш. шк., 2002. – 355 с.
Керівництво по технічній експлуатації двигуна АЛ-31ФП ОАО «НПО Сатурн» научно-технічний центр ім.А.Люлька
Керівництво по технічній експлуатації двигуна АЛ-21,ізд. No6859.